پلاتوهنر

نوستالژی رضا یزدانی؛ از «کوچه ملی» تا «خلیج فارس»

به گزارش پلاتو هنر، رضا یزدانی چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش های برج میلاد در دو سانس 19:50 و 22:50 روی صحنه رفت.

رضا یزدانی کنسرت خود را با آهنگ «این روزا» آغاز کرد و در ادامه به ترتیب آهنگ های «کجا گمت کردم»، «می‌رسم به تو»، «یکی در میون»، «شمال»، «عشق بی زوال» و «مرگ تدریجی یک رویا» را که جزو قدیمی ترین کارهای این خواننده است و 15 سال است که به صورت زنده اجرا نشده بود، روی صحنه خواند.

در ادامه آهنگ «اگه عاشقت نبودم پا نمی‌داد این ترانه…» روی صحنه اجرا شد. سپس این خواننده از سامان احتشامی موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازندهٔ پیانوی ایرانی که مهمان این کنسرت بود درخواست کرد که به روی صحنه بیاید و با نواختن پیانو قطعه «حس تاریخ» را با او همراهی کند.

پیش از آن یزدانی در توضیح به مخاطبانش گفت: «سانس قبل (19:45) من از سامان احتشامی عزیز بدون اینکه اطلاعی داشته باشد خواستم تا این آهنگ را از آوای جادویی باهم بزنیم و بهش گفتم که اگر سانس اول زدی باید سانس دوم هم بمونی و دوباره بزنی، به افتخارش که موند تا برامون پیانو بزنه!»

دختر رضا یزدانی پس از آهنگ «حس تاریخ» به پدرش در مقابل حضار گل تقدیم کرد. سپس آهنگ «چه بلاتکلیفم وسط این همه بحران» خوانده شد. در ادامه رضا یزدانی در مقابل طرفداران خود ایستاد و گفت: «یک سر بریم لاله زار! یک سر بریم کوچه ملی، بریم کافه نادری یه کافی بزنیم یه نوستالژی داشته باشیم. این همه راه اومدیم تا برج میلاد باهم بریم!»

سپس ترکیب آهنگ های «لاله زار»، «کوچه ملی»، «کافه نادری» را در یک قطعه و آهنگ های «دیوونه»، «آهنگ قدیمی»، ترکیب «قرمز» و «پیانیست»، «عشق 15 سالگی»، «سیگار پشت سیگار» به ترتیب روی صحنه اجرا شد. سپس با اضافه شدن علی اوجی به گروه نوازندگان آهنگ «مهتاب تو فانوس» توسط این هنرمند خوانده شد.

سپس ترانه جدید «انتظار» برای اولین بار در کنسرت تهران به صورت انپلاگد اجرا شد. همزمان ویدئویی از عکس های دوران کودکی این هنرمند روی صحنه به نمایش درآمد. رضا یزدانی با قطعه «خلیج فارس» اجرای خود را پایان داد.

آهنگ های اجراشده در این کنسرت را در ادامه می‌شنوید.

1- آهنگ «این روزا»

2- آهنگ «کجا گمت کردم»

3- آهنگ «می‌رسم به تو»

 

4- آهنگ «یکی در میون»

5- آهنگ «شمال»

6- آهنگ «عشق بی زوال»

7- آهنگ «مرگ تدریجی یک رویا»

8- آهنگ «طهران، تهران»

9- آهنگ «حس تاریخ»

10- آهنگ «بلاتکلیف»

11- آهنگ «لاله زار»

12- آهنگ «کوچه ملی»

13- آهنگ «کافه نادری»

14- آهنگ «دیوونه»

15- آهنگ «آهنگ قدیمی»

16- آهنگ «قرمز»

17- آهنگ «پیانیست»

18- آهنگ «عشق 15 سالگی»

19- آهنگ «سیگار پشت سیگار»

20- آهنگ «مهتاب تو فانوس»

21- آهنگ «انتظار»

22- آهنگ «خلیج فارس»

سمیرا اسدیان

https://didhonar.ir/?p=23214