پلاتوهنر

گفت‌وگو با بازیگر «حبس مجرد»:

یک ساعت وحید نیک‌راد نبودن هم برایم لذت‌بخش است

به گزارش پلاتو هنر، وحید نیک‌راد، بازیگر سینما و تئاتر درباره ورود خود به بازیگری و حضور در فیلم سینمایی«حبس مجرد» که این روزها در سینمای «هنروتجربه» در حال اکران است، توضیح داد.

این بازیگر درباره شروع فعالیت‌های خود در عرصه هنرهای نمایشی مطرح کرد: تقریبا سال 1381 بود که به دنیای بازیگری علاقه‌مند شدم و زمانی که قرار شد به هنرستان بروم، با وجود مسافت بسیار زیاد به هنرستان کمال‌الملک رفتم. در آنجا دیپلم تئاتر گرفتم و رشته بازیگری دانشگاه هم قبول شدم ولی به دلیل مسائلی که به وجود آمد نتوانستم آن را پی بگیرم و به سراغ رشته عکاسی رفتم. سال 1388 بود که با آرش آب‌پرور تئاتر کار کردم و علاقه‌ام به بازیگری بیشتر شد. به تازگی هم با نمایش «خروج» روی صحنه رفتم.

او توضیح داد: زمانی که نقشی را بازی می‌کنم، در هر مدیومی که باشد از خودم خارج می‌شوم و به نوعی یک زیست دیگر را تجربه می‌کنم. در واقع وقتی حتی یک ساعت وحید نیک‌راد نیستم و نقش دیگری را ایفا می‌کنم، برایم لذت‌بخش است.

وحید نیک راد

نیک‌راد مطرح کرد: وقتی فیلمنامه «حبس مجرد» را خواندم، دوست داشتم در نقش یکی دیگر از شخصیت‌ها بازی کنم و به آقای حدادیان هم گفتم ولی ایشان اصرار داشتند که این شخصیت مال من است و حالا که نتیجه کار را می‌بینم، خیلی خوشحالم که از پس این نقش برآمدم و از اعتمادی که آقای حدادیان به من داشتند، ممنونم. حدود یک‌ماهی که فیلم درحال اکران است با واکنش‌های بسیار خوب تماشاگران مواجه شدم. اینکه نتیجه تلاش‌ها و زحمات من و دوستانم مورد قبول مخاطبان قرار گرفته بسیار ارزشمند است.

این بازیگر با اشاره به همبازی‌های خود در «حبس مجرد» بیان کرد: واقعا ما یک تیم درجه یک در جلوی دوربین و پشت دوربین داشتیم. همبازی‌های باتجربه و فوق‌العاده‌ای هم داشتم که بودن کنار تک تک آن‌ها برای من افتخار زیادی داشت و در کنارشان بسیار آموختم. البته که بیشتر بازی من در این فیلم در کنار پیمان مقدمی و مهدی کوشکی بود. جالب است این نکته را بگویم که این دو عزیز علاوه بر اینکه جلوی دوربین بازی می‌کردند، یک بازی سخت و پیچیده هم پشت دوربین با من داشتند.

وحید نیک راد

او ادامه داد: درواقع بازیگران حس و حالی که موردنظر آقای حدادیان بود و می‌خواست را با بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به من منتقل می‌کردند. یعنی برخلاف آنچه که خودشان دوست داشتند و منش واقعی‌شان است، باید با من رفتارهایی می‌کردند که همه این‌ها برای رسیدن من به نقش و حس و حال درست آن بود.

نیک‌راد در پایان گفت: درمجموع باتوجه به استقبال مخاطبان و رضایت آن‌ها از نتیجه کار راضی هستم. همانطور که خبررسانی هم شد، فیلم ما در جمع پر‌فروش‌ترین‌های تاریخ «هنروتجربه» قرار گرفت که این بسیار جذاب و مهم است و نشان می‌دهد که مخاطب با آن ارتباط گرفته است.

فیلم سینمایی «حبس مجرد» به کارگردانی محمدحسام حدادیان همچنان در گروه سینمایی «هنروتجربه» در حال اکران است.

مهدی کوشکی، سیاوش چراغی‌پور، وحید نیک‌راد، پیمان مقدمی، مهرداد ضیایی، یلدا عباسی، زهرا نامور، علیرضا مویدی، وحید میرزابیگی، زینب شعبانی، سیدجواد یحیوی، ثریا قاسمی به همراه مرسانا حدادیان و ایلانا حدادیان بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

https://didhonar.ir/?p=60158