پلاتوهنر

از «صد سالگی» تا «دوهزار و چند» در نمایشگاه‌گردی تهران

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 29 تیر چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

نمایشگاه انفرادی «محسن وزیری مقدم/صد سالگی»

مجموعه آثار «محسن وزیری مقدم/صد سالگی» به گردآوری هامون وزیری مقدم از جمعه 29 تیر در گالری 009821 به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ افتتاح شد و تا 19 مرداد ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «محسن وزیریمقدم در طی شش دهه فعالیت هنری پیوسته و روش‌مند، یکی از اصیلترین نمونه‌های هنر مدرنیستی در ایران را به نمایش گذاشت که به بهترین شکل در انتزاع‌گرایی او نمود یافته است.

از دید وزیریمقدم، نقاشیِ انتزاعی که انقلابی بی‌سابقه در نقاشی قرن بیستم ایجاد کرد، تحولی بود که دریچه‌ای را برای آزاد کردن بشر از قید سنت‌ و ارائه‌ واقعیات درونی‌ از طریق تخیل بصری گشود. او هنر را از زندگی انسان جدا نمیداند و بر این باور است که فعالیت هنری مستقیماً برگرفته از تجربه‌های زیست است: من به‌دنبال عمق و احساسات بشری و تفکرات ژرف می‌گردم. نقاشی عبارت است از فلسفه و دانش و بینش یک انسان در زمانی معین که به بیننده انتقال داده می‌شود. حالا که چشمانم آسیب دیده‌اند، بر روی نوع دیگری از انتزاع کار می‌کنم که ماهیتی کیهانی و ورای طبیعت و زندگی معمولی دارد.

در این آثار که به دو دهه‌ آخر زندگی هنرمند تعلق دارند، او انتزاع مطلق را می‌آزماید. تأثیرات از دست رفتن تدریجی بینایی هنرمند را می‌توان در محو شدن خطوط و غلبه‌ سطوح سفیدی دید که در میدان دیدش پدیدار شده و بینایی‌اش را مختل کردهاند.»

روزهای تعطیل: پنجشنبه‌ها

محسن وزیری مقدم صد سالگی

 

نمایشگاه انفرادی «خط سوم فصل اول»

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی‌خط احمد تک با عنوان «فصل سوم خط اول» تا 9 مرداد در گالری ثالث به نشانی کریمخان‌‌ زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ در معرض تماشا قرار دارد.
خط سوم فصل اول

 

نمایشگاه انفرادی «دو هزار و چند»

نمایشگاه انفرادی آثار ابراهیم برفرازی با عنوان «دو هزار و چند» تا 9 مرداد در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان ویلا، کوچه ششم، پلاک ۱۵ برپاست.
روزهای تعطیل: شنبه‌ها

ابراهیم برفرازی

 

نمایشگاه انفرادی «گذر»

نمایشگاه انفرادی آثار نسرین نوری با عنوان «گذر» تا 10 مرداد در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ دایر است.

روزهای تعطیل: دوشنبه‌ها

نسرین نوری

 

نمایشگاه انفرادی «لگام نامرئی»

مریم مقدم، هنرمند تجسمی مجموعه آثار خود را با عنوان «لگام نامرئی» تا 8 مرداد سال جاری در گالری نیان واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ به نمایش خواهد گذاشت.

مریم مقدم

https://didhonar.ir/?p=58245