پلاتوهنر

لیست گالری‌گردی این هفته

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 26 مهرماه چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

پلاتو هنر در این هفته به چند نمایشگاه هنرهای تجسمی سر زده و با هنرمندان گفتگویی خواهد داشت. در این رابطه با ما همراه باشد و صحبت‌های هنرمندان را درباره آثارشان مطالعه کنید.

گالری شریفنمایشگاه گروهی «غیژ» با آثار فائزه بهارلو، هامد جابرها، بابک حقی، نیلوفر رضایی، سارنج، میترا سلطانی، عطیه عطارزاده، نجمه کزازی، مهسا متولی، نوگل مظلومی و معصومه مهتدی در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح شد و تا ۱۲ آبان ماه ‏دایر است.

گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است. بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

نیمه پنهاننمایشگاه عکاس‌های جمشید بایرامی با عنوان «نیمه‌ پنهان» تا 9 آبان در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ دایر است.

گالری شیریننمایشگاه آثار نقاشی شهره امیراحمدی با عنوان «تکه‌های قلبم» تا نهم آبان ماه در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برقرار است.

گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

خوابگاهنمایشگاه آثار نقاشی علیرضا جوادی با عنوان «خوابگاه» تا هفتم آبان در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ دایر است.

این مجموعه با مطالعه بر مدیا (رسانه) و تکنولوژی در کنار تجربیات شخصی حاصل شده و بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ شکل گرفته است.

گالری دلگشانمایشگاه انفرادی آثار علی انصاری با عنوان «جلوه‌ یار و ریا» تا ۲۱ آبان در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ برپاست.

ادیسهنمایشگاه گروهی «ادیسه» تا جمعه ۱۲ آبان در گالری پروژه‌های آران به نشانی تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ میزبان مخاطبان است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مجموعه حاضر، اُدیسه نام گرفت، اشاره به سفر طولانی و پرماجرای ما که در آن داستان های پرپیچ و خم بر روی طومارهایی از پارچه به روایت درآمده تا لمس و پذیرش هرچه بیشتر و عمیقتر ابعاد و همزمانی اتفاقی رویدادها را منعکس نماید.

تجربه شرایط نازیسته، ما را با جنبه های مثبت و منفی وجودمان مواجه نمود. در تب و تابی که جنبه هذیانی پیدا کرد و مجال بروز به بسیاری از خصیصه های شخصی ما را داد. از عادات و شیوه معمول زندگی گسستیم و در تقابل با ترس های وجودی قرار گرفتیم که غلبه بر این ترس ها از مهمترین بخش های مقابله با وضعیت جدید بود.

اُدیسه ما همانقدر که داستان تلاش و مشقت و خشونت است قصه پایداری و امید هم هست. بازیافتن کرامت انسانی حتی به قیمت سفر به آخر جهان.

خواهران حجازی»

گالری نیاننمایشگاه انفرادی سیما شاهمرادی به نام «کلان/خرده روایت‌ها» تا جمعه ۱۹ آبان ماه در گالری نیان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ برپا است.

شاهین نوروزینمایشگاه انفرادی نقاشی‌های شاهین نوروزی تا دوشنبه ۱۵ آبان در نگارخانه نگر به نشانی تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک 154، زنگ دوم، طبقه اول در معرض تماشا قرار دارد.

برگ انجیرینمایشگاه انفرادی مسعود اصلانی با عنوان «برگ انجیری» تا سه شنبه ۹ آبان در گالری هما به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک برپا است.

 

https://didhonar.ir/?p=33669