پلاتوهنر

علی نصیریان در سومین جشن مهر سینمای ایران از داریوش مهرجویی گفت

به گزارش پلاتوهنر، شامگاه گذشته 21 مهرماه 1403 آیین اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران در محوطه باز موزه سینمای ایران با اجرای فرزاد حسنی و حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد. هوشنگ توکلی، علیرضا خمسه، پوران درخشنده، داریوش مؤدبیان، حبیب ایل‌بیگی، محسن علی اکبری، حسن رضایی، محمد ساربان، مجید قناد، محمود پاک‌نیت، وحید موسائیان، فرزاد مؤتمن، جلیل اکبری صحت، جمال شورجه، عباس رافعی، یونس شکرخواه، حسین ریگی، جهانگیر الماسی و… از جمله اشخاصی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

قادر آشنا دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران در ابتدای این برنامه ضمن تشکر از تمام کسانی که در این مراسم حضور داشتند، گفت: پیش از این ارتباطی میان هنرمندان و ادارات کل در شهرستان‌ها و استان‌های ایران نبود اما به بهانه این مراسم تصمیم داریم ارتباط بین هنرمندان و مدیران را تقویت کنیم. سال گذشته از 21 استان و امسال از هنرمندان 31 استان تقدیر کردیم.

وی ادامه داد: تا امروز در مجموع ۶۰۲ نفر از هنرمندان سراسر کشور تجلیل شدند. معمولا سینماداران دیده نمی‌شوند اما به لطف این مراسم از آنها نیز یاد و تقدیر کردیم.

دبیر سومین جشن مهر سینمای ایران خاطر نشان کرد: این مراسم به نوعی عید نوروز سینمای ایران به حساب می‌آید، اینجا محلی برای عشق ورزیدن به جامعه سینما است. تمام اهالی سینما یک خانواده هستند، همانند عید نوروز که خانواده به مناسبت آن کینه و ناراحتی‌ها کنار گذاشته می‌شوند، هر سال در جشن مهر سینمای ایران قصد داریم این کار را انجام دهیم.

در ادامه مراسم جشن مهر سینمای ایران هنرمندان برگزیده استان‌ها در سومین جشن مهر سینمای ایران معرفی شدند:

سید محمدحسین علمدار (خراسان رضوی)، مهدی زمان‌پور کیاسری (مازندران)، حامد حیدری ذاکر (کرمانشاه)، حسن نجفی (آذربایجان شرقی)، فرزانه قبادی (سمنان)، زانیار لطفی (کردستان)، امید میرزایی (کرمان)، محمود نظرعلیان (زنجان)، رضا دانش‌پژوه (کهگیلویه و بویراحمد)، وحید موسائیان (لرستان)، فاطمه احمدی (مرکزی)، کریم فائقیان (بوشهر)، خیرالله تقیانی‌پور (البرز)، علیرضا دهقان (یزد)، غلامرضا عزیزی (آذربایجان غربی)، بهزاد وزیری (خوزستان)، محسن شیرزایی (سیستان و بلوچستان)، احسان عمیدیان (خراسان جنوبی)، محمود پاک‌نیت (فارس)، علیرضا استادی (تهران)، مژده صابری (هرمزگان)، امید پوراتابک (خراسان شمالی)، علی (بهزاد) رسول‌زاده (گیلان)، هدایت پیرنیا (کرمان جنوب)، شهرام ابراهیمی (چهارمحال و بختیاری)، مسعود امامی (گلستان)، بابک رضاپورجمور (همدان)، اتابک پورنادری (اردبیل)، علی ثقفی (قم)، عطاءالله مجابی (قزوین)، روح‌الله اکبری (ایلام)، احمد بازماندگان قشمی (قشم).

جشن مهر سینمای ایران
جشن مهر سینمای ایران

وفاق به معنای داشتن حس و مسئولیت مشترک است

رائد فریدزاده که روز گذشته به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی معرفی شد، از جمله اشخاصی بود که در این اختتامیه حضور داشت و در ابتدای این برنامه گفت: خوشحالم که در نخستین روز کاری‌ام در این محفل حضور دارم و می‌توانم در کنار خانواده سینما سخن بگویم. خوشا به حال نسل ما که در کنار پیشکوستانی چون علی نصیریان زندگی‌ می‌کنند و او را دیدند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه گام نهادن در موزه سینما باعث می‌شود ایرانیان به هنر و عظمت کشورشان ببالند، عنوان کرد: اگر از دوستی و وفاق صحبت می‌کنیم باید بدانیم که وفاق به معنای داشتن حس مسئولیت برای گام برداشتن در مسیر اعتلای فرهنگ این کشور است. امیدوارم در این مسیر موفق باشم و هر روز شاهد اعتلای سینمای ایران باشیم.

جشن مهر سینمای ایران
جشن مهر سینمای ایران

در ادامه مراسم با پخش یک کلیپ از جلال معیریان پیشکسوت چهره‌پرداز تقدیر شد. سپس بزرگداشت علی نصیریان آغاز شد.

جشن مهر سینمای ایران
جشن مهر سینمای ایران

این بازیگر پیشکسوت در ابتدای سخنانش جشن مهر سینمای ایران تبریک گفت و اظهار کرد: این جشن را مبارک می‌دانم و از قادر آشنا تشکر می‌کنم. این تشویق و تقدیر بجا و خوب است اما برای نسل‌های بعدی ما. اگر من در زندگی جانی کندم برای خودم بوده زیرا هنر عزت بخش است و هنرمند شخصی است که از هنر خود بیش از هر شخص دیگری لذت می‌برد. در هر دوره هنرمندان همانطور که زمانه‌شان ایجاب می‌کرد فعالیت می‌کردند، در دوران قبل از ابراهیم گلستان‌ها فیلم فارسی رایج بود که مورد پسند جامعه نبود. باید بدانید که این سینما به راحتی به اینجا نرسیده و راه سختی را طی کرده است.

او ادامه داد: از دهه 30 خودمان دست به کار شدیم و از دهه 40 به بعد کتاب‌های ترجمه شده به ایران وارد شدند و مسیر هموارتر شد. حیف که داریوش مهرجویی از دست رفت، من سینما را از او یاد گرفتم.

 

 

خیرالله تقیانی‌پور کارگردان فیلم سینمایی «قلب رقه» از استان البرز، بابک خواجه پاشا کارگردان فیلم سینمایی «آبی روشن» از ارومیه قربانعلی طاهر‌فر کارگردان فیلم سینمایی «آپاراتچی» از ارومیه
محمدعلی عسگری کارگردان فیلم سینمایی «آسمان غرب» از تهران، مرتضی علیزاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌بدن» از مشهد، سید علی موسوی‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی پویانمایی «ایلیا جستجوی قهرمان» از خراسان رضوی ازجمله کارگردانان موفق فیلم اولی در سینما بودند که در این بخش از آنها تقدیر شد.

تقدیر از فعالان برگزیده حوزه زیرساخت و تولید فیلم

همچنین در بخش دیگری از اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران از فعالان برگزیده حوزه زیرساخت و تولید فیلم با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد. اسامی برگزیدگان این بخش به شرح زیر است:

۱. عبدالصمد علمی‌زاده، فعال در حوزه زیرساخت سینمایی از تهران

۲. محمدعلی عباس‌زادگان، فعال در حوزه توسعه سالن سینما از مشهد

۳. مرتضی شایسته، تهیه‌کننده فعال در حوزه تولید فیلم سینمایی از تهران

۴. عبدالرضا تقدسی بهاری، مدیر فعال در حوزه تولید فیلم پویانمایی از تهران

۵. رامتین مرادی بالِف، مستندساز برگزیده از بوشهر

۶. صادق جوادی، انیماتور برگزیده از تهران

۷. سید جعفر موسوی، مسئول برگزیده دفتر انجمن سینمای جوان از زنجان

۸. علی سرگزی، مدیر کل برگزیده فرهنگ و ارشاد اسلامی از سیستان و بلوچستان

۹. سیدمحمدحسین بلاغی، مدیر کل برگزیده فرهنگ و ارشاد اسلامی از آذربایجان شرقی

۱۰. محمد حسین‌زاده عیش‌آبادی، مدیر کل برگزیده فرهنگ و ارشاد اسلامی از خراسان رضوی.

بیشتر بخوانید:

فرزاد حسنی مجری اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران شد

اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران شنبه برگزار می‌شود

https://didhonar.ir/?p=69495