پلاتوهنر

فیلم کوتاه تهران در آینه پلاتو هنر-8؛

حسین بنیاد: «فراگ 7» درباره آدم‌های بی‌گناه که درگیر جنگ شده‌اند

به گزارش پلاتو هنر، حسین بنیاد کارگردان فیلم کوتاه «فراگ 7» که در بخش «استعداد نو» چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره شکل گیری و پروسه تولید این فیلم کوتاه و کارهای آینده خود توضیح داد.

حسین بنیاد کارگردان فیلم کوتاه «فراگ 7» در گفتگو با پلاتو هنر درباره شکل گیری ایده این فیلم کوتاه توضیح داد: من دوست دارم قصه‌هایی را بسازم که ناگفته مانده‌اند. یک خاطره‌ای از دوستی شنیدم که بمبارانی در مسیر خرمشهر آبادان شد و من به این سمت رفتم که چقدر قصه‌های نگفته در آن دوران بوده و دی ماه شروع به طرح زدن کردم و در اسفند نیز با کیمیا خلج که نویسنده خلاقی است، شروع به کار کردیم و من طرح را برایش تعریف کردم و آن هم با خلاقیت و قلم زیبایش شروع به نوشتن کرد.

حسین بنیاد کارگردان فیلم کوتاه «فراگ 7»این کارگردان درباره پروسه تولید این فیلم بیان کرد: پیش تولید و تولید «فراگ 7» تقریبا ۴۵ روز طول کشید. چون ما به دنبال لوکیشنی بودیم که تکراری نباشد و برای زمان قدیم هم مناسب باشد که موجود نبود و درنهایت در شهرک سینمایی دفاع مقدس چنین لوکیشنی را پیدا کردیم ولی باز روند ماکت سازی و ساخت و ترمیم لوکیشن زمان زیادی از ما گرفت.

بنیاد درباره داستان فیلم کوتاه «فراگ 7» توضیح داد: داستان درباره خانواده‌ای در شهر جنگ زده است که مجبور هستند از شهری به شهر دیگر سفر کنند که در جاده اسیر بمباران می‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: دوست دارم از همه عوامل پروژه «فراگ ۷» تشکر کنم که بدون منت به من اعتماد کردند. من قبل از شروع صادقانه اعلام کرده بودم که مجبورم با دست خالی فیلم بسازم. از ریحانه لبانی مطلق ممنونم که سه بار برآورد هزینه‌های ما تغییر کرد و بیشتر شد ولی خم به ابرو نیاورد و یک تنه کنارم بود و حمایت کرد. از احسان غفوریان که در این مسیر بسیار صبور بود و از محمد گودرزی و حسین دیردار به‌خاطر مشاوره‌های کارآمدی که داشتند، خیلی ممنونم. احسان واثقی بسیار خلاق و خوش فکر است و روزی که راجع به تدوین کار صحبت کردیم، اصلا فکرش را نمی‌کردم که احسان واثقی کار من را قبول کند ولی با صحبت‌هایی که کردیم، متوجه شدم چقدر شریف و همراه است و چقدر علاقه‌مند به حمایت از ما فیلمسازان کار اولی است. درباره عرفان طهماسبی هم، من قبل از ساخت این فیلم قطعه‌ای از ایشان شنیده بودم و در پس تولید با محمدعلی درگاهی صحبت کردم و ایشان هم استقبال کرد و با آقای طهماسبی تماس گرفتم و ازشان درخواست کردم و آقای طهماسبی هم بعد از دیدن یک نسخه از فیلم استقبال گرمی کردند و مجوز استفاده از قطعه خودشان را به ما دادند.

کارگردان فیلم کوتاه «فراگ 7» درباره حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و بخش «استعداد نو» مطرح کرد: به‌نظرم اتفاق جذابی است چون این جشنواره باعث دیده شدن فیلم و فیلمساز می‌شود و می‌توان آزمون و خطا کنیم و یاد بگیرم و شاید به واسطه حضور و دیده شدن در این جشنواره حمایت هم بشویم.

حسین بنیاد در پایان درباره کارهای آینده‌اش گفت: در حال نوشتن دو طرح فیلم کوتاه هستم که بتوانم امسال بودجه آن را فراهم کنم و سرمایه‌گذار پیدا کنم که حداقل یکی از آن‌ها را بسازم. شغل من دستیار کارگردانی و برنامه ریزی سینماست ولی ساختن حالم را خوب می‌کند.

فیلم کوتاه «فراگ ۷» نمایانگر دغدغه های حسین بنیاد کارگردان این اثر درباره جنگ ایران و عراق است که در قالب فیلم کوتاه به تصویر کشیده شده است. داستان فیلم کوتاه «فراگ ۷» درباره تعدادی آدم بی گناه است که درگیر جنگ و تبعات آن شده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اگر زودتر راه می‌افتادیم الان اوضاعمون این نبود.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از نویسنده: کیمیا خلج، طراح و کارگردان: حسین بنیاد، تهیه کننده: ریحانه لبانی مطلق، مشاوران پروژه: حسین دیردار و محمد گودرزی، دستیار یک و برنامه ریز: کیا امینیان، مدیر تولید: هومن کیایی فرد، مدیر تدارکات: عطا امینیان، بازیگران: فرناز زوفا، پیمان محسنی، نیما محبوب، نیکا صحرایی، سجاد باقری، سهیلا عبدی، مدیر فیلمبرداری: احسان غفوریان، دستیاران فیلمبردار: حسین سالاری، احمد محمد پور، صدابردار: اکبر یعقوبی، دستیار صدا: علی گذشتی، طراح صحنه: حسین بنیاد، علی درخشان نژاد، طراح لباس: سارا ولی پور، دستیار لباس: سجاد جمشیدی، طراح گریم: امیر عبدالهی، مجری گریم: فاطمه بنیاد، گروه کارگردانی: مهرناز رامین، سهیلا عبدی، منشی صحنه: آوا کاوری، عکاس: ریحانه لبانی مطلق، تجهیزات: محمد غیاثی، تدوین: احسان واثقی، با تشکر از کمیل ارجمندی، دستیار تدوین: مریم صمدی، جلوه های بصری: سعید خلیلی، طراحی و ترکیب صدا: محمدعلی درگاهی، لوگو تایپ و پوستر: زهراشابادی و خواننده: عرفان طهماسبی.

 

 

بیشتر بخوانید:

مریم جمالی: «مه لقا» از دردهای کاخ ناصرالدین شاه می‌گوید

محمدرضا مرادی: «افسانه کوه ننوک» برگرفته از یک افسانه ژاپنی

سهیلا پورمحمدی: روایت رابطه پدر و دختر چوپان در «دَدَ چوپان»

اسماعیل عظیمی: «صوراحیل» اتفاقی که منجر به کشفی بزرگ می‌شود

زهره صباغیان: «اذان صبح به افق یزد» قصه پیرمردی تنها که با همسرش قهر کرده است

کیارش دادگر: «استیک» تولدی که با یک اتفاق وحشتناک دگرگون می‌شود

سونیا فردی پور: «یادگاری» داستان پسری که شرایط واقعی زندگی خود را نمی‌پذیرد

 

محمد زکی زاده

 

https://didhonar.ir/?p=32637