پلاتوهنر

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به پلاتو هنر؛

فیلمسازان اگر جشنواره را متعلق به خودشان بدانند، استقبال می‌کنند

به گزارش پلاتو هنر، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی عصر امروز ۲۹ مهرماه در سومین روز از چهلمین دوره جشنواره فیلم‌ کوتاه حضور پیدا کرد.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار پلاتو هنر درباره دستاورد جشنواره برای سینمای ایران در این چهل دوره گفت: در این سال‌ها معرفی فیلمسازان شاخص و فیلمسازان فیلم کوتاه از بستر جشنواره فیلم کوتاه انجام شده است. خیلی از فیلمسازان مطرحی که اکنون کار می‌کنند چه در حوزه کارگردانی، تهیه‌کنندگی، فیلمبرداری و… شلگیری، معرفی، رشد و آموزششان در دفاتر انجمن سینمای جوان یا دفاتر شهرستان‌‌ها انجام شده است.

او ادامه داد: جشنواره به عنوان یک آکادمی آموزشی درست عمل کرده و شما شاهد خروجی‌های خوبی از سینمای جوان بوده اید. امسال هم فیلمسازان آثار قابل اعتنایی ارائه کرده‌اند. مخصوصا تنوع ژانر که مدنظر ما بود و از دوره اول برای آن سیاستگذاری کردیم که در سینمای جوان جدی گرفته شود، ظهور و بروز این امر را امسال در جشنواره فیلم کوتاه مشاهده می‌کنید. دلیلش این بود که تربیت نیروی انسانی در حوزه تولید شکل بگیرد و فیلمسازان بتوانند در ژانرهای مختلف اثر خلق کنند و بعد وارد سینمای حرفه‌ای شوند.

خزاعی تصریح کرد: ما در سینمای حرفه‌ای کمبود ژانر داشتیم و شکرخدا این امر دارد محقق می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره ها و رویدادهای پیش رو مانند جشنواره سینماحقیقت و جشنواره فیلم فجر چه رویکردی دارند، پاسخ داد: وقتی فیلمسازها احساس کنند که جشنواره برای خودشان است و احساس کنند که متعلق به خودشان است، استقبال می کنند. به حرکت های اخیری که ما داشته ایم توجه کنید مانند مهر سینمای ایران که استقبال بسیار خوبی در سراسر کشور ایجاد کرد. جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان که من در مراسم افتتاحیه و اختتامیه اش حضور داشتم بسیار باشکوه بود.

او ادامه داد: سینما حداقل توسط یک قشری پر بود و در بعضی از فیلم ها مخاطبان بسیار زیادی داشت. شما می دانید که جشنواره فیلم کوتاه هم رکورد جدیدی را در تاریخ ثبت کرد به لحاظ تعداد مخاطب و سانس های آن. معمولا در جشنواره های سینمای جوان چنین اتفاقی نمی افتاد و ما شاهد چنین استقبالی در جشنواره های فجر بودیم که تبدیل به سانس فوق العاده شود.

خزاعی در پایان بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه را فیلمسازها از خودشان دانستند و درحقیقت احساس کردند که جشنواره متعلق به خودشان است و دیدند که می توانند حضور داشته باشند و آثار قابل اعتنایی هم وجود داشت.

محمد زکی‌زاده

 

https://didhonar.ir/?p=33741