پلاتوهنر

معرفی گالری‌های تهران در روزهای پایانی مرداد

به گزارش پلاتو هنر، این هفته طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که در گالری‌های تهران میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 26 مرداد چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

نمایشگاه انفرادی «بوی بازی زندگی»

نمایشگاه آثار امید معصومی با عنوان «بوی بازی زندگی» تا 25 شهریور در گالری اعتماد به نشانی تهران، میدان هفت تیر، مفتح جنوبى، بن بست شیرودى پلاک ۲۵ در معرض تماشا قرار دارد.

روزهای تعطیل: دوشنبه‌ها

نمایشگاه انفرادی بوی بازی زندگی

نمایشگاه گروهی «چشم افکندن»

نمایشگاه گروهی «چشم افکندن» تا 26 شهریور در گالری باوان به نشانی تهران، خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ برپاست.

روزهای تعطیل: شنبه‌ها و یکشنبه‌ها

نمایشگاه گروهی چشم افکندن

نمایشگاه گروهی «ری‌سایز»

نمایشگاه گروهی «ری‌سایز» از جمعه 26 مرداد در گالری آرتیبیشن به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، روبه روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ افتتاح شد و تا 5 شهریور ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«گزاره‌ی بزرگ یعنی ارزنده، از آخرین باورها و سلایق بازمانده از دوران هنر کلاسیک جهان محسوب می‌شود که نه تنها در دوران مدرن که تا امروز همچنان زنده است و حیات دارد.‌ هنوز هم بخش بزرگی از کسانی که هنرمند یا مخاطب هنر هستند، ابعاد بزرگ یک اثر را نشان از زیبایی و به تبع آن ارزشمندی یک اثر هنری را به بزرگی و ابعاد آن وابسته می‌دانند. شاید وقت آن رسیده باشد که این آخرین بازمانده از نگاه سنتی به هنر نیز مثل باقی زوایای خشک و محدودکننده‌ی این رویکرد به تاریخ سپرده شود. هر چند که این هنر مدرن بود که به مجسمه کوچک و نقاشی در ابعاد کوچک اعتبار بخشید و آن را از سطح مشق هنرمند به اثر هنری ارتقا بخشید، ولی نتوانست برای مخاطب جدی هنر این را جا بی‌اندازد که ابعاد کوچک اثر دلیلی بر ضعف آن نیست بلکه می‌تواند به معنا و فرمی که هنرمند برای بیان به آن نیاز داشته، برگردد. همچنین در خلق این آثار به نیاز مخاطب هنر در داشتن آثار متفاوت و متعدد بیشتری برای تماشا و معنابخشی بر دیوارهای زندگی‌ توجه شده است. ریسایز ضمن آنکه می‌خواهد مخاطبین بیشتری از طبقات مختلف را درگیر هنر کند و بر اهمیت آثار کوچک‌تر تاکید داشته باشد، در صدد خط بطلانی نیز بر این نگاه باقی‌مانده از سنت است. ریسایز با انتخاب آثاری از هنرمندان سرشناس به زیبایی اثر کوچک تاکید دارد و اثر کوچک را چه بسا عمیق‌تر، ارزنده‌تر می‌بیند زیرا هنرمندان بزرگ گاهی آنچه را که نتوانستند در ابعاد بزرگ اجرا کنند در ابعاد کوچک‌تر بیان کردند.»

نمایشگاه گروهی ری‌سایز
نمایشگاه انفرادی «شدن»

نمایشگاه انفرادی آثار سمیه بیات با عنوان «شدن» تا 9 شهریور در گالری والی به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 ادامه دارد.

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

نمایشگاه انفرادی شدن

نمایشگاه انفرادی «هستم»

نمایشگاه انفرادی آثار محمدعلی شبانکاره با عنوان «هستم» در گالری کاما به نشانی تهران، جردن ،خیابان دیدار شمالی کوچه کیش شرقی پلاک ۲۰ ،طبقه اول برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:
«انسان ناخودآگاه به همه موارد شک می کند و تنها چیزی که بر آن شک ندارد ،شک کردن است. یعنی بالاخره یک “من” وجود دارد که شک می‌کند و بر این من شکاک نمی‌توان شک کرد. این اندیشه شکاکانه، زیربنای یقین‌های فلسفه دکارت است “می‌اندیشم پس هستم” و “شک می‌کنم پس هستم” . یکی از هایکو های معروف چنین مضمونی دارد؛ خواب دیدم پروانه ای بر روی ناقوس معبدم بیدار شدم حال نمی دانم که من آدمم که خواب دیده که پروانه است؛ یا انسان بودنم رویای یک پروانه است…»

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

نمایشگاه انفرادی هستم

نمایشگاه انفرادی «پایان فصل»

نمایشگاه انفرادی آثار توفیق نیکخواه بهرامی با عنوان «پایان فصل» تا 6 شهریور در گالری ثالث به نشانی تهران، کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره١٤٨ دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«پایان فصل

طبیعت و تلاش برای بازنمایی آن بخش عمده ایی از نقاشی‌ها، مسیر هنری و البته ذهنیت توفیق نیکخواه بهرامی را به خود اختصاص داده است. پایان فصلهای گرم نشانه هایی از زوال را بر چهره همیشه سبز گیاهان برگ انجیری آشکار مینماید که اغلب نادیده گرفته میشوند طرفه آنکه مردمان امروز پذیرای کهولت و زوال مرسوم نیستند و با زیستنی گلخانه ایی کنشهای تصنعی و یا نمودن نگاره های دروغین به ریسمان جوانی همیشگی چنگ میزنند. آثار توفیق نیکخواه بهرامی به وجهی از ارتباط آرکیتایپیک انسان با طبیعت اشاره دارد که دنیای امروز با خساست از زیست شهری دریغ نموده تنها اندکی از آن را در باغچه های خانگی پاسیوها و البته در پرده های بزرگ نقاشی در معرض نگاه‌های حسرت آلود ما قرار میدهد.»

روزهای تعطیل: ندارد

نمایشگاه انفرادی پایان فصل

https://didhonar.ir/?p=61954