پلاتوهنر

بخش سوم؛

پیشنهادهای دیدنیِ سینمای کوتاه جهان

به گزارش پلاتو هنر، فیلمسازان سینمای کوتاه با استفاده از عناصر ویژه لباس، صحنه، فیلمبرداری، فیلمنامه و موسیقی متفاوت می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان تمام ایده‌های خود را به تصویر بکشند و موضوع قابل بحثی را به مخاطب ارائه کنند.

فیلم کوتاه «طرف دیگر جعبه» به کارگردانی کالب جِی فیلیپس، انیمیشن کوتاه «عنکبوت درون: داستانی از دنیای عنکبوتی» به کارگردانی جرل دامپیه، فیلم کوتاه «اتاق نامه» به نویسندگی و کارگردانی الوایرا لیند، فیلم‌های کوتاه موفقی هستند که در ادامه به معرفی و جزییات آن‌ها می‌پردازیم.

سینمای کوتاه؛ «Other Side of the Box»

فیلم کوتاه «طرف دیگر جعبه» به کارگردانی کالب جِی فیلیپس و نویسندگی کالب جِی فیلیپس و نیک تگ، داستان زوج جوانی است که از یک دوست قدیمی جعبه‌ای اسرارآمیز دریافت می‌کنند و در ادامه اتفاقاتی برای آن‌ها پیش می‌آید.

کمتر فیلمی در ژانر ترسناک مفهوم ترس را در مخاطب ایجاد می‌کند و گاهی بیشتر از وحشت روایتی کمدی پدید می‌آورد. به همین خاطر علاقه‌مندان به ژانر وحشت می‌توانند به سینمای کوتاه رو بیاورند. فیلم کوتاه «طرف دیگر جعبه» در انتقال اضطراب و ترس به بیننده موفق واقع شده است اما این قصه گاهی بی‌منطق پیش می‌رود و می‌توان گفت پایان‌بندی خوبی ندارد.

تصمیمات غیر واقعی که توسط شخصیت‌های داستان گرفته می‌شود، نگرانی و هیجان را به مخاطب القا می‌کند و او را می‌ترساند. این فیلم کوتاه باعث می‌شود به این فکر فرو روید که اگر در آن موقعیت قرار می‌گرفتید، چه واکنشی نشان می‌دهید.

فیلم کوتاه «طرف دیگر جعبه» محصول آمریکا ۲۰۱۸ با زبان انگلیسی در ژانر ترسناک و هیجان‌انگیز است. امتیاز IMDb این فیلم کوتاه ۷.۳/۱۰ است.

مدت پخش این فیلم کوتاه 15 دقیقه است.

نیک تگ، تیگن رز و جاش شل ستارگان این فیلم کوتاه هستند.

 

https://didhonar.ir/?p=64444