پلاتوهنر

تیرماه را با گالری‌گردی در تهران سپری کنید

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 1تیر چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

نمایشگاه انفرادی «ایلمه»

نمایشگاه انفرادی آثار لیلا حسین‌پور با عنوان «ایلمه» از جمعه 1 تیر در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ افتتاح شد و تا 13 تیر ادامه دارد.
روزهای تعطیل: دوشنبه ها

نمایشگاه انفرادی «پیکره‌های ابدی»

نمایشگاه انفرادی آثار اشکان بهجو با عنوان «پیکره‌های ابدی» تا 19 تیر در گالری اعتماد به نشانی تهران، میدان هفت تیر، مفتح جنوبى، بن بست شیرودى پلاک ۲۵ در معرض تماشا قرار دارد.
روزهای تعطیل: دوشنبه‌ها

نمایشگاه انفرادی «بوفی که کور نبود»

نمایشگاه انفرادی آثار جواد علیزاده با عنوان «بوفی که کور نبود» تا 12 تیر در گالری ثالث به نشانی تهران، کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره١٤٨ برپاست.
روزهای تعطیل: ندارد

نمایشگاه انفرادی «ﻋﺮوسﻫﺎی ﺟﻬﺎن»

نمایشگاه انفرادی آثار سحر عشقی ثانی با عنوان «ﻋﺮوسﻫﺎی ﺟﻬﺎن» تا 22 تیر در گالری والی به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 دایر است.

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

نمایشگاه گروهی «زن بی زن»

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «زن بی زن» تا 12 تیر در گالری آتبین به نشانی تهران، خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ ادامه دارد.
روزهای تعطیل: ندارد

نمایشگاه انفرادی «پرسونا»

نمایشگاه انفرادی آثار مهری سراج با عنوان «پرسونا» تا 11 تیر در گالری جاوید به نشانی تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک 17، واحد1 دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:
«کهن الگوی پرسونا، نقابی‌ است که بر چهره می‌زنیم یا ظاهر علنی است که به خود می‌گیریم تا خود را به صورتی متفاوت با آنچه واقعا هستیم نشان دهیم. به عقیده یونگ پرسونا ضروری است زیرا مجبوریم نقش‌های متفاوت فردی و اجتماعی بازی کنیم، اما این نقاب گاهاً زیان‌بخش می‌شود و ما را به این باور می‌رساند که پرسونا ماهیت واقعی ما را منعکس می‌کند و به جای اینکه صرفا نقش بازی کنیم، تبدیل به آن نقش می‌شویم.»

روزهای تعطیل: یکشنبه

نمایشگاه انفرادی «آلترناتیو رورشاخ»

نمایشگاه انفرادی آثار نوید شاه‌نشین با عنوان «آلترناتیو رورشاخ» تا 12تیر در گالری اِو به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند. خیابان خردمند شمالی . کوچه اعرابی ۳ . پلاک ۵ . طبقه همکف و اول ادامه دارد.
در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:

«برداشت اول:

نشانه می‌کردم و گمانه می‌زدم

گمانه می‌زدم

در پی رویاهایی که سنگ شده بود

سکوت‌هایی که پر از همهمه بود

چهره‌هایی که هر یک هزار چهره بود

گمانه می‌زدم و نمی‌یافتم

پریانی را که بر پل‌های قوس و قزح می‌رقصیدند (کیوان قدر خواه)

برداشت دوم:

«تست رورشاخ» یک آزمون روانشناسی فرافکن است که در آن فرد مورد معاینه، تلقی و برداشت شخصی خود را از لکه‌هایی قرینه و مبهم بیان می‌کند و براساس این تفسیر و تلقی، روانشناس نوع شخصیت و افکار ناخودآگاه فرد مذکور را کشف می‌کند.»

روزهای تعطیل: شنبه‌ها، یکشنبه‌ها

نمایشگاه گروهی «ضایعارت»

نمایشگاه گروهی «ضایعارت» تا 6 تیر در نگارخانه نقش جهان به نشانی تهران، نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ در معرض تماشا قرار دارد.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:
«در آغاز هیچ نبود پیچ بود و مهره و دور ریز و بعد خلق هنر ضایعارت ضایعارتی که برآمده از هنر درون است ؛ هنری که هنرمند بداهه از روحش بر آن دمیده تا شخصیتی را در مجسمه ها خلق کند که مورد توجه ” باشد ؛ مجسمه هایی که روایتگر دور ریزهایی هستند که مهمان نگاه رهگذر عابرانند اما در ضایعارت با توجه کردن به دور ریزها” شخصیت هایی خلق شد که هر یک راوی داستان خویشند … و برآمده از اندیشه و نگاه هنرمند که درک آن نیازمند تغییر در دیدگاه دنیای پیرامون است تا این پیام را به مخاطبانش برساند که با توجه کردن به محیط پیرامون : میتوان جانی دوباره بخشید تا دیدگاه ها را احیا کرد.»
روزهای تعطیل: شنبه‌ها

 

https://didhonar.ir/?p=55077