پلاتوهنر

بهترین فیلم های ترسناک

به گزارش پلاتو هنر، بسیاری از علاقه‌مدان به هنر هفتم از طرفداران ژانر وحشت یا همان فیلم‌های ترسناک هستند. فیلم‌ هایی که با داستان‌های هراس‌انگیز  توانسته‌اند ارتباط عمیقی با تماشاگران برقرار کنند و احساساتی مختلف از هیجان تا وحشت را در آن‌ها ایجاد کنند.

در این گزارش به معرفی بهترین فیلم‌ های ترسناک پرداخته‌ایم.

 

فیلم «Orphan»

فیلم سینمایی «یتیم»
بهترین فیلم های ترسناک

یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک، فیلم «یتیم» به کارگردانی ژاومه کویت‌سرا و تهیه‌کنندگی لئوناردو دی کاپریو محصول سال ۲۰۰۹ کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان و فرانسه است.

ویرا فارمیگا، پیتر سارسگارد، ایزابل فورمن، جیمی بنت بازیگران این فیلم هستند.

ایزابل فورمن برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم «فرایت متر» شد.

داستان فیلم درباره زوجی آمریکایی است که یکی از فرزندان خود را به تازگی از دست داده‌اند و دو فرزند دیگر به‌نام‌های مکس و دنیل دارند و دختری ۹ ساله به‌نام استر را از یتیم‌خانه‌‌ای به سرپرستی قبول می‌کنند اما این دختر شخصیتی متفاوت از تصورات ما دارد.

مدت زمان: ۱۲۳دقیقه
امتیاز فیلم: ۷ از ۱۰


فیلم «The Conjuring»

فیلم سینمایی احضار
بهترین فیلم های ترسناک

«احضار» فیلمی آمریکایی به کارگردانی جیمز وان و نویسندگی چاد هیس و کری هیس است.

در این فیلم که محصول سال ۲۰۱۳ است بازیگرانی چون ورا فارمیگا، پاتریک ویلسون، ران لیوینگستون،لیلی تیلور و جوئی کینگ حضور دارند.

این فیلم با استفاده از جلوه‌های ویژه و بازی با احساسات ترس و وحشت، توانسته است جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک داشته باشد.

داستان این فیلم درمورد خانواده‌ ای است که با نقل مکان به یک خانه مزرعه‌ای با پدیده‌های ماورائی زیادی برخورد می‌کنند.

مدت زمان: 112 دقیقه
امتیاز این فیلم: ۷.۵ از ۱۰

فیلم «Us»

فیلم سینمایی ما
بهترین فیلم های ترسناک

«ما» یک فیلم آمریکایی ترسناک به نویسندگی و کارگردانی جوردن پیل است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این فیلم پس از اکران عمومی، مورد استقبال گسترده مخاطبان و منتقدین قرار گرفت.

بازیگرانی چون لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، الیزابت ماس و یحیی عبدالمتین دوم در این فیلم بازی کرده‌اند.

داستان فیلم در مورد خانواده‌ای است که برای تعطیلات خود به سانتا کروز در کالیفرنیا می‌روند تا از همنشینی با دوستان لذت ببرند اما با ظاهر شدن عده‌ای مرموز، آرامش آن‌ها تبدیل به تنش و وحشت می‌شود.

این فیلم علاوه بر جذابیت خود از نظر داستانی، بازی با نقش‌ها، اشارات عمیق، و پیچیدگی‌های ذهنی، برای مخاطبان مهیج و متفاوت است. از بازیگری برجسته‌ای همچون لوپیتا نیونگو و وینستون دوک، در این فیلم استفاده شده است که به تأثیرگذاری و جذابیت آن کمک کرده است.

مدت زمان: ۱۱۶ دقیقه
امتیاز این فیلم: ۶.۸ از ۱۰

فیلم «Get Out»

فیلم سینمایی برو بیرون
بهترین فیلم های ترسناک

فیلم «برو بیرون» به کارگردانی جوردن پیل در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این فیلم که محصول کشور آمریکا می‌باشد، به مسائلی همچون نژاد پرستی و نفوذ قدرت در جامعه اشاره می‌کند و با دریافت انواع جوایز و نقدهای مثبت، به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ سینما شناخته شده است.

دنیل کالویا، الیسون ویلیامز، استیون روت، کیت استنفیلد، کاترین کینر، برادلی وایتفورد و کلب لندری جونز در این فیلم به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان فیلم در مورد یک جوان آفریقایی‌تبار است که به همراه نامزد خود، برای شرکت در یک مراسم به خانه پدری دختر می‌روند. اما آنچه به نظر می‌رسد یک سفر آرام و دوستانه، به زودی به یک تجربه ترسناک تبدیل می‌شود. کریس به تدریج شروع به کشف رازهای تاریک خانواده‌ی نامزدش می‌کند، که نشان می‌دهد این خانواده آن چیزی که به نظر می‌رسد، نیستند.

مدت زمان: ۱۰۴ دقیقه
امتیاز این فیلم: ۷.۸ از ۱۰

فیلم «A Quiet place»

فیلم سینمایی یک مکان ساکت
بهترین فیلم های ترسناک

فیلم سینمایی «یک مکان ساکت» به کارگردانی جان کرازینسکی یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک سینمایی محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا است.

امیلی بلانت، جان کرازینسکی و نوآ جوپ بازیگران این فیلم هستند.

«یک مکان ساکت» مربوط به زمانی است که هیولاهایی نابینا زمین را تصرف کرده‌اند و کوچک‌ترین صدایی می‌تواند آن‌ها را به سوی انسان‌ها‌ بکشاند.
خانواده‌ای که بازیگران اصلی فیلم را تشکیل می‌دهند، تلاش می‌کنند تا با رعایت کامل سکوت، برای بقا در محیطی پر خطر، زندگی کنند.

مدت زمان: ۹۰ دقیقه
امتیاز فیلم : ۷.۵ از ۱۰

فیلم «talk to me»

فیلم سینمایی با من حرف بزن
بهترین فیلم های ترسناک

فیلم سینمایی «با من حرف بزن» به کارگردانی دنی فیلیپو و مایکل فیلیپو یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک محصول سال ۲۰۲۲ استرالیا است.

در این فیلم بازیگرانی چون سوفی وایلد، الکساندرا جنسن، جو برد، اوتیس دانجی، میراندا اتو و… حضور دارند.

داستان این اثر از بهترین فیلم‌ های ترسناک درباره گروهی از نوجوانان است که متوجه می‌شوند می‌توانند با استفاده از یک دست مومیایی ‌شده مرموز با ارواح ارتباط داشته باشند اما در نهایت نسبت به قوانین بی‌توجهی می‌کنند و از حد و مرزها فراتر می‌روند.

«با من حرف بزن» نقدهای مثبتی از سوی منتقدان کسب کرد و بیش از ۹۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت .

مدت زمان: ۹۵ دقیقه
امتیاز فیلم : ۷.۱ از ۱۰

فیلم «The Others»

فیلم سینمایی دیگران
بهترین فیلم های ترسناک

«دیگران» فیلمی آمریکایی به کارگردانی و نویسندگی آلخاندرو آمنابار است.

در این فیلم که محصول سال 2001 است، بازیگرانی چون نیکول کیدمن، فیونولا فلانگان، کریستوفر اکلستون، الین کاسیدی، اریک سایکس و جیمز بنتلی حضور دارند.

داستان فیلم درمورد زنی به نام گریس است که به همراه دو فرزند کوچکش که به نور خورشید حساسیت دارند،در یک خانه تاریک و پرت زندگی می‌کنند
بعد از رفتن بی دلیل خدمتکاران خانه، اتفاقات عجیب در خانه رخ می دهد که باعث وحشت اهالی خانه می شود…

مدت زمان: 104 دقیقه
امتیاز این فیلم:7.6 از 10

فیلم «The prodigy»

فیلم اعجوبه
بهترین فیلم های ترسناک

یکی دیگر از بهترین فیلم‌ های ترسناک، فیلم «اعجوبه» به کارگردانی نیکولاس مک کارتی محصول ۲۰۱۹ آمریکاست.

در این فیلم بازیگرانی چون جکسون رابرت اسکات، تیلور شیلینگ، پیتر مونی، کلم فیور و پائول فوتو ایفای نقش کرده‌اند.
جکسون رابرت اسکات به خوبی حس و حال کودکی را که دچار دوگانگی شخصیت شده است را جلوی دوربین به مخاطب منتقل می‌کند.

«اعجوبه» درمورد خانواده‌ای است که متوجه رفتار‌های آزاردهنده کودک خردسالشان می‌شوند و به دنبال راه‌حلی برای این مشکل می‌گردند و در نهایت متوجه می‌شوند که او میزبان روحی شیطانی است که قصد دارد او را کنترل کند.

مدت زمان: ۱۰۰دقیقه
امتیاز این فیلم: ۵.۹ از ۱۰


فیلم «28 Days Later
»

 

فیلم سینمایی 28 روز دیرتر
بهترین فیلم های ترسناک

یکی دیگر از بهترین فیلم‌ های ترسناک، «28 روز دیرتر» به کارگردانی دنی بویل دنی بویل محصول 2002 انگلیس است.

از بازیگران این فیلم می‌توان به سیلیان مورفی، نائومی هریس، کریستوفر اکلستون و مگان برنز اشاره کرد.

مدت زمان: ۱۱۳ دقیقه
امتیاز این فیلم: ۷.۵ از ۱۰


فیلم  «The Invisible Man»

فیلم سینمایی مرد نامرئی
بهترین فیلم های ترسناک

یکی دیگر از بهترین فیلم‌ های ترسناک، فیلم «مرد نامرئی» محصول ۲۰۲۰ آمریکا و استرالیا است.

لی ونل کارگردانی این اثر را بر عهده دارد. این فیلم اقتباسی از رمان مرد نامرئی اثر هربرت جورج ولز است.

در این فیلم الیزابت ماس،الیور جکسون کوهن، هریت دایر، آلدیس هاج و استورم رید به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان «مرد نامرئی» از این قرار است که نامزد سسیلیا خودکشی می‌کند و سسیلیا تصمیم می‌گیرد یک زندگی جدید برای خود بسازد، اما خیلی زود طی یک اتفاقی به زنده بودن نامزدش مشکوک می‌شود و تلاش می‌کند تا به دوستانش ثابت کند که او برایش مزاحمت ایجاد می‌کند.

 

مدت زمان: ۱۲۵ دقیقه
امتیاز این فیلم: ۷.۱ از ۱۰

 

فیلم «Sinister»

فیلم sinister
بهترین فیلم های ترسناک

«شوم» فیلمی ترسناک به کارگردانی اسکات دریکسون محصول 2012 انگلیس است. این فیلم پس اکران عمومی، در جشنواره های داخلی و بین المللی متعددی حضور یافت و توانست نامزد دریافت 17 جایزه در بخش های مختلف شود.
در این فیلم که در یک پروسه تحقیقاتی ترسناک ترین فیلم تاریخ شناخته شده است،بازیگرانی چون ایتن هاک، ژولیت ریلنس و جیمز رانسون به ایفای نقش پرداخته‌اند.
داستان فیلم روایتگر زندگی اسوالد آلیسون نویسنده جنایات واقعی است و در خانه جدیدش یک جعبه فیلم ۸ میلیمتری پیدا می کند که نشان می دهد قتلی که او در حال حاضر درباره آن تحقیق می کند، کار یک قاتل زنجیره ای است که کارهایش به دهه 1960 برمی گردد…

مدت زمان: 110 دقیقه
امتیاز این فیلم: 6.8 از 10

فیلم «The Babadook»

فیلم ترسناک
بهترین فیلم های ترسناک

یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک، فیلم «بابادوک» محصول 2014 آمریکاست. کارگردان این فیلم جنیفر کِنت است.

در این فیلم اسی دیویس، هیلی مک الینی، دنیل هنشال و بن وینسپر به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان فیلم در مورد زنی به نام آملیاست که همسر خود را در یک تصادف از دست داده است. او برای پسرش سام شب ها کتاب آقای بابادوک را می‌خواند و باعث میشود به طور ناخواسته هیولایی به آرامی به زندگی آن‌ها نفوذ می‌کند و اوضاع روحی آملیا و سام به شدت متأثر شود.

این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که چگونه ترس‌های فردی می‌تواند به تدریج وارد زندگی روزمره فرد شود و تأثیراتی عمیق بر روان و روابط او داشته باشد.

مدت زمان: 94 دقیقه
امتیاز فیلم: 6.8 از 10

«Let the Right One In»

بهترین فیلم های ترسناک
بهترین فیلم های ترسناک

از میان بهترین فیلم های ترسناک جهان می‌توان به فیلم سینمایی «Let the Right One In» اشاره کرد. کارگردان این فیلم ترسناک توماس آلفردسون است که در سال 2008 ساخته شده است.
این فیلم ترکیبی از ژانرهای ترسناک، فانتزی و درام را به تصویر می‌کشد و به دلیل داستان عاشقانه عجیب و دلهره‌آورش در بین منتقدان و تماشاگران محبوبیت پیدا کرده است.
فیلم داستان یک پسر ۱۲ ساله به نام اسکار را دنبال می‌کند که در حومه‌ای سرد و زمستانی در سوئد زندگی می‌کند. او نوجوانی منزوی و آسیب‌پذیر است که توسط هم‌کلاسی‌هایش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. در همین حین، اسکار با دختری مرموز به نام الی آشنا می‌شود که به تازگی به همسایگی او نقل مکان کرده است. به مرور مشخص می‌شود که الی یک خون‌آشام است که برای زنده ماندن نیاز به خون دارد. این دو شخصیت به رغم تفاوت‌های آشکارشان، رابطه‌ای عمیق و معنادار برقرار می‌کنند.

این فیلم پس از اکران خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی کسب کرد. منتقدان از تلفیق ژانر ترسناک با یک داستان عاشقانه و انسانی تقدیر کرده و این فیلم را یکی از بهترین فیلم های ترسناک دهه ۲۰۰۰ دانسته‌اند.

امتیاز فیلم: 7.8 از 10
مدت زمان: 114 دقیقه

بیشتر بخوانید:
نقش موسیقی در فیلم‌های ترسناک

 

https://didhonar.ir/?p=50564