پلاتوهنر

حسین آقامحمدی در گفتگو با پلاتو هنر:

تنهایی یک کودک در «دشت گل‌های زرد»

حسین آقامحمدی کارگردان «دشت گل‌های زرد» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، در گفتگو با پلاتو هنر درباره داستان این انیمیشن گفت: «دشت گل‌های زرد» از تنهایی یک کودک و نحوه مواجه او با آن می‌گوید که با تکنیک دوبعدی دیجیتال فریم به فریم ساخته شده است.

او ادامه داد: هدفم از ساخت این انیمیشن، نمایش درام در دنیای کودکانه، بدون اینکه اندازه آن درام متناسب با دنیای کودکان، کوچک و سانتی مانتالیسم باشد، بود طوری که برای خود کودکان هم قابل نمایش باشد. با این هدف و با استفاده از عمیق شدن در خاطرات کودکی خود و دنیای کودکان اطرافم به این قصه رسیدم.

این انیماتور با اشاره به اینکه «دشت گل‌های زرد» در سینماهای هنروتجربه درحال اکران است، درباره بازخورد مخاطبان بیان کرد: با توجه به اکران اخیر به نظرم علی‌رغم اینکه مخاطب این کار حتی کودکان هم می‌توانند باشند اما برای مخاطبی که به دنبال سرگرمی است، نمی‌تواند جذاب باشد. مخاطبی که با فضای کارهای کوتاه و جشنواره‌ای آشنا نیست، به یک توضیح نیاز دارد که کارها را با مقیاس خودشان مقایسه و ارزیابی کند.

آقا محمدی در پایان درباره جشنواره پویانمایی تاکید کرد: جشنواره پویانمایی تهران به واسطه قدمتش، اعتبار بالایی میان بچه‌های انیمیشن دارد و چون مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در شرایط سخت اقتصادی از معدود راه‌هایی‌ست که فیلمسازان بتوانند فیلم‌شان را به تولید برسانند طبیعتا حجم بالای موفقیت از مرکز در این رویداد دور از انتظار نیست.

https://didhonar.ir/?p=44217