پلاتوهنر

فیلمنامه اولین فیلم بلند سینمایی‌‌ام در حال آماده شدن است/ سینمای کوتاه بسیار شریف است

امیر پذیرفته نویسنده و کارگردان که با فیلم کوتاه «اندروا» در سی ‌و ‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت و توانست اعتبارنامه ساخت فیلم اول بلند سینمایی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی را دریافت کند، در گفتگو با پلاتو هنر درباره روند ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود گفت: فیلمنامه واقعا روند عجیبی دارد. گاهی پیش می‌روی، گاهی ناامید می‌شوی و دوباره سر شوق می‌آیی. واقعیت مطلب این است که اصلا دوست ندارم چیزی بسازم که دلم نیست و حتی اگر یک درصد به آن شک داشته باشم، آن را نمی‌سازم.

وی ادامه داد: این خط مشی همیشه من است که اگر حتی کوچک‌ترین شکی به فیلمنامه‌ام داشته باشم آن را کار نخواهم کرد. فیلمنامه کار جدید هم مدتی و باتوجه به دلایلی به تعویق افتاد ولی دوباره کار را شروع کرده و تلاش می‌کنم تا آن را به سرانجام برسانم. تمام تلاش خود را خواهم کرد تا ساخت فیلم بلند را با یک فیلمنامه جون دار شروع کنم اما واقعیت امر این است که همیشه برداشتن قدم اول سخت و دشوار است. در حال حاضر روی دو طرحی دارم کار می‌کنم که یکی از آن‌ها در ابتدای راه است و دیگری تقریبا به فیلمنامه نزدیک است و دیالوگ نویسی‌هایش مانده است. این کار نیز اجتماعی و فضای آن نزدیک به «کپسول» است و حال و هوای آن مربوط به دهه ۸۰ است.

کارگردان فیلم کوتاه «کپسول» درباره این اعتبارنامه بیان کرد: اگر اشتباه نکنم این اعتبارنامه بنیاد سینمایی فارابی یک اعتبار و مهلت 2 ساله دارد. هنوز که فیلمنامه کامل نشده است ولی تلاش می‌کنم تا فیلمنامه را تکمیل کرده و بعد ارائه بدهم.

کارگردان «اندروا» درباره این فیلم کوتاه خود نیز مطرح کرد: به زودی خبرهای این فیلم کوتاه را کار خواهیم کرد. پخش «اندروا» تازه شروع شده است و با قطعی شدن اخبار، اطلاعات کامل را اعلام خواهیم کرد.

امیر پذیرفته در پایان درباره کار کردن در دنیای فیلم کوتاه توضیح داد: من باز هم قطعا فیلم کوتاه خواهم ساخت. سینمای کوتاه بسیار شریف است و جهان آن را بسیار دوست دارم. متاسفانه بعضی‌ها می‌گویند اگر کسی فیلم بلند سینمایی بسازد و بعد دوباره به سراغ ساخت فیلم کوتاه برود، این به معنای نوعی شکست است. ولی به هیچ وجه اینطور نیست. به قدری سینمای کوتاه را دوست دارم که می‌خواهم مدام آن را تجربه کنم. حتی تلاش خواهم کرد تا با برنامه ریزی، پیش از آماده شدن برای پیش تولید اولین فیلم بلند سینمایی‌ام، به سراغ ساخت یک فیلم کوتاه دیگر بروم.

https://didhonar.ir/?p=20794