پلاتوهنر

دوست داشتم یک آلبوم رسمی داشته باشم/ نمی‌توان همه نسل‌ها را راضی کرد

به گزارش پلاتو هنر، نشست خبری مراسم رونمایی از آلبوم «عشق لازم» عماد طالب‌زاده روز گذشته جمعه 9 تیرماه 1402 در هتل اسپیناس پالاس با حضور این خواننده و شبنم منصور تهیه کننده و پارسا نصیری مدیر برنامه این آلبوم برگزار شد.

در ابتدای این نشست عماد طالب‌زاده گفت: حدود بیست سال است که در زمینه آهنگسازی و خوانندگی کار موسیقی انجام می‌دهم. تا به امروز آلبومی نداشته‌ام، نزدیک به هفت الی هشت آلبوم تک آهنگی منتشر کرده‌ام ولی دوست داشتم یک آلبوم رسمی داشته باشم. البته تصمیم داریم از این به بعد هرسال 1-2 آلبوم منتشر کنیم.

او در ادامه عنوان کرد: «عشق لازم» آلبومی است که به هر لحاظ خیلی دوستش دارم. ترانه و ملودی و تنظیم این آلبوم را با همراهی دوستانم شکیب حسن زاده و محسن بیات انجام داده‌ام. تقریبا یک سال برای این آلبوم زحمت کشیدیم.

این خواننده در ادامه درباره قطعه «پارادوکس» گفت: حس این قطعه متعلق به فردی‌ست که با وجود انسانیت مردم‌گریزی دارد و ما با وجود فضای عاشقانه از پارادوکس این رفتار ایده گرفتیم.

همچنین او افزود: این قطعه آخرین کار منتشر شده پیش از آلبوم است ولی داخل آلبوم قرار نگرفته است.

این هنرمند مطرح کرد: پیش از پخش هرکاری ابتدا باید خودم از واژه های ترانه تا ملودی با کار ارتباط برقرار کنم. از آهنگ های گذشته به «خیال تو» احساس خوبی دارم ولی به طور کلی آهنگ های این آلبوم را بسیار دوست دارم.

انتخاب نام قطعات براساس ترانه

عماد طالب زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار پلاتو هنر درباره انتخاب نام آهنگ‌ها گفت: معمولا در نامگذاری قطعات از اسمی استفاده می کنیم که فضای تبلیغاتی داشته باشد. در این آلبوم اسامی اهنگ ها را با توجه به ترانه انتخاب کردم. به غیر از «الکی» و «عشق لازم» که در ابتدا پیش از ساخت ماهیت داشتند.

عماد طاالب‌زاده در پاسخ به این پرسش که این آلبوم قرار است مورد سلیقه همه نسل ها واقع شود یا خیر، گفت: من هیچوقت قرار نیست خوراک موسیقایی همه نسل ها را تولید کنم، این کار دشواری است زیرا معمولا دهه هشتاد به موسیقی رپ بیشتر علاقه دارند ما هم به عنوان موسیقی پاپ می‌توانیم تنظیم کارها را به این سمت پیش ببریم ولی در واقع یک سری ضوابطی وجود دارد که یک پاپر مجاز نمی‌تواند یک سری ترانه ها را استفاده کند و این موضوع به نوعی تناقض ایجاد می‌کند. من تلاش می کنم دوستانی که با من در این سال ها همراه بوده اند را حفظ کنم و دوستان دهه هفتادی که به علت تغییر سنشان سلیقه موسیقایی‌شان نیز تغییر می‌کند، جذب کنم.

 

این خواننده درباره پیشبینی از استقبال مخاطبان حین ضبط گفت: هیچوقت با این تفکر که کنسرت برگزار کنم موسیقی نمی سازم، پیش از ساختن موزیک به واکنش ها فکر نمی کنم، سعی می کنم کاری روا بسازم که به آن حس خوبی دارم با این وجود واکنش مخاطبان به این آلبوم بسیار خوب بود.

عماد طالب‌زاده کنسرت برگزار می‌کند

عماد طالب‌زاده در این نشست مطرح کرد: در ابتدا بنا بود پیش از ماه محرم و صفر روی صحنه اجرا برویم ولی متاسفانه با وجود مجوز برای اجرای صحنه و آلبوم ترجیح دادیم مخاطب طی این دوماه آهنگ ها را گوش کند و بتواند با آن ها ارتباط برقرار کند. به امید خدا  پس از ماه صفر اجرا می‌رویم.

اثر خوب همه نسل‌ها را راضی می‌کند

در ادامه شبنم منصور تهیه کننده این آلبوم که پیش از این سابقه تهیه کنندگی برای گروه ایوان بند را در 4 ویدیو داشته است درباره دلیل انتخاب عماد طالب‌زاده به عنوان اولین کار تهیه کنندگی آلبوم توضیح داد: من عماد طالب‌زاده را انتخاب کردم لذا برای من این مسئله حائز اهمیت بود که با کسی کار کنم که موسیقی بلد باشد. خوشحالم خواننده ای را انتخاب کرده ام که بعد از چندسال سکوت آهنگ هایی را منتشر کرد که با استقبال خوبی رو به رو شدند.

او در پاسخ به این پرسش که این آلبوم قرار است مورد سلیقه همه نسل ها واقع شود یا خیر، گفت: ما می توانیم با نسل های آینده ارتباط برقرار کنیم. اثر اگر خوب باشد همه نسل ها را راضی نگه می دارد.

این تهیه‌کننده در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در موسیقی به سمتی می رویم که از جوان ها کم استفاده می کنیم. یکی از دلایلی که خیلی مصمم شدم برای این همکاری این بود که عماد طالب زاده شبیه خودش را تربیت می کند.

 

سمیرا اسدیان

 

https://didhonar.ir/?p=22560