پلاتوهنر

سینا ذکایی: به زودی روی صحنه می‌روم

به گزارش پلاتو هنر، سینا ذکایی سرپرست ارکستر سازهای بادی تهران، رهبر ارکستر، تنظیم کننده و نوازنده فلوت کنسرت های «تهران، عصر زمستانی» در تاریخ دی ماه 1400 و «طهران، باران بهاری» در خرداد ماه 1401 بوده است. این گروه متشکل از  علی ضرابی و کامیار ماندگاریان (ترومپت)، رامین براتی (ترومبون)، امیرحسام زبردست (ساکسفون)، سهیل اباذری (پیانو)، سروش عمومی (درامز)، امین قیاسی و پانیذ شهرستانی (پرکاشن)، مازیار احمدپور (گیتار) و فرید الهی (گیتار باس) با مدیریت هنری رضا مهرانفر پیش از اين در برنامه‌های «مهمونی»، «شب آهنگی»، «کودک‌شو» (ویژه‌برنامه شب یلدا)، «چهل تیکه»، «منو بشناس» و «همرفیق» حضور داشته‌ است.

سینا ذکایی آهنگساز و نوازنده ایرانی در گفتگو با پلاتو هنر از کنسرت جدیدش خبر داد و گفت: به امید خدا برای تیرماه اجرا داریم. درباره اسم اجرا هنوز به قطعیت نرسیده ایم اما مانند آثار گذشته اسم این کنسرت به تهران مرتبط است.

این هنرمند افزود: سیستمی که همیشه در کار جلو می برم این است که یک کنسرت ایرانی اجرا کنم، هیچگاه فرصت برای این کار پیش نمی‌آمد اما امسال ترجیح می‌دهم که این اتفاق بیافتد.

سینا ذکایی درباره چگونگی نحوه این اجرا مطرح کرد: این قطعات هم در سبک و سیاق کنسرت های همیشگی هستند که به صورت تک اجرا در تالار وحدت برگزار خواهند شد. تیم اجرا همان تیم اجراهای گذشته است اما ممکن است ارکستر بزرگ تر شود.

او درباره تعداد اجراهای این کنسرت عنوان کرد: فعلا تمرکزم روی اجرا به صورت یک شب است. مسئله ای در این مورد وجود دارد که یک بخشی از تصمیم‌گیری بر عهده ما است یک بخشی هم به ترافیک اجراهای سالن بستگی دارد ولی از نگاه من اجرا به صورت یک شب منطقی تر است تا بتوانیم 1-2 ماه بعد مجدد اجرا داشته باشیم.

این نوازنده درباره‌ اجرا افزود: در حال حاضر تمرین قابل توجهی پیش از اجرا انجام نمی‌دهیم زیرا فاصله زمانی بین اجراها کوتاه است. معمولا تمرین های کنسرت را به روزهای نزدیک به اجرا موکول می‌کنیم.

کنسرت برای من یک حس خوب است

سینا ذکایی در پاسخ به این پرسش که در کنار برگزاری کنسرت با پلتفرم ها هم همکاری می کند یا خیر، گفت: هیچ هنرمندی نباید خودش را محدود به یک کار کند. کار تصویری و اجرایی، هرکدام در زمان مناسب باید در کنار هم برنامه‌ریزی شوند. به هر حال حضور در پلتفرم های مختلف در اصل کار من تفاوتی ایجاد نمی‌کند. من یک نوازنده هستم و روند فعالیت همیشگی خودم را دارم. مثل همیشه برنامه های پلتفرمی مانند «مهمونی» را در نیز کنار اجراهایم انجام می‌دهم. درواقع کنسرت بیشتر برای من یک حس و حال خوب است.

آنچه مهم است موضوع عرضه و تقاضا است

این هنرمند در پایان درباره تاثیر شرایط اجتماعی در وضعیت برگزاری ارکسترها گفت: به طور کلی من در این زمینه صاحب نظر نیستم زیرا ممکن است شرایط اجتماعی افرادی را به سمت و سویی سوق دهد که از این محیط فاصله بگیرند. آنچه مهم است موضوع عرضه و تقاضا است، باید ببینیم سلیقه موسیقایی مخاطبان به چه سمتی می رود.

 

عکس ها از ملیکا انصاری و حسین آریان راد است.

https://didhonar.ir/?p=22262