پلاتوهنر

شروع هفته با گالری‌گردی

به گزارش پلاتو هنر، جمعه 13 مرداد ماه طبق روال هر هفته چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

پلاتو هنر در این هفته به چند نمایشگاه هنرهای تجسمی سر زده و با هنرمندان گفتگویی خواهد داشت. در این رابطه با ما همراه باشد و صحبت‌های هنرمندان را درباره ثارشان مطالعه کنید.

ممتد موکد

نمایشگاه آثار حسن مهربانی با عنوان «ممتد مؤکد» ۱۳ مرداد در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهیدخدامی، پلاک ۷۲ افتتاح شد و تا ۳۱ مرداد ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد.

نگارخانه والی شنبه‌ها تعطیل است.

گالری اُ

نمایشگاه «پژوهشی ژرف و سترگ و غریب در باب اشیای باستانی تمدن‌های آینده» به کوشش فرامرز کیهانی، ۱۳ تا ۳۰ مرداد در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول دایر است.

در معرفی این نمایشگاه آمده است: «در پی اکتشافی انقلابی در آخرین ماه‌های سال ۱۴۰۱، تیمی از باستان‌شناسان ایرانی به سرپرستی دکتر فرامرز کیهانی با دروازه‌ای ناشناخته در شهر باستانی شوش روبه رو شدند. این کشف غیرمنتظره از ابتدا تاکنون توجه جوامع علمی در جهان را به خود معطوف کرده است. «پژوهشی ژرف و سترگ و غریب در باب اشیا باستانی تمدن‌های آینده» یافته‌های تیم‌های باستان‌شناسی ایرانی به سرپرستی دکتر کیهانی را ارائه می‌دهد.»

زن و قایق صورتی

«زن و قایق صورتی» عنوان نمایشگاه انفرادی نجوا عرفانی است که تا 24 مرداد ماه در گالری هما به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک برپاست.

آرت سنتر

نمایشگاه گروهی «منتخبی از هفتاد سال مجسمه‌سازی ایران» با نمایش ۱۵۰ اثر از ۱۱۰ هنرمند همچون بهمن محصص، ژازه تباتبایی، پرویز تناولی، پرویز کلانتری، علی‌اکبر صادقی، فرشید مثقالی، ایرج زند، مهدی سحابی، فریده لاشایی، پروانه اعتمادی، فرهاد مشیری، بیژن نعمتی شریف، بهمن دادخواه، تاها بهبهانی، توکل اسماعیلی و فریدون آو، تا 7 شهریورماه در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵ برپا است.

تا بیست

نمایشگاه گروهی نقاشی «تا بیست» با آثار هنرمندانی ازجمله پرویز ابیضی، فاطمه افشاری، زهرا اکبری، سعید ایلخانی، ساجد بابایی، پارسا تاج‌بخش، مقصود تیموری، آناهیتا داراب بیگی، مهران نیک سیما، سعیده مرادی و نگار مومنی‌فر تا 27 مرداد ماه در گالری جاوید به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای خیابان زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک برپاست.

گالری روزهای یکشنبه تعطیل است.

ماندگار

نمایشگاه انفرادی جمشید سماواتیان به نام «ماندگار» تا 23 مرداد ماه در نگارخانه نگر به نشانی تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک 154، زنگ دوم، طبقه اول ادامه دارد.

گالری نگر شنبه ها تعطیل است.

نمایشگاه «واقعیت دست‌چین شده» آثار نقاشی پریسیما بهرامی، تا 27 مرداد ماه‏‎‏‎‏‎ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ در معرض تماشا قرار دارد.

گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است. بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

دیوانه بازی

نمایشگاه آثار نقاشی علی شریفی با عنوان «دیوانه بازی»، ۱۳ مرداد در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح شد و تا ۲۰ مرداد ادامه دارد.

دمدمه

«دمدمه» عنوان نمایشگاه انفرادی نوید ظفرعلیزاده است که تا 24 مرداد ماه در گالری ایرانشهر به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ برپا است.

https://didhonar.ir/?p=26197