پلاتوهنر

در اولین ماه زمستان بچه‌ها چه تئاترهایی خواهند دید؟

به گزارش پلاتو هنر، با آغاز فصل زمستان نمایش‌های جدیدی برای کودکان و نوجوان در تماشاخانه‌های مختلف روی صحنه می‌رود. تئاتر یکی از مهمترین ابزار آموزش است زیرا به راحتی با کودکان و نوجوانان ارتباط می‌گیرد و می‌توان با کمک آن به صورت غیرمستقیم مسائل اخلاقی و تربیتی را به آنها آموزش داد.

در این گزارش تعدادی از جدیدترین نمایش‌های کودک و نوجوان روی صحنه را معرفی کرده‌ایم:

نمایش «هفت خان»

این نمایش به طراحی و کارگردانی میثم ‌یوسفی از 2 تا 20 دی ماه در کانون پرورش فکری هر روز ساعت 11 به مدت زمان 45 دقیقه روی صحنه می‌رود.

محسن ‌قصری، ناصر احمدی فر، علی ‌بیگ ‌محمدی، عطا ‌مقیمی و امیر محمد انصافی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «خبر به گوش رستم می‌رسید که…»

نمایش «جهانگرد و جزیره قصه‌ها»

این نمایش به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سینا ‌نورایی از 22 آذر روی صحنه رفته و تا 22 دی هر شب ساعت 17 به مدت زمان 45 دقیقه میزبان مخاطبان کودک و نوجوان خواهد بود.

پدرام خیرابی، سینا ‌نورایی، نسیم ‌ولیخانی، هستی ‌حق ‌پرست، آرش ‌سروری، مهتا ‌سرکرده، عطاالله ‌نجفی و مهرا محسنی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «جهانگرد و جزیره قصه‌ها» آمده: «داستان جهانگردی است توی سفر با شخصیت‌های قصه‌های آشنا روبرو می‌شود و…»

نمایش «شاهزاده اژدها»

این نمایش به نویسندگی آتسا شاملو و طراحی فاطمه عباسی با کارگردانی راحله ‌شمس‌آبادی از 29 آذر در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفته است. این نمایش تا 29 دی ماه هر شب راس ساعت 18 به مدت 50 دقیقه میزبان مخاطبین خواهد بود.

محمد اعیانی فرد، متین محمدی، محمدحسین ‌دلیر و راحله ‌شمس ‌آبادی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «شاهزاده اژدها» آمده: «شهربانو و شهریار پس از مدت ها صاحب فرزندی می‌شوند اما وزیر و قابلمه جادویی او را طلسم می‌کنند و شاهزاده تبدیل به اژدها می‌شود. مهربان که خدمتکار شاهزاده است راز طلسم شاهزاده را پیدا می‌کند و شاهزاده سفر خود را برای شکستن طلسم آغاز می‌کند تا اینکه…»

نمایش «عمو ماهیگیر»

نمایش «عمو ماهیگیر» به نویسندگی و کارگردانی افشین قاسمی از 1 آذر روی صحنه رفته و تا 30 دی هر شب ساعت 17 در خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی میزبان مخاطبین است.

در این نمایش محمود بیات و افشین ‌قاسمی نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده: «عمو ماهیگیر برای به دست آوردن آرزوهای خود به کمک بچه‌ها به جنگ پادشاه می‌رود و به کمک دانش بچه‌ها پادشاه شهر قصه‌ها را شکست می‌دهد.»

نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟!»

این نمایش به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حامد ‌زحمتکش از 22 آذر در کانون پرورش فکری روی صحنه است. نمایش «کی با من پیتزا می‌پزه؟!» هر روز ساعت 16 به مدت زمان 35 دقیقه برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

علیرضا ‌خدابخش، سوره قدمی و صدف ‌صمدی عروسک گردانان این نمایش هستند.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده: «بچه‌ها در این کار ۳۵ دقیقه‌ای با مفاهیم مختلف سواد مالی مانند خرید هوشمندانه، اهمیت فهرست خرید، همکاری و مشارکت در انجام کارها آشنا می‌شوند.»

نمایش «همه بگید سیب»

نمایش «همه بگید سیب» به نویسندگی و کارگردانی شراره طیار تا 8 دی ماه هر شب ساعت 18:30 به مدت زمان 40 دقیقه روی صحنه خواهد بود.

شراره طیار و امیرحسین ‌انصافی بازی سازان این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: «زرافه کوچولو برای اولین بار به همراه خانواده‌اش به جنگل زیبایی سفر می‌کرد. حیوانات جنگل هم که خبر آمدنشان را از موش‌های کور شنیدند، جنگل رو تزئین کرده و بی‌صبرانه منتظر آمدنشان بودند. حالا زرافه کوچولو دوستان تازه‌ای پیدا کرده و حاضره برای خوشحالیشون هر کاری انجام بده. دوستان تازه‌اش میمون کوچولو، فیل کوچولو و خارپشت کوچولو پیشنهادهای عجییی به او می‌دهند اما زرافه‌ قصه‌ ما، نمی تونه به هیچ کدوم از اون پیشنهادات عجیب «نه» بگه و این شروع ماجراست.»

https://didhonar.ir/?p=38574