پلاتوهنر

لیست گالری‌گردی این هفته

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 10 شهریور ماه چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

پلاتو هنر در این هفته به چند نمایشگاه هنرهای تجسمی سر زده و با هنرمندان گفتگویی خواهد داشت. در این رابطه با ما همراه باشد و صحبت‌های هنرمندان را درباره آثارشان مطالعه کنید.

اسب های بی سوار

نمایشگاه آثار نقاشی محمدهادی فدوی با عنوان «اسب‌های بی‌سوار» تا 4 مهر ماه در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان برپا است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «اسب‌های بی‌سوار موضوع اصلی نقاشی‌های محمدهادی فدوی در نمایشگاه پیش رو است. نقاشی‌های هنرمند، الهامی مستقیم از هنر سنتی ایرانی است که پس از چندین قرن از زاویه با نگرشی نو جانی تازه گرفته‌اند. آثار هنرمند در طی چند دهه از نقطه‌نگاری‌ آغاز و سپس در نقوش غزال و پرندگان و … تکامل یافته تا در دوره‌های اخیر با شیوه‌ها و تکنیک‌های متنوع به پختگی و زیبایی کنونی رسیده است.

در آثاری که پیش روی مخاطب گشوده شده، اسب‌های رنگارنگ در حرکتی را می‌یابیم که در کنار دیگر نمادهایی چون درختان سرو و سایر نقش‌مایه‌های ایرانی، در تکنیکی چندلایه از ترکیب طراحی دستی در زمینه تا مرکب و رنگ فراهم آمده‌اند. هدف نمایشی از سنت و مدرنیته روی قاب یک اثر هنری به منظور بیان زیبایی و اهمیت هنر قدیمی مینیاتور ایرانی با نگرشی روزآمد شده و جدید است که هویت فرهنگ غنی و تاریخ را در محتوا دارد.«

نمایشگاه موهبت تبرنمایشگاه نقاشی‌های محمدرضا عمادی، با نام «از موهبت تبر»، با کیوریتوری سجاد باغبان 10 تا ۲۰ شهریور در گالری گویه به نشانی میدان هفت ‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ برقرار است.

نمایشگاه آن بیکراننمایشگاه آثار نقاشی فیروزه بختیاری به نام «آنِ بیکران» با کیوریتوری عیسی جباری تا 20 شهریور در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست.

نمایشگاه بزرگمهر حسین پورنمایشگاه نقاشی‌های بزرگمهر حسین پور به نام «کج‌تابی» تا 22 شهریورماه در گالری راه ابریشم به نشانی تهران، بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ در معرض تماشا قرار دارد.

گالری باواننمایشگاه آثار سمانه ابری با عنوان «آوان/حیات/دوران» تا 27 شهریورماه در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک 7 ادامه دارد.

کاربنﻧﻤﺎﯾشگاه ﮔﺮوﻫﻰ «کاربن ۲» ﺑﻪ انتخاب حبیب فرج‌آبادی تا چهارم مهر ماه در گالری اعتماد به نشانی ﻣﯿﺪان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ دایر است.

گذار از مدرنیسمنمایشگاه گروهی «گذار از مدرنیسم» تا 19 شهریور ماه در گالری ایکس هما به نشانی تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک5 برپاست.

آرگو‏‎چیدمانی از مایکل سیلستورفر با عنوان «به مردم» با مدیریت لیلا زینلی تا ۳۱ شهریور ماه در بنیاد پژمان: کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برپا است.

https://didhonar.ir/?p=28902