پلاتوهنر

حسین کشفی‌اصل در گفتگو با پلاتوهنر:

«چرتالدو» سخت‌ترین نقشم در طول دوران کاری‌ام بود

حسین کشفی‌اصل بازیگر نمایش «چرتالدو» در گفتگو با پلاتو هنر به اشاره به این نمایش گفت: «چرتالدو» نمایشی به نویسندگی و کارگردانی مسعود ‌هاشمی‌نژاد و مهسا جعفری، کمدی موزیکال و فانتزی است. مسعود هاشمی‌نژاد رفاقتی 17 ساله با من دارد و عمدتا متن‌های نمایشی‌اش را برای من می‌خواند و نظرم برایش مهم بوده است.

او ادامه داد: سال 98 متنی از مسعود هاشمی‌نژاد به اسم «افرای ژاپنی» را روی صحنه بردم که نمایش موفقی هم شد. این دوستی در تمام این 17 سال وجود داشته و همیشه منتظر فرصتی برای همکاری بودیم. خوشبختانه این اتفاق با نمایش «چرتالدو» افتاد و بی‌تردید یکی از نقش‌های منحصر به فرد برای من بوده است.

این بازیگر با اشاره به نقش خود در این نمایش عنوان کرد: اسم نقش من در نمایش «چرتالدو» آقای درستکار است، درواقع آقای هاشمی‌نژاد این نقش را برای من نوشته است. همیشه قبل از اینکه کاری را قبول کنم به دنبال اینم که نقشم حرفی برای گفتن داشته باشد. در نمایش «چرتالدو» سیر تحول شخصیتی و روحی روانی نقش آقای درستکار را در سرتاسر نمایش می‌بینیم.

کشفی‌اصل با اشاره به اینکه بازیگران باید نقشی که بازی می‌کنند را خودشان کامل کنند، گفت: به نظرم همیشه بازیگرانی که به خلق کردن فکر می‌کنند چیزهایی با خودشان دارند را هم به نقششان اضافه می‌کنند. برای نقشم تمام داشته‌هایم را آوردم و به نمایش اضافه کردم.

او درمورد موضوع نقش خود گفت: آقای درستکار یک مدینه از شهری که یک آدم تاثیرگذار در زندگی می‌کند ساخته و می‌خواهد به آن شهر نقل مکان کند و زندگی‌اش را بسازد. اما وقتی که به آنجا می‌رود می‌بیند که اصلا شرایط آنگونه که فکر می‌کرده نیست. درواقع آقای درستکار تلاش می‌کند که همه را براساس آموزه‌هایی که دارد افراد را مانند خودش کند اما این همرنگ شدن به صورت برعکس اتفاق می‌افتد و او همرنگ مردم شهر می‌شود و درنهایت این داستان پایان تلخی دارد.

این بازیگر تصریح کرد: وقتی برای یک نقش زحمت می‌کشم برایم لذت بخش است، صحنه پایانی این نمایش یکی از سخت‌ترین صحنه‌هایی است که در طول دوران کاری‌ام تجربه کرده‌ام.

کشفی‌اصل با اشاره به به صورت همزمان در دو نمایش نقش آفرینی می‌کند، عنوان کرد: این شب‌ها همزمان با نمایش «ظلم آباد» روی صحنه بودم. با اینکه نمایش «ظلم آباد» با نمایش «چرتالدو» از دو دنیای متفاوت هستند اما برایم اذیت کننده نبود.

این بازیگر در پایان سخنانش گفت: از مردمی که این روزها با وجود اوضاع و شرایط اجتماعی و اقتصادی فعلی تئاتر می‌بینند و برای هنر ارزش قائلند برای من قابل احترامند. تنها خواسته من از مردم این است که تئاتر را دنبال کنند و از تئاتری‌ها حمایت کنند.

قابل ذکر است؛ نمایش کمدی «چرتالدو» از روز یکشنبه 19 آذر‌ ساعت 18، با مدت زمان 85 دقیقه اجرای خود را آغاز کرده و تا 15 دی روی صحنه خواهد بود.

 

https://didhonar.ir/?p=39280