پلاتوهنر

معرفی فیلم «Everest»

فیلم سینمایی «Everest» (اورست) در ژانر اکشن، بیوگرافی، درام، ماجراجویی و هیجان‌انگیز به کارگردانی بالتاسار کورماکور، سال 2015 آمریکا، انگلیس و اسلند ساخته شده است.

ستارگان:

جیسون کلارک، مارتین هندرسون، تام گودمن هیل، جان هاکس، مایکل کلی، امیلی واتسون، سم ورثینگتون، کایرا نایتلی، الیزابت دبیکی، جاش برولین، جیک جیلنهال و ونسا کربی.

Everest
Everest

خلاصه داستان:

«Everest» ماجرای واقعی صعود به قله‌ی اورست در سال ۱۹۹۶ را به تصویر کشیده است که طی آن هشت کوهنورد جان خود را از دست دادند.

درباره فیلم:

حادثه ای که در سال 1996 در روزهای 10 و 11 ماه می در اورست اتفاق افتاد، یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ کوهنوردی است. در این سال، 8 نفر از کوهنوردان به سرپرستی اسکات فیشر، مبلغ 65 هزار دلار را پرداخت کردند تا بتوانند با کمک راهنمایی تمام وقت، به قله اورست صعود کنند و نام خودشان را در تاریخ ثبت نمایند اما در هنگام صعود برای آن‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد.

یکی از شخصیت‌های فیلم می‌گوید: «اورست، رقابتی بین آدم‌ها و این کوه است. کوه هم همیشه حرف آخر را می‌زند». اورست مهم‌ترین شخصیت فیلم است و اصلا علاقه‌ای ندارد کسی با کفش‌های میخی روی بدنش راه برود و وسط سرش پرچم فرو کند و هرکاری برای مقابله با افرادی که آزارش می‌دهند، انجام می‌دهد.

عوامل فیلم:

موسیقی: داریو ماریانلی، فیلمبردار: سالواتوره توتینو، تدوین‌گر: میک اودزلی.

 

.

IMDb: 7.1

مدت زمان فیلم: 120 دقیقه

Rotten Tomatoes: 64%

زبان فیلم: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم «Thirteen Lives»

https://didhonar.ir/?p=67688