پلاتوهنر

چه تئاترهایی روی صحنه هستند؟

به گزارش پلاتو هنر، نمایش‌های جدیدی با موضوعات متفاوت در تماشاخانه‌های سراسر تهران روی صحنه هستند. در این گزارش نیز مانند هفته‌های گذشته، سعی شده تئاترهای جدید را معرفی کنیم.

نمایش «زدگی»

نمایش «زدگی» به نویسندگی کیوان میرمحمدی و کارگردانی مینو ملکی از 4 آذر هر شب راس ساعت 19 در تماشاخانه تالار محراب روی صحنه می‌رود.

در این نمایش امیررضا ‌جلالی، لیلا میرزایی، پیمان ‌دانشمند، سیمین ‌عزیزی، ندا گلرنگی و مهسا جنتی نقش‌ آفرینی می‌کنند.

در خلاصه نمایش «زدگی» آمده: «محمدرضا پسر جوان خانواده‌ایی از قشر متوسط جامعه است او با مشکلاتی مثل ورشکستگی مالی و اعتیاد دست به گریبان است و در این میان درگیر عشقی بی سرانجام می‌شود و تلاشش برای حل مشکلات نه تنها بی نتیجه می‌ماند بلکه تبدیل به فاجعه می‌شود.»

نمایش «دشمن خدا»

این نمایش به نویسندگی عمادالدین رجبلو، کارگردانی مجید ‌عراقی و تهیه کنندگی علی ‌غریب از 28 آذر در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

علی ‌غریب، مجید ‌عراقی، سیده ‌اسوه ‌صادقی، امیر درویش، حامد ‌فعال، نفس جافری و ضحا رجایی فر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «دشمن خدا» آمده: «اپیزود اول این نمایش در دفتر مدیر مدرسه یک دبستان می‌گذرد که دو دانش آموز در برابر ناظم خود با توجه به کشمکش و درگیری که بر سر یک برگه انشا دارند و هر دو خود را مالک آن می‌دانند بازجویی می‌شوند. اپیزود دوم نمایش در دفتر فرماندهی پادگان نظامی می‌گذرد که دو سرباز آموزشی با یکدیگر درگیر شده‌اند و یکی از سربازها مدعی است که ارشد گروهان کتف او را در آن درگیری شکسته و حال فرمانده از آنها بازجویی می‌کند تا حقیقت را بیابد. هر دو ‌اپیزود به بر پایه دروغ و قضاوت بنا شده است.»

نمایش «ماشینری»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی هادی ‌حوری با تهیه کنندگی خانه ‌نمایش ‌دا از 1 تا 15 دی ماه هر شب ساعت 18:45 روی صحنه می‌رود.

دانیال ‌ابراهیمی، حامد ‌اسنقی، شیما ‌پروهان، محمدمهران ‌تاجیک، محمد ‌عبدلی، نگار ‌شهبازی، مهلا قدوسی، عیسی ‌محمدی و علیرضا ‌موسوی بازیگرانی هستند که در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده: «کارگران مشغول کارند و تلاش می‌کنند علیرغم هر اتفاقی کارشان را به انجام برسانند. در این میان بخشنامه‌هایی که صادر می‌شوند، جریان آرام زندگی و کار آنان را آشفته می‌کند، سوال اینجاست که این تقابل تا چه زمان و تا به کجا می‌تواند ادامه یابد؟»

نمایش «بیداری کالیگولا»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی ‌ابراهیمی با تهیه کنندگی سمیه پناهی از 3 دی تا 3 بهمن هر شب راس ساعت 18 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

در نمایش نمایش «بیداری کالیگولا» امیرمحمد ‌امینی، بنیامین ‌اسماعیلی، بیتا ‌گرمابی، بهراد ‌کریمی، حمید ‌رمضانی، دانیال ‌صادقی ‌‌کیان، سانیا ‌آقائی، علی ‌آردی، لیلا ‌احمدی، مانی ‌محمدی، محمدجواد ‌قربانی، مهدیه ‌ابراهیمی، نرگس ‌سادات ‌میرمحمدصادقی، نگین ‌شیرازیان، نینا ‌میرفصیحی، هستی ‌عسگری و هلما ‌بهشتی نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه این نمایش آمده: «این نمایش پنج پرده دارد.»

نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده‌ایم»

این نمایش به نویسندگی مارتین کریمپ با ترجمه خاطره کرد کریمی و کارگردانی مجتبی ‌جدی از 27 آذر تا 20 دی ماه هر شب ساعت 18:30 در تماشاخانه خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

پوریا ‌شکیبایی، نازنین ‌حشمدار، پریسا ‌هاشم ‌پور، پریوش ‌حاجی ‌قدیری، نیکا ذرانی و متین ‌مختومی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده‌ایم» آمده: «داستان دختر خدمتکاری که بعد از مرگ پدر و مادرش به چشم صاحبکارش می‌آید، اما…»

نمایش «توافق‌نامه»

این نمایش به قلم فیلیپ کلودل با ترجمه شهلا ‌حایری و کارگردانی کورش ‌سلیمانی از 22 آذر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است. نمایش «توافق‌نامه» تا 26 دی هر شب راس ساعت 20 میزبان مخاطبان خواهد بود.

بهنام ‌تشکر، کورش ‌سلیمانی و رامین ‌ناصرنصیر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «توافق‌نامه» آمده: «دو دوست قدیمی پس از مدتها یکدیگر را می‌بینند. یکی بازیگری‌ست متوسط و دیگری نمایشنامه‌نویسی ناموفق. بازیگر می‌خواهد آپارتمانش را بفروشد و برای این کار از دوستش خواسته که در زمان امضاء توافق نامه آنجا حضور یابد تا خیال خریدار راحت باشد. در انتظار خریدار و در آپارتمانِ خالی گفتگوی دو دوست درباره زندگی شخصی، رفاقت، تئاتر، فروش خانه و موضوعات مختلف به شوخی، به تمسخر و تخریب، به پرخاشگری و حتی در لحظاتی به نزاع کشیده می‌شود. خریدارِ از همه جا بی خبر با حضورش ماجراهای غافلگیرکننده دیگری را رقم می‌زند.»

نمایش «خانم آقای جرج کلونی»

این نمایش به قلم متین ‌ایزدی (بر اساس طرحی از سهیل دانش اشراقی) با کارگردانی مونا صوفی از 27 آذر تا 29 دی هر شب راس ساعت 20:15 در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

بهنام ‌شرفی، میترا ‌رفیع، ماهان عبدی، مونا صوفی، الکس ‌ملک ‌کرم، نفس بازغی و همچنین بهنوش ‌طباطبایی (در نقش خانم آقای جرج کلونی) بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه نمایش «خانم آقای جرج کلونی» آمده: «بدل آقای جرج کلونی، پشت صحنه یک فیلم هالیوودی، با دستیار لباس دختری عرب، آشنا می‌شود و این شروعی است بر کشف گذشته‌ای رازآلود.»

https://didhonar.ir/?p=38339