پلاتوهنر

از تئاترهای جدید چه‌خبر؟

به گزارش پلاتوهنر، در این گزارش تئاترهای جدید و روی صحنه معرفی خواهند شد.

نمایش «میدان یاقوت»

این نمایش به نویسندگی بهاره ‌رهنما و سهراب ‌حسینی با کارگردانی و تهیه کنندگی بهاره ‌رهنما از 27 دی تا 27 بهمن هر شب ساعت 21:30 به مدت زمان 1 ساعت در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه می‌رود.

ایوب ‌آقاخانی و بهاره ‌رهنما، محمد ‌پورآ، سلیم نجفی و مریم اسکندریان بازیگران نمایش «میدان یاقوت» هستند. همچنین از دیگر عوامل این تئاتر می‌توان به علیرضا ‌شفایی خواننده، آراز احمدی موزیک و ماهور پا پهن نوازنده اشاره کرد.

در خلاصه این نمایش آمده: «نمایش واگویه‌های عاشقانه یاقوت است زنی که سالیان سال در میدان فردوسی چشم براه مردی ماند و این بار همراه او حکایت نیامدن آن مرد هم می‌شنویم با اجرای زنده ترانه‌های نوستالژیک و عاشقانه دهه پنجاه ایران.»

نمایش «تناقضات»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سجاد ‌حسین‌پور تا 14 بهمن هرشب ساعت 19 به مدت زمان 1 ساعت و 10 دقیقه در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه رفت.

بازیگران این نمایش عبارتند از: الینا ‌اللهیاری، ستایش ‌ابراهیمی، عرفان ‌احمدی، میلاد ‌اسماعیلی، علی ‌اصغری ‌صفدر، اشکان ‌بیک، مهدی پورکریمی، ملیکا ‌سجودی، ملیکا ‌ترابیان، مسعود ‌جوادی، رضا حاتمی، سارا رستمی، نیهان ‌حسینی، ساسان دزوارئی، رامتین زمانوند، سامیار ‌ساعی، عارفه سپنتا، بهناز ‌سلطانی، عزیز ‌شاطری، مهیار صادق ‌زاده، اشکان ‌صالحی، علیرضا ‌عابدی، سید مجید عظیمی‌پور، امیرحسین ‌علیپور، مهدی ‌عمویی ‌فر، سودا ‌فرازی، علیرضا ‌فرماس ‌پی، رومینا فرجی، مهشید ‌قاصدی، نسترن ‌کاظمی، فرید ‌کتابچی، پگاه ‌محقق، داوود ‌مرادی، رایا ‌مرادی، اردلان ‌نادری، یاسین ‌هونجانی و امید ‌هراتی.

در خلاصه این نمایش آمده: «روایتی از آخرین فیلم یک کارگردان مقتول. دوازده اپیزود جنایی بر اساس دوازده پرونده مستند، که کارگردانی قبل از قتلش قرار است آن را کارگردانی کند.»

نمایش «می‌خواهم میوسوف را ملاقات کنم»

این نمایش به کارگردانی آروشا چلاجور و تهیه کنندگی فرشاد چلاجور تا 6 بهمن هر شب ساعت 21 به مدت زمان 1 ساعت و 30 دقیقه در عمارت ارغوان روی صحنه خواهد رفت.

بازیگران این نمایش عبارتند از: الناز سعید بسطامی، سامان ‌شکیبا، فائقه ‌مجیدی، مهدی رجایی بروجنی، مرتضی ‌دلداده، حدیث سرچشمه پور، آروشا چلاجور، آرام ‌محمدخانی، یزدان ‌نیری، علی ‌هیربدیان و محبوبه ستاری.

در خلاصه این نمایش آمده: «هتلی که افراد معروفی در آن هستند و شخصی معمولی (زائیت شوف) برای ورود به این هتل و دیداری بسیار مهم با آقای میوسوف (یکی از مهمانهای برجسته و دولتی) مجبور میشود خود را به جای شوهر معروف ترین چهره زن آن دوران (کلاوا ایگنیاتیوک) جا بزند. که این تازه شروع کشمکش‌های جذاب و در عین حال کمیک این نمایش است.»

نمایش «هر یک از ما دو نفر هستیم»

این نمایش به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی کیمیا ‌عابدین از 20 دی تا 6 بهمن هر شب ساعت 19 به مدت زمان 60 دقیقه در تماشاخانه صحنه آبی روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش عبارتند از: محمدعلی ‌هاشمی، سارا ‌کاظم ‌بیگی، فروغ ‌الزمان ‌رفیعی و راوین احمدی.

در خلاصه این نمایش آمده: «امیر پس از چند سال به خانه پدری‌اش برمی‌گردد و با اتفاقات جدیدی رو به رو می‌شود.»

نمایش «بی‌صاحاب»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی حسین ‌میلانی از 20 دی ماه در تماشاخانه اهورا روی صحنه آمده و تا 15 بهمن ماه هر شب ساعت 19 به مدت زمان 1 ساعت و 30 دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

بازیگران این نمایش عبارتند از: آذین ‌فهیمی، مهنوش صادقی، ویدا ‌یاراحمدی، هادی ‌رضایی، مریم ‌مهابادی، محمدمحسن ‌شفیعی، علی قلیچ خانی، بهاره ‌ترابی، داود محمدآبادی، علیرضا ‌سلطانیان، قاسم ‌عبداللهی، حمیدرضا بهروزی، حسین ‌میلانی، محمد ‌ذوالنوریان، مهنا ‌سهرابی و فاطمه ‌میرباقری.

در خلاصه این نمایش آمده: «پسری در خانواده مستضعف دچار مرگ مغزی شده که باعث بروز اتفاقاتی می‌شود.»

نمایش «اول شخص مفرد»

نمایش «اول شخص مفرد» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امید ‌نیاز، با  تهیه کنندگی پرویز ‌پرستویی تا 28 دی ماه هر شب ساعت 19 در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

امید ‌نیاز و مونس پورفاتحیان بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «مهرداد که از کودکی با مشکلات زیادی روبرو شده است، حالا در زندگی مشترک خود هم با همسر خود به مشکل خورده است، او سعی دارد تا قصه زندگی‌اش را برای او بازگو کند تا شاید بتواند رضایت همسرش را جلب نماید تا اینکه اتفاقی عجیب همه چیز را دگرگون می‌کند.»

نمایش «موش‌ها»

نمایش «موش‌ها» به نویسندگی محمد ‌امین ‌حریریان، کارگردانی امیررضا ‌ثابتی و محمد ‌امین ‌حریریان

از 26 دی ماه تا 8 بهمن ماه هر شب ساعت 18:45 دقیقه در خانه نمایش دا روی صحنه می‌‍رود.

بازیگران این نمایش عبارتند از: نگین ‌فیروز ‌منش، یاسمین ‌فرهادی، پرنیان ‌دانش ‌پژوه، مینا ‌علیپور، هیوا ‌محمدزاده، صدف ‌علی ‌نژاد، محمد ‌طالبی و مهدی جنابی.

در خلاصه این نمایش آمده: «نمایش ادامه دارد، این ترسناک نیست؟»

https://didhonar.ir/?p=40006