پلاتوهنر

یک هفته دیگر با گالری گردی همراه ما باشید

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه 21 اردیبهشت چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

پلاتو هنر در این هفته به چند نمایشگاه هنرهای تجسمی سر زده و با هنرمندان گفتگویی خواهد داشت. در این رابطه با ما همراه باشد و صحبت‌های هنرمندان را درباره آثارشان مطالعه کنید.

نمایشگاه انفرادی «بارگاه ادبار»

نمایشگاه انفرادی آثار فربد مرشدزاده با عنوان «بارگاه ادبار» از ۲۱ اردیبهشت در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک ۵ افتتاح شد و تا ۲ خرداد ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:

«اما، براستی آیا می‌توان اخگری سوزان در دست، با خیال نسیم خنک کوهساران آسایش یافت؟ آیا می‌توان لرزان در بوران استخوان سوز برف با خیال گرمای تابستان مرگ را باز راند؟ احتمالاَ نه! چرا که خیال خوشی‌ها درمان ناخوشی‌ها نیست.
خیال، گرچه درمان نیست اما گاهی تنها گریزراه ممکن می‌شود در برابر وضعیت موجود که بی هیچ افق روشنی، عرصه‌ی حکمرانی ادبار، فلاکت و سیه‌روزی‌است. در چنین وضعیتی تو یا تن به نابودی می‌دهی، یا با برشی قاطع از واقعیت موجود به عرصه خیال محض می‌گریزی.
عالم خیال، توهم ذهن است مبتنی بر عناصر وام گرفته از جهان واقع اما با سازوکاری دیگرگون، چنانکه گویی هرآنچه حسرت و آرزوست در این عالم، جامه‌ی عمل می‌پوشد.

عالم خیال، نسخه معکوس جهان پر ادبار است که در صورت بارگاه تنعم و خوشی رخ می‌نماید. بارگاه ادبار آن خیال خوشی‌هاست که درمان نیست اما غایت آرزوست.»

روزهای تعطیل: دوشنبه هانمایشگاه «بارگاه ادبار»

نمایشگاه گروهی «هَموَندگان»

نمایشگاه گروهی «هَموَندگان» تا جمعه ۲۹ تیر در گالری ریشه29 به نشانی تهران، الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ برپا است.

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

نمایشگاه گروهی «هَموَندگان»

 

نمایشگاه انفرادی «تنیده‌گی»

نمایشگاه انفرادی آثار هایده زرین‌بال با عنوان «تنیده‌گی» در نگارخانه سهراب به نشانی تهران، خیابان سمیه، قبل از رامسر،شماره ۱۴۲ دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:

«تضاد همواره در تار و پود زندگی ما تنیده شده است و ما را به رقصى موزون ولى پیچیده بین هستى و نیستى وادار می کند. بدان سان که ضربه ظریف قلم بر روى بوم، تصاویر ساده، پیچیده و موزون ذهن نقاش را ترسیم می کند و او رابه هستى نزدیک تر می کند. لبه ى عدم قطعیت جایى که تضاد بین نور و سایه، خطوط وجودى ما را بین واقعیت و حقیقت مشخص می کند سبب می شود تا مرز باریک بین ذات افرینش با نابودى و نیستى را درک کنیم، تعادلى پویا که ما را به سفر خودیابى و دگرگونى دعوت می کند.»

روزهای تعطیل: یکشنبه‌ها

نمایشگاه انفرادی «تنیده‌گی»

 

نمایشگاه انفرادی «بعد موازی»

نمایشگاه انفرادی آثار آتوسا شاملو با عنوان «بعد موازی» تا 1 خرداد در گالری والی به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 در معرض تماشا قرار دارد.

روزهای تعطیل: شنبه‌ها
نمایشگاه انفرادی «بعد موازی»

نمایشگاه انفرادی «در جستجوی مکان از دست رفته»

نمایشگاه انفرادی عکاسی متین موسوی با عنوان « در جستجوی مکان از دست رفته» تا 2 خرداد در گالری سیحون به نشانی تهران، خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ ادامه دارد.

روزهای تعطیل: دوشنبه‌ها

نمایشگاه گروهی «هفت»

نمایشگاه گروهی «هفت» تا 31 اردیبهشت در گالری جاوید به نشانی تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی کوچه یزدان، پلاک 17، واحد1 دایر است.

روزهای تعطیل: یکشنبه

نمایشگاه گروهی «هفت»

نمایشگاه انفرادی «آبی»

نمایشگاه انفرادی نقاشی شهرزاد لک با عنوان «آبی» تا 4 خرداد در گالری با به نشانی تهران، بلوار ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک ۱، ساختمان مدرن پلازا، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ در معرض تماشا قرار دارد.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:
«آبی

انتخاب دریا برای شکل‌گیری این مجموعه آثار، معنای زندگی را در بر دارد و از جهت زیبایی‌شناسی نیز بی‌کرانگی، آرامش، خروش و ..‌‌… را در طیفی از رنگ آبی پیش چشم می‌گذارد. زندگی برای انسان، همچون عبور از دریایی بزرگ و عمیق است که همواره مملو از آرامش، زیبایی‌ها، سختی‌ها و حتی طوفان‌های پیش‌بینی نشده است.

به نظر من عبور انسان از طوفان بلایا و رسیدن به ساحل آرامش، هدف و غایت انسان‌هاست و در این میان لذت بردن از مسیر برای رسیدن به ساحل زندگی، دستاورد اصلی ما از زندگی به شمار می‌آید.
شهرزاد لک
اردیبهشت ١٤٠٣»

روزهای تعطیل: شنبه

نمایشگاه انفرادی«آبی»

نمایشگاه انفرادی «نفسی دوباره»

نمایشگاه انفرادی آثار هایده برادران دیلمقانی «نفسی دوباره» تا 31 اردیبهشت در گالری گویه به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، کوچه لطفی، پلاک 39 برپاست.

نمایشگاه انفرادی «نفسی دوباره»

نمایشگاه گروهی «خانه به مثابه آرامگاه»

نمایشگاه گروهی «خانه به مثابه آرامگاه» از 21 اردیبهشت در گالری نیان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ افتتاح شد و تا 31 اردیبهشت ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:

«با همکاری گالری هنگام

سهم بزرگی از آنچه باعث تفاوت در نگرش و عملکرد هنرمند می‌شود حاصل زیستی است که در خانه داشته، اما این واژه، که با گسترش جهان ما تعریفی تازه می‌یابد را شاید بتوان بازمعنا کرد و به گستره ی شهر یا وطن بسط داد و دوباره اندیشید چیستی ما تا چه حد محصول آن معناست؟ خانه به مثابه آرامگاه، نه فقط واکاوی تجربه زیسته هنرمند که کالبدشکافی تاثیر بی انکار خانه بر هنرمند و هنر اوست»

روزهای تعطیل: شنبه‌ها
نمایشگاه خانه به مثابه آرامگاه

https://didhonar.ir/?p=50516