پلاتوهنر

این هفته از کدام نمایشگاه بازدید می‌کنید؟

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 3 شهریور ماه چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

پلاتو هنر در این هفته به چند نمایشگاه هنرهای تجسمی سر زده و با هنرمندان گفتگویی خواهد داشت. در این رابطه با ما همراه باشد و صحبت‌های هنرمندان را درباره آثارشان مطالعه کنید.

نمایشگاه خاطرات کشدار

نمایشگاه نقاشی‌های کیومرث هارپا هنرمند پیشکسوت به نام «خاطرات کشدار» سوم تا ۳۱ شهریور در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «انگار هر روز به دنیا می‌آیم. هر روز یک زندگی را تجربه می‌کنم؛ یک کابوس، یک خیال، یک وهم. با خیالات و خاطراتم زندگی می‌کنم و برای التیام زخم‌هایم، به رویا پناه می‌برم و درد و گناه را در قصه‌ها گردن دیگری می‌اندازم. پاره پاره می‌شوم و از میان هزاران واقعیت و هزاران خاطره، تنها آنهایی که کشدار می‌شوند با من می‌مانند و به گمانم که زندگی همین است که می‌پندارم؛ فهرست سیاهی از نام‌هایی که پر کرده حافظه‌ام را.»

نمایشگاه منطق الطیر

نمایشگاه آثار امیر کبیرنژاد با عنوان «منطق الطیر» تا 21 شهریورماه در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ ادامه دارد.

نمایشگاه طلا بر مس

نمایشگاه آثار یزدان سعدی با عنوان «طلا بر مس» تا ۱۷ شهریورماه در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک دایر است.

نمایشگاه قمرنمایشگاه انفرادی آثار سپهر حاجی‌آبادی با عنوان «قمر» تا 31 شهریورماه در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ برپا است.

گالری نگاهنمایشگاه گروهی «انسان پادشکننده؛ نسل دوم» تا 29 شهریورماه در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ برقرار است.

در این نمایشگاه آثار ساغر مسعودی، کاوه آفاق، ابراهیم برفرازی، فاطمه حقدار، نیلوفر محمدی، فرنوش استادحسن، شکوفه کریمی، مرجان نعمتی و شاهین گلشن‌راد در معرض تماشا قرار دارند.

نمایشگاه تن آدمینمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه «تن آدمی» با آثاری از مهناز پسیخانی، علیرضا جُدی، جمشید حقیقت‌شناس، خسرو خسروی، علی ذاکری، رزیتا شرف‌جهان، کامبیز صبری، رضوان صادق‌زاده، کیوان عسگری، قدرت‌الله عاقلی، بهنام کامرانی، کوروش گلناری، معصومه مظفری، مهتا معینی، احمد مرشدلو، علی ندایی، احمد وکیلی، جواد نوبهار، رضا هدایت و داور یوسفی به انتخاب بهنام کامرانی تا 20 شهریور ماه در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ دایر است.

نمایشگاه سه مقدسنمایشگاه آثار حجم امیر مفتون به نام «سهٔ مقدس» تا ۱۷ شهریور ماه در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ ادامه دارد.

نمایشگاه نقاشی ایرج طهماسب

نمایشگاه آثار نقاشی‌ ایرج طهماسب بازیگر و کارگردان پیشکسوت، با عنوان «هیجان خط و نقطه» تا 14 شهریور ماه در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

نمایشگاه بندهشنمایشگاه انفرادی آنلاین علی رستگار به نام «بندهش» تا 12 شهریورماه در سایت گالری آرتیبیشن به نشانی http://arthibition.net/ در معرض تماشا قرار دارد.

نمایشگاه منظر رو رفته باقینمایشگاه آثار نقاشی‌ نازلی حسینی با عنوان «کجاها»، نمایشگاه و رونمایی کتاب «منظره‌ رو رفته‌ باقی» گفتگوی اشکان زهرایی با مقداد لرپور ۳۱ شهریور در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ دایر هستند.

همزمان با رونمایی کتاب «منظره‌ رو رفته‌ باقی» چند اثر اصل همراه با برخی از آثار بازتولیدشده‌ هنرمند در ۲۱ نسخه نمایش داده می‌شود.‎

 

 

https://didhonar.ir/?p=28258