پلاتوهنر

هفته‌گردی در گالری‌های تهران

به گزارش پلاتو هنر، این هفته طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که در گالری‌های تهران میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 19 مرداد چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

نمایشگاه انفرادی «مسیح روشن»

اکرم محمودی، هنرمند تجسمی مجموعه آثار خود را با عنوان «مسیح روشن» تا 29 مرداد سال جاری در گالری باشگاه واقع در خیابان کریمخان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم پلاک ۱۳ طبقه ۳ واحد 1 به نمایش خواهد گذاشت.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم اکرم محمودی آمده است: «مسیح کوچک زردتر  می‌شود و ناگهان در میان قهوه‌ای‌ها می‌درخشد، کاسه‌ای پر از سایه می‌شود و برگی خشک با نوری اندک جان می‌گیرد. آیا این همان لیوان است که می‌شود آبی در آن خورد؟ یا چرا این کاسه عبوس‌تر از آن است که بتوان میوه‌ای در آن چید؟ هرچه هست این تغییرات، امیال کوچک و ناشناخته‌ای می‌سازد، دعوتی به نشستن و شناختن می‌کند و زمان نقاشی و ترکیب رنگ‌ها کم کم شروع می‌شود. نقاشی همیشه عقب‌تر از مشاهده هست و من سعی می‌کنم این هم‌زیستی غریب بین نور و زمان، رنگ و جهان اشیا را نقاشی کنم. آنچه در این نقاشی‌ها و نمایش هست دعوتی است به دیدن دوباره با سرعتی کندتر از معمول.»

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

گالری‌های تهران

نمایشگاه انفرادی «رخ دیگر»

نمایشگاه انفرادی آثار ناصر عزیزی با عنوان «رخ دیگر» تا 26 مرداد در گالری با به نشانی بلوار ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک ۱، ساختمان مدرن پلازا، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ دایر است.

روزهای تعطیل گالری: شنبه‌ها

گالری‌های تهران

نمایشگاه انفرادی «غازهای ارسباران»

نمایشگاه انفرادی آثار مهرداد آقایاری با عنوان «غازهای ارسباران» تا 29 مرداد در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 برپاست.

روزهای تعطیل: پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی

گالری‌های تهران

نمایشگاه انفرادی «دشت گریان»

نمایشگاه انفرادی آثار محدثه عیوض‌خانی با عنوان «دشت گریان» تا 2 شهریور در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ در معرض تماشا قرار دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «من همواره زن را به عنوان موضوع اصلی نقاشی‌هایم دیده‌ام. نقش مهمی که اولین زن به عنوان مادرم در زندگی من داشت باعث شد تا مجموعه «چشم اندازی در مه» پدید آید و هنگامی که در سال 98 مجموعه «دشت گریان» را شروع کردم، موضوع زن برایم از همیشه پررنگ‌تر شد. در آثار قبلی‌ام زنان در فضایی آرام و ساکت با پس‌زمینه‌ای خاکستری و یک دست قرار داشتند و این بار زنان نقاشی‌هایم در میانه یا روبه‌روی طبیعت قرار گرفته‌اند؛ مگر تمامِ یک زن چیزی غیر از طبیعت است؟ به همان اندازه آرام، بخشنده، خشمگین، بارور، فراخ، پر از جزییات، پر نور، پر تاریکی، پر رنج، پر بیم و همان قدر پر امید. زنان نقاشی‌های من در سکوت و اندوه خود فرو رفته و همچنان در آستانه ابهام قرار دارند. زنانی با صورت‌های پنهان و اندوهی در سینه که گویی می‌خواهند با طبیعت یکی شوند. «دشت گریان» نتیجه هشت سال اخیر زندگی من است. این مجموعه نقاشی‌هایم بیشترین شباهت را به خودم دارند، آن‌ها تصویر رویاهایی هستند که گاهی نمی‌دانم کدام خواب است و کدام بیداری.»

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

گالری‌های تهران

نمایشگاه انفرادی «معراج»

نمایشگاه انفرادی نقاشی محمد مستان‌دهی با عنوان «معراج» از جمعه 19 مرداد در گالری کاما به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول افتتاح شد و تا 25 مرداد ادامه دارد.

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

گالری‌های تهران

بیشتر بخوانید:

«هفته دیزاین تهران»؛ تلاش در مسیر گسترش مرزهای هنر در صنعت

https://didhonar.ir/?p=61016