پلاتوهنر

اسفندماه به تماشای چه نمایش‌هایی بشینیم؟

به گزارش پلاتوهنر، طبق روال هر هفته در این گزارش به معرفی نمایش‌های جدید و روی صحنه در اسفندماه خواهیم پرداخت.

نمایش «ژیلت»

نمایش «ژیلت» به نویسندگی عباس عبدلله‌زاده، دراماتورژی خسرو ‌نقیبی و کارگردانی حسن ‌جودکی از 18 بهمن در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.

این نمایش تا 22 اسفندماه هرشب ساعت 20:30 به مدت زمان 1 ساعت و 5 دقیقه روی صحنه خواهد بود.

امیرکاوه ‌آهنین ‌جان و شهروز ‌دل ‌افکار بازیگران این نمایش هستند همچنین در این نمایش از صدای بهاره ‌کیان ‌افشار استفاده خواهد شد.

در خلاصه این نمایش آمده: «یک کمدی سیاه درباره‌ نویسنده‌ای که در پی مجوز است، در دوران سیاست‌های سخت‌گیرانه سانسور شوروی زیر سلطه‌ استالین.»

نمایش «ما هم، مردمی بودیم»

نمایش «ما هم، مردمی بودیم» به نویسندگی امین ‌ابراهیمی، کارگردانی احسان ‌ملکی و تهیه‌کنندگی امیرمسعود ‌هیدارن از 29 بهمن‌ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است.

این نمایش تا 25 اسفندماه هر شب ساعت 18:30 به مدت زمان 1 ساعت و 10 دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

مهدی ‌یگانه، المیرا ‌صارمی، حسنا ‌قبادی، بنیامین ‌صیادی ‌نیا، کیانا ‌سپهری و پویا ‌جلالی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه نمایش «ما هم، مردمی بودیم» آمده: «روایت خانواده‌ای که درگیر بیماری سرطان دختر خانواده‌اند و هر کدام در تلاش برای بهبود شرایط دچار مسائلی می‌شوند که زندگی آنها را دچار بحران می‌کند. حادثه‌ای همه‌چیز را تغییر می‌دهد، اما…»

نمایش ما هم مردمی بودیم

نمایش «جان گابریل بورکمن»

نمایش «جان گابریل بورکمن» به نویسندگی هنریک ‌ایبسن، ترجمه سیده ‌فاطمه ‌رسولی و کارگردانی احمد ‌ارجمندی از 1 اسفندماه هر شب در تالار حافظ روی صحنه می‌روند.

این نمایش تا 25 اسفند هر شب ساعت 20:15 به مدت 1 ساعت و 32 دقیقه میزبان مخاطبان می‌شود.

بابک ‌نوری، فائزه روزبهانی، ندا حسینی، خان ‌آقا ‌احمدی، ‌سیده فاطمه رسولی، ابوالفضل صحت، پریسا ‌بیات، مهدیه ‌قاسمی، حمید مولوی، کیانا نامدارنیا، پارمیس امیری، علی ‌پناهی، محمدجواد ‌حاتمی، هلیاعباسی، مرتضی لطفی، لیلا صفاری، امیرحسین ابراهیمیان، دیانا نامدارنیا، حسین شیخی نژاد، شکیلا ‌محمدی ‌فرد، سجاد محمدی، سوگند ‌لاریجانی و نیما سوداگری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «جان گابریل بورکمن» آمده: «این نمایشنامه‌ یکی از معروف آثار نویسنده‌ی نروژی، هنریک ایبسن است. در این نمایشنامه، داستان مردی به نام جان گابریل بورکمن را دنبال می‌کنیم که از زندگی خود دلسرد شده و احساس می‌کند هیچکدام از اعضای خانواده‌اش واقعی نیستند. او به طور مداوم در تناقضات و ناسازگاری‌های فراوانی با خانواده‌اش و محیط اجتماعی خود روبرو می‌شود. در نهایت، با افشای حقایقی درباره‌ی خود و خانواده‌اش، او به اندوهی عمیق فرو می‌رود.»

نمایش جان گابریل بورکمن

نمایش «شاعر شهر»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی نشاط میرمهدی و تهیه‌کنندگی نورالدین ‌حیدری‌‌ماهر از 18 بهمن‌ماه تا 25 اسفند هر شب ساعت 18:15 به مدت زمان 1 ساعت و 15 دقیقه در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

حمیدرضا ‌محمدی، امیرحسین ‌طاهری، حامد ‌مهدی ‌نژاد، ندا ‌قهرمانپور، آتنا ‌نیکنام و سورن ‌بیات بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «استوار لومن که قبل از رفتن به جنگ شاعری مشهور بوده به شهرش برمی‎‌گردد.»

نمایش شاعر شهر

نمایش «برای لیلی»

نمایش «برای لیلی» به‌نویسندگی و کارگردانی سجاد ‌پلنگیان از 6 اسفند تا 16 اسفند هر شب ساعت 18:45 دقیقه به مدت زمان 40 دقیقه در خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود.

حسام ‌فیلی و سجاد ‌پلنگیان بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده: «در لحظه‌ایی از عمرم متوقف شدم، منتظرم بیایی و از برابر من بگذری، زیبا پیر شده آراسته به نوری که از تاریکی من دریغ کرده‌ایی.»

نمایش «زنبورهای کارگر»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی علیرضا نجفی و تهیه‌کنندگی سجاد ‌داغستانی از 4 تا 13 اسفندماه ساعت 19:30 و 21:00 به مدت زمان 50 دقیقه، در خانه رویداد جریان روی صحنه می‌رود.

رامتین کرامتی دیبا، سحر ‌باقرآبادی، نگار شاه محمدی، امیرحسین ‌رضازاده، بهناز تاجیک، غزل پناهی، ‌محمدحسن علمایی، نازنین علیمردانی، زهرا ‌توکلی، علیرضا نجفی، حمیده ‌هاشمی و بیتا ‌طالشی در این نمایش نقش‌آفرینی کردند.

در خلاصه این نمایش آمده: «یه زنبور کارگر توی کل عمرش فقط یه بار نیش میزنه چون نیشش توی پوست گیر می‌کنه و چند دقیقه بعد می‌میره.»

نمایش زنبورهای کارگر

نمایش «شهر فرنگ»

نمایش «شهر فرنگ» به نویسندگی محمدرضا ‌غریب‌زاده، دراماتورژی و کارگردانی سپیده ‌شعبان و تهیه‌کنندگی رکسانا خلوتی از 6 تا 11 اسفند در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه می‌رود.

این نمایش هرشب ساعت 18:30 به مدت زمان 45 دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

مرجان دلبند، ابراهیم انتخابی نیکو، باران گلپایگانی، امیرعباس علیزاده، آریسا پیام شاد، سارینا رحمتی، سروش سلیمانزاده، ملیکا شیرمحمدی، پانیذ براتی، ماهور قدیری، ریحانه شیرین فکر و یگانه شیرین‌فکر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده: «باران تصمیم دارد در جشنواره مدرسه شرکت کند به دنبال موضوع مناسب می‌گردد. در نهایت به پیشنهاد پدربزرگ و مادربزرگ، به نوشتن و تصویرسازی از داستان‌های شهر فرنگ برگرفته از گلستان سعدی در باب دوستی و اصول آن می‌پردازد.»

نمایش شهر فرنگ

نمایش «درس‌هایی برای یک عروس بی‌تجربه»

نمایش «درس‌هایی برای یک عروس بی‌تجربه» به نویسندگی خوزه ریورا، ترجمه سبا هاشمی‌نسب و کارگردانی نیلوفر رفیعی از 1 تا 18 اسفندماه هرشب ساعت 18:30 به مدت زمان 40 دقیقه در تالار محراب روی صحنه خواهد رفت.

نیلوفر رفیعی و زهرا یعقوبی در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده: «دختری جوان که کاتولیکی متعصب است با همسرش دچار اختلاف شده و به توصیه پدر و مادرش به زنی فالگیر و بی ایمان مراجعه می‌کند. میان دختر و زن دعوایی مضحک بر سر اختلاف عقیده رخ می‌دهد.»

نمایش درس هایی برای یک عروس بی‌تجربه

https://didhonar.ir/?p=43850