پلاتوهنر

گالری گردی در سومین هفته شهریور

به گزارش پلاتو هنر،طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که در گالری‌های تهران میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه ۱۶ شهریور چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

نمایشگاه انفرادی «آن کلاغی که پرید»

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی امیر منصور آلمالو با عنوان «آن کلاغی که پرید» تا ۳۰ شهریور در گالری والی به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:
«آن کلاغی که پرید….
روزی دانستیم – و تو نیز خواهی دانست – که زمان جاودان بودن همه چیز را نفی می کند.
نادر ابراهیمی»

روزهای تعطیل: شنبه‌ها و یکشنبه‌ها

نمایشگاه آن کلاغی که پرید

نمایشگاه گروهی «مرکز ثقل»

نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «مرکز ثقل» تا ۳۰ شهریور در گالری اِچ به نشانی تهران، خیابان شریعتی ، روبه‌روی دولت ، کوچه میرزا تاراج ، پلاک ۱۰ برپا است.

 

نمایشگاه مرکز ثقل

نمایشگاه انفرادی «معشوق، گُلی در میانِ روز و شب بود»

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی سعید غلامی با عنوان «معشوق، گُلی در میانِ روز و شب بود» تا ۶ مهر در گالری فر به نشانی تهران، تهران، فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۱۷ در معرض تماشا قرار دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«- با رونماییی از کتاب منتخب نقاشی های سعید غلامی

نقاشی کشیدنِ گل ها از زمانی آغاز شد که لابه لایِ کارهای فیگوراتیو و طبیعت بیجان و برای تجربه‌ی بیشتر «دیدن» شروع کردم و رفته رفته بخش زیادی از پروسه ی روزمره ام شد تا به امروز که بیشتر از هر زمان دیگری گل ها را نقاشی می کنم و لابه لای آنها نقاشی هایِ دیگر.

این تغییر فضا و توجه به گُل در نگاه اول تغییری برای خود و جهان بینی ام بود و هم گشودن بیشتر زبان نقاشی. نقاشی ای که امروزه حس می کنم سرخوشانه تر پیش می رود و در حال و هوای مثبت.

چیزی که در دوباره دیدن نقاشانی مثل ونگوگ -ماتیس و هاکنی مرا مجذوب خود کرد.نقاشی کشیدن از گل برای آنها شکلی از گذرا بودن زندگی و زیبایی ست.

جایی هاکنی درباره ی گل های آفتاب گردان ونگوگ می گوید:متوجه خواهید شد که آنها خیلی دوام نمی آورند…باید نقاشی کشید.خیلی سریع.اگر بخواهید طوری به نظر برسند که انگار زندگی آنجاست.»

روزهای تعطیل: شنبه‌ها، یکشنبه‌ها

گالری فر

نمایشگاه انفرادی «آبادی»

نمایشگاه انفرادی آثار هاجر رهگذر با عنوان «آبادی» تا ۲۶ شهریور در گالری نیان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ ادامه دارد. 

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

نمایشگاه آبادی

https://didhonar.ir/?p=64548