پلاتوهنر

کدام نمایش‌ها در پاییز روی صحنه می‌روند؟

به گزارش پلاتو هنر، از اواسط مهرماه سالن‌های تئاتر میزبان نمایش‌های جدیدی در ژانرهای مختلف خواهند بود.

در این گزارش به معرفی این آثار نمایشی خواهیم پرداخت:

نمایش «لحظه پیش از خداحافظی»

این نمایش به نویسندگی پوپک رحیمی، کارگردانی مسعود میرطاهری و تهیه‌کنندگی تورج لقمانی‌پور از 16 مهر ماه روی صحنه رفته و تا 15 آبان در خانه نمایش مهرگان هر شب ساعت 21:00 به مدت زمان 1 ساعت 15 دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود.

در این نمایش امین دریکوند، نیلوفر صادقوند، مرتضی محمدی، مهسا اسماعیلی‌زاده، شهرام ‌آریا، امیرحسین ادیم، شاهین سیدی، الینا محضری، پریسا فصیح، محمد امین اردستانی، حامد اسماعیلی، رضا بیسوان، الهام احمدی، حمیده رجب زاده، مهرنوش ‌فولادین و مسعود ‌میرطاهری ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه نمایش «لحظه پیش از خداحافظی» آمده: «کافه‌ای در قلب نیویورک. نه، من از اون پیرزن‌های عجوزه‌ی مُردنی نمی‌شم. من از اون پیرزن‌های لجباز خسیس می‌شم که موهاشون رو میزانپیلی می‌کنن، اونهایی که پشت سر این و اون حرف می‌زنن، اونهایی که بدبین و غرغرو هستن.»

نمایش «دایره و دلقک»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مرتضی سخاوت و تهیه‌کنندگی ایمان غلامی‌نیگچه از 16 مهرماه روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد رفته و به مدت یک ماه تا 16 آبان میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود.

شهره ‌سلطانی، ناصر علی پاشا و هدا ‌ناصح بازیگران این اثر نمایشی هستند که هر شب به مدت 1 ساعت ایفای نقش خواهند کرد.

در خلاصه نمایش «دایره و دلقک» آمده: «قصه‌ نمایش در دل بازیگری‌ست در کسوت یک دلقک با تو، با او و شاید هم با خود، با خود روبروی آینه‌ خیال، تا حضور خود را در این بیکرانه‌ هستی به تماشا نشیند، مرکز کدام دایره‌ست او، خود می‌داند آیا، یا…»

نمایش «پدر»

این نمایش به قلم فلوریان زلر با ترجمه حمیدرضا امان‌پور قرایی و مریم حیدری، به کارگردانی آروند دشت‌آرای، دراماتورژی مارین ‌ون ‌هولک و تهیه‌کنندگی محمد قدس از 17 مهرماه هر شب از ساعت 18:30 در سالن اصلی تئاتر شهر به مدت زمان 1 ساعت و 20 دقیقه تا 26 آبان ماه میزبان مخاطبان خواهد بود.

در این تئاتر رضا ‌کیانیان، مارین ‌ون ‌هولک، سعید ‌چنگیزیان، سوگل ‌خلیق، بهزاد ‌کریمی و پریسا شاه‌ولیان ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه تئاتر «پدر» آمده: «پدر» تجربه‌ای دردناک و بکری است، از زوال عقل (آلزایمر)، که به وضعیت او و ارتباط با دخترش می‌پردازد.

نمایش «لهجه‌ها»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محیا مهدی‌زاده و تهیه‌کنندگی مهدی کوشکی از 20 مهرماه روی صحنه خانه نمایش دا می‌رود و تا 5 آبان هر شب راس ساعت 19 به مدت زمان 1 ساعت، میزبان مخاطبان خواهد بود.

محیا ‌مهدی‌زاده و میثم ‌پی‌زری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «لهجه‌ها» آمده: «من یه خوابی دیدم. یه جسمی بود، یه سگی کنارش وایساده بود، نه زن بود نه مرد، معلوم نبود چیه؟ فقط یه صدایی داشت که می‌گفت در عرض سه روز یه تلفن می‌شنوی که تا آخر عمرت فراموشت نمی‌شه.»

نمایش «حقایقی درباره سگ‌ها و گربه‌ها»

این تئاتر به نویسندگی محمد منعم و کارگردانی محمدهادی عطایی هرشب ساعت 18:30 به مدت زمان 50 دقیقه از  ۲۰ مهر تا ۱۹ آبان در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد بود.

ویدا ‌جوان، محمدهادی ‌عطایی و مائده ‌عبدلی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

زن و شوهری بعد از سال‌ها فرزندی در راه دارند؛ که…»

نمایش «تله و زیون»

این نمایش به نویسندگی عبدالحی شماسی، کارگردانی الهه پورجمشید و تهیه‌‎کنندگی محمود مداحی از 21 مهرماه تا 21 آبان، هر شب راس ساعت 18، به مدت زمان 1 ساعت و 10 دقیقه در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

ثنا ‌پورکتابی، زهرا ‌رادمهر، هلن ‌سرگزی، علی طاهری، مشکات ‌قربانیان، ندا ‌مرادی، زهرا ‌معین، امیر حسین شفیعی و مهدی ‌گل‌افزون بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «تله و زیون» آمده: زن و شوهری از قشر ضعیف جامعه بچه خود را بخاطر خرید یک تلویزیون می‌فروشند و بعد از آنکه تلوزیون را می‌خرند و به خانه می‌آورند بعد از روشن کردن آن دچار چالش‌های عجیبی می‌شوند و…»

نمایش «شبیه‌خون»

نمایش «شبیه خون» به کارگردانی محمد حاتمی از 23 مهرماه هرشب راس ساعت 20 به مدت 70 دقیقه، در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

محمد حاتمی و صدف محسنی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و حسین رفیعی نیز به عنوان بازیگر صدا در نمایش حضور دارد.

در خلاصه این نمایش آمده: این تک گویی گزارشی‌ست مخدوش از آنچه بر انسانی تنها اما امیدوار گذشته است.

نمایش «انسان/اسب، پنجاه/پنجاه»

این نمایش به کارگردانی و طراحی مرتضی اسماعیل کاشی بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر از ن23 مهر تا 5 آبان هر شب ساعت 18:30 به مدت 1 ساعت و 15 دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

علیرضا ‌آریا، محسن ‌ابوالحسن ‌پور ،شهاب ‌اشکان ،شبنم ‌اسکندری ،سوگل ‌اسفندیاری، المیرا ‌بکر، محمدمهدی ‌جهان ‌آرا، افسانه ‌چناقچی، یاسین ‌چهرآذر، فروغ ‌چهره ‌گشا، جواد ‌حسینی، ایمان ‌خاکباز، پریا ‌رستگار، مهدا ‌رضایی، پوریا ‌رفیع ‌بیگی، امیرحسین ‌رئیس ‌دانایی، مبینا زیدی، آیدانا ‌سبزواری، صادق ‌سپهوند، تارا ‌سلیمی، محبوبه ‌سفیدصالحی، هاله ‌سنکا ‌جوان، اسد ‌غفاری، محمدرضا ‌فتحی، شایان ‌فخری ‌طاری، علیرضا ‌فرزانیان، نازنین ‌قاضی ‌زاده، امین کشوری، آرمان ‌کنگاوری، عادله ‌گرشاسبی، نسرین ‌معافی، سید ‌محمد ‌موسوی ‌سلیم، امیررضا ‌نیک ‌پی، رایحه ‌وصالی، محمدرضا ‌هاتفی، محمد ‌یادگاری و سعید ‌یعقوبی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: درهای ساختمان موزه‌ای که سال‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده به روی زن و مردِ بازیگری باز می‌شود. این دو تنها بازماندگانِ آن قربانگاه هستند که از آن جا فرار کرده بودند. ارواحِ کشته شدگان که بازیگرانی بودند با فعالیت‌های ضدفاشیستی، فراخوانده می‌شوند و در جهانی وهم‌آلود نمایشی را که مجبور بودند، زیرِ شکنجه بازی کنند تا زنده بمانند، دوباره جان می‌گیرد.

https://didhonar.ir/?p=32221