پلاتوهنر

در گفتگو با بازیگر نمایش «سلاخ» مطرح شد:

در نمایش «سلاخ» شما در جایگاه قضاوت می‌نشینید!

نمایش «سلاخ» اثری دلهره‌آور و هیجان‌انگیز به قلم نیکلاس بیلن و کارگردانی آناهیتا آقاطاهر است. این نمایش که تا 28 مهرماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود سرگذشت پیرمردی را روایت می‌کند که در شب کریسمس با لباس نظامی و کلاه بابانوئل در ایستگاه پلیس پیدا شده است.

مهدی بزرگ‌زاده بازیگر نمایش «سلاخ» در گفتگو با پلاتوهنر با اشاره به موضوع این اجرا گفت: این تئاتر به جنگ‌ها و کشتارهای فجیع انسانی در اواخر قرن بیستم اشاره می‌کند و دوره‌ای تاریک از تاریخ را به نمایش می‌گذارد.

او ادامه داد: «سلاخ» یک درام خشن است که در شیوه اجرایی سعی دارد مخاطب را در جایگاه قضاوت قرار دهد، به همین جهت وقایع را در میان دادگاه روایت می‌کند.

نمایش «سلاخ»
نمایش «سلاخ»

این بازیگر با اشاره به اینکه این نمایش در تلاش است تا چه پیامی را به مخاطبان برساند، عنوان کرد: «سلاخ» مخاطب خود را در چالش قضاوت و عمل می‌گذارد و اجازه می‌هد این بار خودشان قاضی باشند، قضاوت میان اصول و اخلاقیات و آموزه‌های عرفی جامعه در مقابل حقیقت عریان شقاوت و پلیدی. این دیالوگ از نمایش یک سوال کلیدی مطرح می‌کند که حائز اهمیت است، «آیا آدم‌ها در خوبی و بدی کردن به یک اندازه استعداد دارند؟»

نمایش «سلاخ»
نمایش «سلاخ»

نمایش «سلاخ»

بازیگر نمایش «سلاخ» با اشاره به دلایل بازی در این نمایش باتوجه به برهه زمانی فعلی و مسائل اجتماعی که در جامعه ما وجود دارند؛ گفت: برای من قبل از هر چیز چالش‌های نقش در انتخاب موثر است و ا‌ین بار این نقش که انسان معاصری را به تصویر می‌کشد، که در چالش میان انتخاب آنچه تاکنون زیسته یا ماندن در خط روشنفکران و متفکران و قانون مداران در جهانی که سلاخان در حال نسل کشی و پرده برداری از جنایات جدید هستند گیر افتاده است.

بیشتر بخوانید:

«سلاخ» روی صحنه می‌رود

https://didhonar.ir/?p=69838