پلاتوهنر

چه نمایش‌هایی روی صحنه هستند؟

به گزارش پلاتو هنر، در این روزهای گرم تابستان تماشاخانه‌های شهر تهران میزبان مخاطبان و گروه‌های نمایشی هستند.

اگر شما هم دوست دارید در روزهای پیش‌رو به تماشای برخی آثار نمایشی بنشینید، این گزارش اطلاعاتی از نمایش های روی صحنه در اختیارتان قرار می‌دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت و مشاهده جزئیات بیشتر به سایت تیوال مراجعه کنند.

عمارت ارغوان

نمایش «مدرسه دلقک ها» به نویسندگی و کارگردانی نیما مظاهری از 14 تا 26 تیر ماه و در یک سانس در عمارت ارغوان در حال اجرا است.

در خلاصه این نمایش آمده است: «یک مدرسه بازیگری برای حیوانات!»

نمایش «پله آخر» به نویسندگی سمیرا سفیدرو و طراحی و کارگردانی محمد محب‌الهی در یک سانس و از تاریخ 1 تا 20 تیر ماه در عمارت ارغوان برای علاقه‌مندان در حال اجرا است.

نمایش «ناخودآگاه» به نویسندگی مجید حاتم و کارگردانی کمال مقدم، از 17 تا 30 تیر ماه در عمارت ارغوان روی صحنه می‌رود.

در خلاصه این نمایش آمده است: «زندگی ظاهر زیبایی دارد، اما همیشه آن چیزی که به نظر می‌آید نیست.»

«تروما» با نویسندگی و کارگردانی کیمیا کرمانیان از 8 تیر تا 27 مرداد ماه در عمارت ارغوان روی صحنه است.

نیما مظاهری، یوسف محوی، حسین قاسمی معبود و.. از بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه «تروما» آمده است: «زوجی جهت پاک کردن بازه زمانی از زندگی شان، به یک مرکز فراموشی مراجعه می‌کنند که در این مرکز اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد.»

«یک گوشه از دایره» با بازی بهاره رهنما، نوید محسنیان و… از 18 تیر تا 3 مرداد در عمارت ارغوان در حال نمایش است.

خلاصه این نمایش بدین شرح است: «پرونده‌ای مهم در یک شرکت مفقود شده و در پروسه‌ جست‌و‌جوی آن اتفاقی یکی از کارمندان با یک مسئله جدید مواجه می‌شود.»

نمایش «خطر اسپویل» از 19 تا 29 تیر در یک سانس در عمارت ارغوان در حال اجرا است.

در خلاصه این نمایش آمده است: «ممکنه فکر کنی هر آدمی که تو زندگیت نقش داره، می‌تونه بهترین برای تو باشه. اما ماه پشت ابر نمیمونه. فقط کافیه رازهایی فاش بشه که نباید.»

«هیچکس جیمی نمیشه» از 7 تا 25 تیر ماه در عمارت ارغوان روی صحنه است.

در خلاصه این نمایش می‌خوانیم: «الویز در حال آماده شدن برای شرکت در انتخابات کنگره است به همین دلیل مهمانی ترتیب داده و تعدادی از دوستانش که قرار است در این مسیر به او کمک کنند دعوت کرده. همسرش رالف در این مسیر کمک حال اوست. در شب مهمانی قبل از رسیدن مهمان ها دوست قدیمی رالف به آنجا می‌رود و از رالف کمک می‌خواهد. هارولد جسد یک خلافکار بزرگ روی دستش مانده و …»

عمارت نوفل لوشاتو

نمایش «قجرنامه» از 18 تا 29 تیر ماه به نویسندگی مجید حاتمی و محمدرضا شیرخانلو در عمارت نوفل‌لوشاتو در حال اجرا است.

نمایش «مردگان بی کفن و دفن» به نویسندگی ژان پل سارتر و کارگردانی نیکا ملک مطیعی از 6 تا 20 تیر ماه در نوفل لوشاتو اجرا می‌شود.

در خلاصه این نمایش آمده است: من فکر می‌کنم مدت هاست که ما مردیم. درست از اون موقعی که دیگه کاری از دستمون برنیومد.

تماشاخانه ملک

نمایشِ«اتاق» که نگاهی نو به نمایشنامه‌ هارولد پینتر است، به کارگردانی ماهور  تهرانی و بازی شیدا امیدی پور، نیلوفر جعفری و…تا 20 تیر ماه در تماشاخانه ملک ادامه دارد.

خلاصه این نمایش بدین شرح است: یک زن در خانه تنها مانده و….

تالار محراب

«قند خون» تا 23 تیر ماه به نمایش خود در تالار محراب ادامه می‌دهد.

در خلاصه این نمایش درام اجتماعی می‌خوانیم: کام کارگران کارخانه قند تلخ است. فکر کن رییس کارخانه قند باشی و دیابت داشته باشی.

تماشاخانه ایرانشهر

نمایش «نویسنده مرده است» به کارگردانی بهنام شرفی و نویسندگی آرش عباسی با بازی یکتا ناصر و بهنام شرفی تا 20 مرداد ماه در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

خلاصه این نمایش بدین شرح است: یک ستاره زن سینما بعد از سال ها بازیگری و درخشش قصد دارد اولین فیلم سینمایی اش را کارگردانی کند. فیلمنامه فیلم را نویسنده جوانی نوشته اما بعد از پایان نگارش فیلمنامه پیشنهادی دارد که همه معادلات را بهم می‌ریزد.

«چه» به نویسندگی و کارگردانی مهران رنج‌بر تا 20 مرداد ماه برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

در خلاصه این داستان آمده است: ارنستو چگوارا جدالی سرسخت با لری کینگ مجری معروف سی ان ان  یک رینگ بوکس از خود نشان می‌دهد که به لحاظ فلسفی این نمایش یک مبارزه است، بین لیبرالیسم و عدالت خواهی. این نمایش بیوگرافی نیست بلکه یک مونو گرافی است.

تئاترشهر

نمایش «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان از 26 مرداد تا 19 شهریور در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایش «هیدن» به نویسندگی ریحانه رضی و کوروش شاهونه به کارگردانی کورورش شاهونه و تهیه کنندگی سجاد افشاریان از 27 تیرماه در سالن قشقایی تئاترشهر اجرا می‌رود.

نمایش «چخفته» به کارگردانی اشکان پیر دل زنده به نویسندگی فرزانه محمدحسین با تهیه کنندگی رضا ناجی پور 23 تیر تا 18 مرداد ماه در سالن سایه تئاترشهر روی صحنه است.

نمایش «سایه روشن» به نویسندگی و تهیه کنندگی سعیده آجربندیان 23 تیر تا 23 مرداد ماه در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

نمایش «حرفه ای» به نویسندگی و کارگردانی وحید منتظری با تهیه کنندگی علیرضا ‌هژیرپور از 22 تیر تا 20 مرداد ماه در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

 

https://didhonar.ir/?p=23463