پلاتوهنر

آخرین وضعیت مخاطبان و فروش در سینمای ایران

به گزارش پلاتو هنر، در یک هفته گذشته و تا زمان تنظیم این گزارش هر سانس از سینماهای سراسر کشور میانگین ۳۴ مخاطب داشته است.

طبق اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) در یک هفته گذشته تعداد کل مخاطبان سینماهای سراسر کشور ۴۱۸,۹۸۷ نفر بوده است که این تعداد در ۱۲,۲۵۳ سانس به تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود نشسته‌اند که این نشان دهنده این است که میانگین مخاطبان سالن‌های سینما ۳۴ نفر بوده است.

فروش‌ و مخاطبان فیلم‌های در حال اکران در یک هفته گذشته به شرح زیر است:

فیلم «تصور» به کارگردانی علی بهراد و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و حضور بازیگرانی چون لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان که از چهارشنبه ۱۷ خردادماه اکران خود را آغاز کرده است، با فروش ۲,۹۱۷ تعداد بلیت و ۱۷۵ سانس در ۴۴ سالن سینما فروش ۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ریالی داشته است.

فیلم «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی که «فسیل» را هم روی پرده سینما دارد، به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و بابک کریمی که از چهارشنبه ۱۷ خردادماه اکران خود را آغاز کرده است، با فروش ۵۳,۶۸۹ تعداد بلیت و ۱,۵۶۷ سانس در ۲۴۷ سالن سینما فروش ۲۸,۴۰۶,۷۱۵,۰۰۰ ریالی داشته است.

فیلم «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی و تهیه کنندگی علی سرتیپی و با حضور نازنین بیاتی و شکیب شجره نیز که از چهارشنبه ۱۷ خردادماه اکران خود را آغاز کرده است، با فروش ۱۱,۴۵۶ تعداد بلیت و ۵۷۰ سانس در ۱۵۱ سالن سینما فروش ۶,۰۱۶,۴۲۵,۰۰۰ ریالی داشته است.

فیلم «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی و تهیه کنندگی کامران حجازی که در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر هم حضور داشت و از چهارشنبه ۱۷ خردادماه اکران خود را آغاز کرده است، با فروش ۱۷,۲۵۱ تعداد بلیت و ۷۸۳ سانس در ۱۷۰ سالن سینما فروش ۹,۸۴۵,۷۵۰,۰۰۰ ریالی داشته است. در این فیلم جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته آ پناهی ها و… بازی می‌کنند.

فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه که محصول مشترک سازمان سینمایی سوره و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و پس از سه سال از تاریخ ۱۷ خردادماه اکران خود را آغاز کرده است، با فروش ۱۱,۸۲۸ تعداد بلیت و ۶۱۱ سانس در ۱۵۲ سالن سینما فروش ۵,۹۵۳,۲۲۵,۰۰۰ ریالی داشته است. در این فیلم فرهاد قائمیان، نازنین فرهانی، وحید رهبانی، مجید نوروزی و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را هم برای میرکریمی به همراه داشته باشد. این فیلم نیز که از چهارشنبه ۱۷ خردادماه اکران خود را آغاز کرده است، با فروش ۲,۶۶۴ تعداد بلیت و ۳۰۹ سانس در ۹۱ سالن سینما فروش ۱,۴۶۲,۰۷۵,۰۰۰ ریالی داشته است. در «نگهبان شب» رضا میرکریمی بازیگرانی چون محسن کیایی، لاله مرزبان و تورج الوند حضور دارند.

«ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی دیگر فیلمی است که اکران خود را از ۱۷ خرداد آغاز کرده است و تا زمان نوشتن این گزارش توانسته است با فروش تعداد ۷۹ بلیت و ۱۹ سانس در ۱۱ سالن سینما فروش ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ریالی داشته باشد. محمد متوسلانی، ساعد هدایتی ازجمله بازیگران این فیلم هستند.

در ادامه آمار یک هفته گذشته مخاطبان و فروش سایر فیلم‌هایی که پیشتر به اکران درآمدند، آمده است:

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان که رکورد فروش تاریخ سینمای ایران را شکسته است با فروش ۲۲۲,۶۲۲ تعداد بلیت و ۴,۰۳۳ سانس در ۳۹۶ سالن سینما فروش ۹۱,۰۶۳,۳۷۵,۰۰۳ ریالی داشته است. در این فیلم بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، بابک کریمی، ایمان صفا و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم «جنگ جهانی سوم» به تهیه کنندگی و کارگردانی هومن سیدی و نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۳ نیز با فروش ۲,۹۴۸ تعداد بلیت و ۱۷۲ سانس در ۷۵ سالن سینما فروش ۱,۱۷۰,۹۵۵,۰۰۰ ریالی داشته است. در این فیلم که به جشنواره های مختلف بین المللی هم راه یافته است، محسن تنابنده، مهسا حجازی، ندا جبرائیلی و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه کنندگی محمدرضا منصوری که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت نیز با فروش ۸,۲۴۲ تعداد بلیت و ۴۳۷ سانس در ۱۴۳ سالن سینما فروش ۲,۳۸۸,۹۱۷,۵۰۰ ریالی داشته است. در این فیلم نیکی کریمی، پانته آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین العابدینی و… به عنوان بازیگر حضور دارند.

فیلم «غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی و نویسندگی حامد عنقا که برای نخستین بار در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد نیز با فروش ۴۲۸ تعداد بلیت و ۳۶ سانس در ۱۴ سالن سینما فروش ۱۸۱,۸۷۵,۰۰۰ ریالی داشته است. در این فیلم بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی، مهران احمدی و… به عنوان بازیگر حضور دارند.

فیلم «آهنگ دو نفره» به کارگردانی آرزو ارزانش و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و بازی بازیگرانی چون احمد مهرانفر، بهاره کیان افشار، فرزاد فرزین، امیرحسین رستمی و… نیز با فروش ۳۶,۹۱۱ تعداد بلیت و ۱,۱۹۳ سانس در ۲۸۷ سالن سینما فروش ۱۴,۳۸۴,۴۳۵,۰۰۰ ریالی داشته است.

فیلم «بابا سیبیلو» به کارگردانی ادوین خاچیکیان و تهیه کنندگی احمد احمدی با فروش ۶,۹۲۹ تعداد بلیت و ۵۳۵ سانس در ۱۶۴ سالن سینما فروش ۲,۳۸۹,۳۷۰,۰۰۰ ریالی داشته است. بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رضا شفیعی ‌جم، رز رضوی و… ازجمله بازیگرام این فیلم هستند.

فیلم «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور و تهیه کنندگی ساسان سالور و بازی محسن تنابنده، پریناز ایزدیار و سمیرا حسن پور که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت نیز با فروش ۲۵,۲۵۳ تعداد بلیت و ۹۷۹ سانس در ۲۵۰ سالن سینما فروش ۱۰,۳۵۳,۰۶۵,۰۰۰ ریالی داشته است.

فیلم «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی نیا با فروش ۷,۵۷۹ تعداد بلیت و ۳۹۰ سانس در ۱۴۲ سالن سینما فروش ۲,۴۳۷,۰۸۰,۰۰۰ ریالی داشته است. در این فیلم محمدرضا شریفی نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا، سام نوری، پوریا پورسرخ و… به عنوان بازیگر حضور دارند

فیلم «یقه سفیدها» به کارگردانی و تهیه کنندگی شهرام مسلخی و حضور بازیگرانی چون مهدی هاشمی، لیلا اوتادی، صحرا اسدالهی، رضا داوودنژاد، با فروش ۸,۱۳۲ تعداد بلیت و ۴۳۷ سانس در ۱۷۰ سالن سینما فروش ۲,۹۳۳,۵۷۰,۰۰۰ ریالی داشته است.

https://didhonar.ir/?p=20128