پلاتوهنر

گروه‌های تازه نفس روی صحنه‌های تئاتر پایتخت

به گزارش پلاتو هنر، طبق روال هر هفته در این گزارش به معرفی ۶ نمایش روی صحنه خواهیم پرداخت.

نمایش «بی‌ پایانی»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی و تهیه‌کنندگی رها جهان شاهی از روز سه‌شنبه 30 مرداد تا 23 شهریور در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

الهام ‌شعبانی، حدیث ‌میرامینی و مهسا ‌طهماسبی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «بی پایانی قصه سه دوست قدیمی است که بعد از مدت‌ها دور هم جمع می‌شوند و دست تقدیر سرنوشت‌شان را زیر و رو می‌کند.»

سبک: درام

تئاتر پایتخت

نمایش «شبیه شبیه آنتیگون»

این نمایش به نویسندگی عنایت الله خادم بشیری، ترجمه نجف دریابندری و کارگردانی نسیم ادبی و ندا شاهرخی با تهیه‌کنندگی موسسه هنری قانوس از 25 مرداد تا 25 شهریور در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه خواهد بود.

مرتضی ‌یونس‌زاده، آناهید ‌ادبی، صدف ‌محسنی، علی‌رضا ‌فرد، علی ‌سیبی، راد ‌پورجبار، وحید ‌الهویی، مهناز ‌افتاده‌نیا، رایحه پاشا، سارا ‌بولوری، فرشته کرمی، صبا خراسانی، تارا سالمی، ملیحه میری، کیمیا ‌صبوری و حنا جعفری در این اجرا به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ما مردم معمولی، شبیهِ شبیهِ آنتیگون هستیم!»

سبک: تاریخی، درام، تلفیقی

تئاتر پایتخت

نمایش «ننه زار»

این نمایش به نویسندگی شهرام سلطانی کارگردانی شاهین سلطانی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی از 28 مرداد تا 15 شهریور در سالن کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش فرخنده دریایی، امید آزادخانی و کسری هدایت‌نیا نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «دو برادر صیاد برای صید به دریا می‌زنند. موج غریبی همه چیز را بر هم می‌زند و مادری که لب شط چشم انتظار فرزندانش است.»

سبک: سورئال، درام

تئاتر پایتخت

نمایش «کالیگولا»

این نمایش به ترجمه پری صابری و کارگردانی رویا اسدی از 28 مرداد تا 4 مهر در سالن استاد سمندریان روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش: میکاییل ‌شهرستانی (در نقش کالیگولا)، محمدرضا ‌میرحسینی، علی ‌کشوری، سعید ‌پارسا، رها ‌خدایاری، امیرعباس توفیقی، علیرضا ‌کوه ‌پیما، آرین نعیمی، فرهاد ‌اعتمادی، هادی ‌دلیرآقایی، علی ‌فرخنده‌نژادفرد نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «کالیگولا در مواجهه با مرگ معشوقه‌اش دگرگون می‌شود. آگاهی از مرگ و این حقیقت که انسان‌ها می‌میرند و هیچ‌کس خوشبخت نیست، او را به سمت جنون سوق می‌دهد. از نظر کالیگولا، زندگی ارزشی ندارد و همین پوچی او را به سرحد ابتذال و اشتباه می‌اندازد. این نمایشنامه از نظر کامو، یک نمایشنامه‌ی «ایده» است و بر اساس ایده‌ پوچی، که کامو به آن معتقد بود، به رشته‌ تحریر درآمد.»

سبک: تلفیقی

تئاتر پایتخت

نمایش «ورق‌الخیال»

این نمایش به نویسندگی محمدصادق گلچین‌عارفی، کارگردانی اسماعیل گرجی و تهیه‌کنندگی آزاده صمدی از 28 مرداد تا 4 مهر 1403 در سالن استاد سمندریان مجموعه فرهنگی ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

در این نمایش عبدالحمید گودرزی، علی محمودی، اسماعیل ‌گرجی، محمد ‌صادق ‌گلچین ‌عارفی، ایمان ‌صیادبرهانی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «زندانِ بی‌زندانی بی‌معنا است.»

سبک: تاریخی

تئاتر پایتخت

نمایش «بازیخانه قیاس الدین مع‌ الفارق»

این نمایش به نویسندگی سیدمحمد مساوات و کارگردانی سوگند مطلب‌زاده از 25 مرداد تا 3 شهریور سالن شماره 1 خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود.

در این نمایش امیرپارسا ‌فاضل، آرزو ‌فتحی، سیدعلی ‌مساوات، امیر ‌خادم، آریا ‌جنتی، سارا ‌گل‌نژاد، میکائیل ‌بنی‌نجاریان و مرتضی ‌سمیعی نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «چهار زن شازده قیاس الدین رفتن سینه قبرستون و او بعد سالها صاحب فرزندی می شود که بیماری نادری به اسم خوابک دارد.»

سبک: درام، کمدی سیاه

تئاتر پایتخت

https://didhonar.ir/?p=61961