پلاتوهنر

گالری‌‌هایی که این هفته میزبان مخاطبان هستند

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

جمعه ۱۸ خرداد چند نمایشگاه هنرهای تجسمی در تهران و شهرهای دیگر افتتاح شد. اگر شما هم به هنر و آثار هنری علاقه دارید، می‌توانید گزارش زیر را مطالعه و گالری مورد توجه خود را برای بازدید انتخاب کنید.

 

 

نمایشگاه انفرادی «خواب‌ها»

نمایشگاه انفرادی آثار محمدعلی بنی‌اسدی با عنوان «خواب‌ها» از ۱۸ خرداد در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول افتتاح شد و تا ۴ تیر ادامه دارد

روزهای تعطیل: شنبه‌ها و یکشنبه‌ها

نمایشگاه «خواب‌ها»

 

نمایشگاه گروهی «زاستار»

نمایشگاه گروهی «زاستار» به کیوریتوری پژمان دادخواه تا ۲۹ خرداد در گالری ثالث به نشانی تهران، کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ در معرض تماشا قرار دارد.

روزهای تعطیل: ندارد

نمایشگاه «زاستار»

نمایشگاه انفرادی «دو گیان»

نمایشگاه انفرادی آثار سیما باقرزاده با عنوان «دو گیان» تا ۱ تیر در گالری عصر به نشانی تهران، میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

 

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:

«سیما باقرزاده مسیرش را از دیدن و بازنمایی آغاز کرد و در مجموعه پیشین اش گیاهان آپارتمانی را با جزییات لطیفی به تصویر کشید، گیاهانی که گاه در نور و تاریکی دراماتیکی نهان و آشکار می شدند.
او گرچه در مجموعه اخیرش با نام  «دوگیان» همچنان فرمهای گیاهی پیشین را استفاده کرده اما این بار بیش از هر چیز روایتگر گذر زمان و فرسایش  است. در برخی آثار لایه های نازک کاغذ روی هم قرارگرفته و هر طراحی چون روحی شفاف لایه زیرین را هم نمایش میدهد، فرایندی که از یک سو تاکیدی است برگذر زمان و از سوی دیگر مخاطب را با نوعی عدم قطعیت مواجه می کند.
مجموعه «دوگیان» نامش را از کلمه ای کردی به معنای دو روح و دوجان وام گرفته، کلمه ای که با زایش و رشد گیاهان در ارتباط است اما  گیاهان اینجا بهانه اند تا موقعیت انسانی ما در مواجه با سوال بودن یا نبودن را روایت کنند. مرکب از کاغذ نشت می کند و جابه جا پیدا و پنهان می شود و هر اثر نمایانگر لحظه ای است درست روی مرز وجود و عدم.
هنرمند در این مجموعه نه گیاهان که زیبایی رو به زوال و خاطره ی سرسبزیشان را نمایش می دهد، تجربه ای فلسفی از بودن و پس آن فراموشی و محو شدن.

آوین فرهادی
خرداد 1403»

روزهای تعطیل: شنبه‌ها

نمایشگاه «دو گیان»

 

نمایشگاه انفرادی «شکل مجسم»

نمایشگاه انفرادی آثار مهدی اسدی با عنوان «شکل مجسم» تا ۲۸ خرداد در گالری جاوید به نشانی تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک 17، واحد ۱ دایر است.

روزهای تعطیل: یکشنبه

نمایشگاه «شکل منسجم»
نمایشگاه انفرادی «انعکاس»

نمایشگاه انفرادی آثار حمیده عظیمی با عنوان «انعکاس» تا 12 تیر در گالری دوست به نشانی تهران، خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره ۴ ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:

«انعکاس هنگام تماشای ویترین فروشگاه‌ها بازتاب زندگی جاری در شهر بر روی شیشه آنها، توجه مرا به خود جلب کرد. کشف فضای جذاب حاصل از بازتاب دو تصویر در یک زمان، عبور از سکون و انجماد به سمت حرکت و تغییر در یک آن و زایش یک فضای دوبعدی در تلاقی دو پرسپکتیو بر سطح شیشه که ناخواسته مخاطب را به درون می‌کشد، برایم انگیزه‌ای گردید جهت خلق یک مجموعه بازنمایانه و همزمان به‌گونه‌ای فراواقعی، در قالب نقاشی. حضور سرد و کمرنگ انسان در بیشتر آثار این مجموعه اشاره‌ای است به جایگاه او در محیط و موقعیتی خود ساخته، در شرایط اجتماعی حاضر.»

روزهای تعطیل: شنبه، یکشنبه

نمایشگاه «انعکاس»

https://didhonar.ir/?p=53665