پلاتوهنر

بهار مشیری در گفتگو با پلاتو هنر:

نمایش «سوسمار» طنز نیست

به گزارش پلاتو هنر، نمایش «سوسمار» به نویسندگی حمید جبلی و کارگردانی رحمت امینی از 6 شهریور روی صحنه مجموعه تئاترشهر بوده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. این نمایش به زندگی زوجی می‌پردازد که قبل از عید نوروز در حال تهیه سفره هفت سین هستند، اما تخم مرغی که تهیه می‎‌کنند بعد از سال تحویل ترک می‌خورد و یک سوسمار از آن بیرون می‌آید.

بهار مشیری بازیگر تئاتر «سوسمار» در گفتگو با پلاتو هنر با اشاره به نحوه پیوستن خود به این نمایش گفت: من در دانشکده هنر و معماری از دانشجویان آقای امینی بودم و علاقه داشتم با او همکاری کنم.

او ادامه داد: هر بازیگری معیارهای شخصی برای قبول یک نقش دارد، من از آن دسته از بازیگرانی هستم که سعی می‌کنم با نقشم ارتباط برقرار کنم و کیفیت آن را بالا ببرم تا به نتیجه قابل قبول برسم.

این بازیگر با اشاره به نقش خود در نمایش «سوسمار» توضیح داد: به نظرم امروز مساله فرزندآوری برای خیلی از خانواده‌ها دیگر بحران به حساب نمی‌آید. اما در این نمایش می‌بینیم که این زن دائما درمورد بچه دار شدن صحبت می‌کند. حتی با وجود اینکه سعی دارد که مقابل اطرافیان و همسایه‌ها نشان دهد که خوشحال و خوشبخت است باز هم این کمبود در او دیده می‌شود.

مشیری با اشاره به موضوع این نمایش تصریح کرد: اگر مخاطب واقعا به موضوع نمایش دقت کرده باشد، متوجه می‌شود که موضوع آن اصلا درمورد فرزندآوری نیست. شخصیت زن دائما در حال تلاش است تا تغییری در زندگی ایجاد کند اما همسرش نسبت به این مسائل خنثی است.

این بازیگر با اشاره به فضای نمایش «سوسمار» گفت: قطعا نویسندگی این متن توسط آقای جبلی جذابیت این نمایشنامه را برای من بیشتر کرد. به نظرم متن این نمایش فضای به خصوصی دارد. فضایی که نه رئال است و نه سورئال. درواقع فضایی بین این دو دارد بنابراین نقش‌ها هم روی مرزی هستند که نباید خیلی سورئال یا رئال آنها را بازی کرد. ما با نقش‌هایمان روی خط باریکی حرکت می‌کنیم که نباید به هیچ سمتی متمایل شویم.

او ادامه داد: این نمایشنامه مخاطب را به یاد آثار اوژن یونسکو می‌اندازد که فضای ابزورد دارند. «سوسمار» درعین سادگی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نمایش طنزی نیست.

نمایش «سوسمار» به کارگردانی رحمت امینی و بازی بهار مشیری، ابوذر ‌ساعدی، فرزاد ‌برهمن، عرفان معصومی و نوید ‌جهانزاده تا 10 مهر در تالار چارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

«سوسمار» به آثار اوژن یونسکو پهلو می‌زند/ نمایشنامه‌ای متفاوت از حمید جبلی

https://didhonar.ir/?p=31404