پلاتوهنر

سپری کردن یک هفته گرم تابستانی با گالری‌گردی

به گزارش پلاتو هنر، جمعه 20 مرداد ماه طبق روال هر هفته چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

پلاتو هنر در این هفته به چند نمایشگاه هنرهای تجسمی سر زده و با هنرمندان گفتگویی خواهد داشت. در این رابطه با ما همراه باشد و صحبت‌های هنرمندان را درباره ثارشان مطالعه کنید.

نمایشگاه آثار نقاشی پونه اوشیدری با عنوان «رویای سرزمین مادری» ۲۰ مرداد در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت افتتاح شد و تا 6 شهریور ماه ادامه دارد.

گالری باوان روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

گالری شمیسنمایشگاه «خودکِشی به کسر کاف» آثار نقاشی، طراحی، اینستالیشن و پرفورمنس آیدا پاکزاد افشار، ۲۰ مرداد در نگارخانه شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره هشت افتتاح شد و تا سوم شهریور ماه برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: ««خودکِشی به کسر کاف» تلاش آیدا پاکزاد برای به تصویر کشیدن فضا و حال و هوای کابوسی است که از کودکی بارها و بارها به سراغش آمده. کابوسی که این روزها حتی توی بیداری هم نمی‌تواند از آن بیدار شود. کابوس‌های ما بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی هستند، هر چه بیشتر از آنها می‌ترسیم، محکم‌تر به روانمان چنگ می‌کشند تا جایی که گاهی به جای اینکه از آنها بیدار شویم، آنها راهشان را به زندگی باز می‌کنند و می‌نشینند روبه‌رویمان و خیره نگاهمان می‌کنند.»

شناسایینمایشگاه گروهی «شناسایی» به پوسترهای قدیمی نقاشی شده تاریخ سینما به همراه پرفورمنس با طراحی و ایده‌پردازی کامبیز بنان و اجرای رامبد کمالی است که تا 31 مرداد ماه در گالری کاما به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰، طبقه اول ادامه دارد.

مکافاتنمایشگاه آثار نقاشی‌ آذین رستمی به نام «مُکافات» تا ۳۱ مرداد هر روز در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ دایر است.

من بامدادمنمایشگاه عکس‌های مریم زندی از چهره‌ احمد شاملو (الف. بامداد) شاعر و نویسنده فقید در سال‌های ۱۳۵۹، ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ با عنوان «من بامدادم» ۲۰ مرداد در گالری دنا به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، واحد ۲ افتتاح شد و تا سوم شهریور ادامه دارد.

نمایشگاه آثار نقاشی یلدا جمالی به نام «چنگ» تا یکم شهریور ماه در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست.

گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

نمایشگاه آثار نقاشی نگین صدف با عنوان «تکه» ۱۹ مرداد تا سوم شهریور  در گالری امکان به نشانی خیابان مطهری، خیابان فجر (جم)، خیابان غفاری، پلاک ۵۱، طبقه اول برپاست.

نجوای نمناکنمایشگاه انفرادی نقاشی و چاپ مهدیه رضایی با نام «نجوای نمناک» ٢٠ مرداد در گالری بینش به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ افتتاح شد و تا ٣١ مرداد ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.

گالری گویهنمایشگاه انفرادی پرویز حبیب پور به نام «خاطرات پری و گنجشک ها» تا 30 مرداد ماه در گالری گویه به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، کوچه لطفی، پلاک 39 برپاست.

https://didhonar.ir/?p=26868