پلاتوهنر

«بدرود پاریس»، جهان خیالی کودکان سندروم داون را به تصویر می‌کشد

فیم کوتاه «بدرود پاریس» به نویسندگی و کارگردانی محمدابراهیم شهبازی که در بخش سینمای داستانی چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، جهان خیالی کودکان سندروم داون را به نمایش گذاشته است.

«بدرود پاریس»، اثری اجتماعی، فانتزی است که در خلاصه آن آمده است: «بابک به همراه پسرش افشین که یک نوجوان هجده ساله‌ سندروم دان است؛ تصمیم گرفته‌اند تا به فرانسه مهاجرت کنند و حالا طبق قوانین این کشور برای گرفتن ویزای افشین با چالش روبه‌رو می‌شوند.»

محمدابراهیم شهبازی کارگردان این فیلم در گفتگو با پلاتوهنر؛ با اشاره به «بدرود پاریس» گفت: این فیلم قصه گو است و بازیگری که در آن ایفای نقش می‌کند دچار سندروم داون است. باوجود اینکه همکاری با افرادی که دچار سندروم داون هستند بسیار سخت است اما سعادت داشتم با کسی کار کنم که برگ برنده فیلم من شد.

بدرود پاریس
بدرود پاریس

او ادامه داد: بچه‌های فیلم کوتاه جرئت اینکه کارهای هزینه بردار انجام بدهند را ندارند اما تصمیم گرفتم در این فیلم ریسک کنم و کاراکترهای معروف سینمای فرانسه را زنده کنم به همین منظور از جلوه‌های ویژه و بصری کار از شیوه‌ای نو استفاده کردم. شعار امسال جشنواره خیال‌انگیزی است به همین دلیل به سراغ تجربه‌های جدید رفتم.

محمدرسول صفری، سید مرتضی قدیری، آذین فهیمی و ستین خانمحمدی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

دیگر عوامل این اثر عبارتند از مدیر فیلمبرداری:‌ سعید براتی، فیلمبردار: محمد آقاحسینی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: فراز عمومی، طراح صحنه و لباس: مهدی سعیدی، مدیر تولید: بهنود محمدی‌پور، مشاور کارگردان: فاطمه افضلی، طراح چهره پردازی: شهراد زندیه، مدیر صدابرداری: میثم معتمدی، طراح جلوه‌های بصری: کامیار شفیعی، تدوین: محمد ابراهیم شهبازی، رنگ آمیزی تصاویر: فائزه نظیری، طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهیمی، عکاس: رز ارغوان، منشی صحنه: سپیده کریمخانی، طراح پوستر: روژان ایرجی و مدیر روابط عمومی: نگار امیری.

گفتگوی کامل این هنرمند درمورد فیلم «بدرود پاریس» را تماشا کنید:

 

 

https://didhonar.ir/?p=70982