پلاتوهنر

به تماشای کدام نمایش‌های روی صحنه برویم؟

آخرین هفته آبان ماه پردیس تئاتر شهرزاد، تماشاخانه ملک، تماشاخانه مهرگان و ایرانشهر میزبان تئاترهای جدید در ژانرهای متفاوت خواهند بود. در این گزارش به معرفی آنها می‌پردازیم:

نمایش «سیزده بدر»

نمایش «سیزده بدر» به نویسندگی محمود احدی‌نیا و کارگردانی حسین  میرزامحمدی و تهیه‌کنندگی سعید خانی از 14 آبان هر شب ساعت 20:15 دقیقه روی صحنه سالن استاد ناظرزاده کرمانی در ایرانشهر رفته و تا 18 آذر میزبان مخاطبان خواهد بود.

خسرو ‌احمدی، صادق ‌برقعی، بنفشه ‌ریاضی، سعید ‌زارعی، بی‌تا ‌عزیز و محمد ‌موحدنیا بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «ول»

این نمایش به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سید اشرف طباطبایی و تهیه کنندگی محسن آوری از 14 آبان تا 30 آذر هر شب راس ساعت 18 روی صحنه سالن اصلی برج آزادی خواهد بود.

ابراهیم ابراهیمی و سمیرا حبیبی نژاد در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در این خلاصه این نمایش آمده: مردم محلی می‌گویند، درخت «وُل» صدساله که می‌شود می‌سوزد. آنها بر این باورند که درخت «وُل» در اولین جمعه صدسالگی‌اش، خودش گر گرفته و می‌سوزد و از خاکستر باقیمانده آن، نهالی تازه می‌روید و رشد می‌کند و وُل می‌شود.

نمایش «یک مرد، یک خوک»

این نمایش به نویسندگی آثول فوگارد و ترجمه هوشنگ حسامی، با کارگردانی امیرسینا جوادی از 17 آبان روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد خواهد رفت و تا 23 آذر هر شب راس ساعت 20 میزبان مخاطبان خواهد بود.

سمیرا ‌حسینی، امیرسینا ‌جوادی و محسن ‌قاسمی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه نمایش «یک مرد، یک خوک» آمده: سربازی به خاطر معشوقه‌اش و مادرش از جنگ فرار می‌کند، در ادامه اتفاقی می‌افتد که…

«کشتی شیطان (کمدی اکتشافات)»

این نمایش به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی حامد وکیلی با تهیه کنندگی آزاده نظری از 25 آبان تا 10 آذر هر شب ساعت 19:15 دقیقه روی صحنه تماشاخانه اهورا روی صحنه خواهد رفت.

آرش ‌نوذری، مهدی آقایی، ‌پرویز ‌زیدی، تکتم ‌اخجوانی و حامد ‌وکیلی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: دریا سالار کریستفر بار کلمبوس معروف به کریستف کلمب با کشتی معروف خودش سانتاماریا به قصد کشف مسیر تازه‌ای راهی اقیانوس هند شد که…

نمایش «کافه‌ای نه چندان زنانه در ونیز»

این نمایش که نویسندگی و کارگردانی آن به صورت گروهی انجام شده با تهیه‌کنندگی صائب کریمی تا 17 آذر هر شب ساعت 21:30 در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌رود.

مهدی ‌آقازاده، ملیکا ‌اسلافی، علی ‌امیری، مهدخت امینیان،متین ‌خوش ‌خلقت، مجید زینتی، پدرام عربگل، بهشاد فلامرزی و صائب کریمی بازیگران نمایش «کافه‌ای نه چندان زنانه در ونیز» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: در حال و هوای کافه‌ای در قلب ونیز قرن هجدهم میلادی اتفاقاتی در جریان است. یکی از یکی شیرین‌تر.

نمایش «راهنمای جامع هیولا شدن»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مهدی محبعلی از 28 آبان تا 30 آذر هر شب راس ساعت 19 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

محمدرضا ‌حسن ‌زاده، آیلار ‌نوشهری، معصومه ‌میراشه، شقایق عزیزی، ندا ‌قاسمی، نیلان ‌نکوئی، سارا ‌لطفی، بهزاد ناجی، محمدرضا ‌داودی، نغمه ‌احمدی، پرنیا ‌عسگری، سارا ‌بولوری و فاطمه ‌فیاضی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «راهنمای جامع هیولا شدن» آمده: انسان‌ها هیولاهای کوچکی هستند که وسوسه‌ها و خواسته‌های خود را یا انکار می‌کنند یا نادیده می‌گیرند. راهنمای جامع هیولا شدن، یک رسپی کامل برای شما در رستورانی است که به یک جنایت دهشتناک ختم می‌شود. شما هیولا نیستید؟

نمایش «ترمینال 3»

این نمایش به نویسندگی لارش نورن با ترجمه عاطفه پاکبازنیا با کارگردانی سامان رفیعی و تهیه‌کنندگی ماهور اروجی از 28 آبان روی صحنه خانه نمایش مهرگان خواهد رفت و تا 14 آذر هر شب راس ساعت 19 میزبان مخاطبان خواهد شد.

مژده ‌فروغی، محمدجواد ‌حشمی ‌پور، مهدی ‌گلزار ‌خزائن ‌دوست ‌اصل، هدی ‌قنواتی و حمید باهوش باز بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «خوابیدن»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی افشین واعظی و تهیه کنندگی مهدی‌یار ملک‌زاده از 1 آذر تا 5 دی ماه هر شب ساعت 18:45 دقیقه روی صحنه بوتیک تئاتر ایران خواهد رفت.

افشین ‌واعظی، محدثه ‌دانش، حامد مقدسی و شاهرخ ‌دریانورد بازیگران این اثر نمایشی هستند.

https://didhonar.ir/?p=36068