پلاتوهنر

آب بستر اجرای نمایشی از زندگی!

به گزارش پلاتو هنر، نمایشگاه انفرادی سحر باصری سعدی با عنوان «سرریز» تا جمعه ۱۱ اسفند ماه در گالری نیان برپا است.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم: «آب بستر اجرای نمایش است! نمایشی پر اعوجاج و غیرقابل پیش‌بینی از زندگی تمام ما.

این مجموعه، ترکیبی از هماهنگی و ناهماهنگی‌ست؛ آن‌چنان که در زندگی لحظاتی طبق پیش‌بینی ما و لحظاتی برخلاف آن شکل می‌گیرد و آب تمثیلی است از تمام نیروهای هستی که بر انسان وارد می‌شود، گاهی ما را بر خود شناور می‌کند و گاهی سرریز می‌شود.»

این هنرمند در گفتگو با پلاتو هنر عنوان کرد: من موضوع نقاشی از فیگورها زیر آب را از سال 92 آغاز کردم. زیر آب از افراد عکاسی می کردم و اتود می‌زدم تا به طرح دلخواه برسم.

سحر باصری

او ادامه داد: روی مجموعه «سرریز» حدود 3 سال است که کار می‌کنم و دوست داشتم تعامل آدم‌ها و کنش‌ آن‌ها را نسبت به یکدیگر نشان دهم. این مجموعه به نوعی کنش آدم‌ها در جامعه نسبت به یکدیگر و حتی نسبت به خودشان است.

این هنرمند درباره تمثیل آب در این مجموعه توضیح داد: فضای آب برای من نوعی تمثیل از زندگی است و تمام نیروهای هستی که بر انسان وارد می‌شود. گاهی ما را بر خود شناور می‌کند و گاهی سرریز می‌شود. به نوعی می خواستم در این مجموعه زندگی و دنیای خودمان را نشان دهم. همچنین انعکاس و شکست نور در آب و فضاهای بصری به من کمک کردند تا حرفم را بهتر بزنم.

او تصریح کرد: من از فیگورها برای نقاشی زیر آب عکاسی می‌کنم و چیدمان و اتود کارها با خودم است.

سحر باصری

سحر باصری در پایان درباره تفاوت ترکیب رنگ این مجموعه نسبت به مجموعه‌های قبل توضیح داد: ترکیب رنگ این مجموعه متفاوت است زیرا احساس کردم که حس ترس و ابهامی که نیاز داشتم، بهتر به مخاطبان منتقل می‌شود.

گالری نیان در تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵/ طبقه ۲ واقع شده است.

 

https://didhonar.ir/?p=43583