پلاتوهنر

رضا محقق:

«چرا گریه نمی‌کنی؟» در اکران عمومی سلاخی شد

به گزارش پلاتو هنر، فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» به تهیه‌کنندگی رضا محقق و دومین ساخته علیرضا معتمدی، نویسنده و منتقد سینمای ایران است که در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر سال 1401 حضور داشت و آذر 1402 در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

با توجه به حواشی نمایش «چرا گریه نمی‌کنی؟» و عدم حضور بازیگران در جشنواره فیلم فجر، اکران این اثر سینمایی، فروش کم، تبلیغات و سانس محدودی را به همراه داشت که موجب نارضایتی تهیه‌کننده این فیلم شد.

اکنون فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» در پلتفرم فیلم‌نت در حال اکران آنلاین است و با وجود تمام کم‌لطفی‌ها، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

به همین بهانه با رضا محقق، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» گفتگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

اکران آنلاین «چرا گریه نمی‌کنی؟» رکورد فروش فیلم را شکست

رضا محقق درباره فروش کم و شرایط نامطلوب اکران فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» گفت: این فیلم در زمان اکران با کم‌لطفی تمام قصاص شد. پخش‌کننده با مدیریت نادرست بدون هیچ‌گونه تبلیغات و حمایتی، فیلم ما را سوزاند. البته تا زمانی که نگاه به فیلم‌ها به صورت بیزینسی پیش رود، این نوع اتفاق‌ها رایج می‌شود.

او ادامه داد: «چرا گریه نمی‌کنی؟» در زمان اکران، اگر مدیریت درست و تبلیغات خوبی داشت، می‌توانست در اکران فیلم موفقی باشد. این فیلم پس از حضور در چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر پتانسیل اکرانی پرشور و موفق را داشت اما نمی‌دانم چرا به این صورت به نمایش گذاشته شد.

محقق عنوان کرد: اکران آنلاین می تواند به فروش فیلم کمک کند. خستگی من با اکران آنلاین در رفت و احساس خوبی به آن دارم. به خاطر اینکه «چرا گریه نمی‌کنی؟» در زمان آکران آنلاین به شکل عجیبی دیده شد و به یکی از ترندهای روز تبدیل شده‌است، حتی فروش آنلاین توانست رکورد فروش فیلم را بشکند.

چرا گریه نمی‌کنی؟
چرا گریه نمی‌کنی؟

«چرا گریه نمی‌کنی؟» نگاهی نو در سینما به وجود آورد

این تهیه‌کننده تصریح کرد: «چرا گریه نمی‌کنی؟» با توجه به فیلمنامه‌ای که داشت، نگاهی نو را در سینما به وجود آورده‌است. این فیلم واکنش مثبت منتقدان را به همراه داشت و توانست مخاطب را راضی نگه دارد. «چرا گریه نمی‌کنی؟» اثری است که به خاطر سوژه، نوع نگاه فیلم به زندگی، موقعیت‌های مکانی که روایت‌گر قصه بود و بازی‌ها می‌تواند به نوعی مخاطب عام و خاص خود را داشته باشد.

محقق درباره چالش‌های این اثر سینمایی توضیح داد: من معمولا در زمان تولید اثر سعی می‌کنم با کارگردان تعامل داشته باشم و هر آنچه نیاز دارد در اختیارش قرار بدهم تا بتواند فیلم خود را بسازد. هنگام تولید این فیلم با اینکه شرایط فیلمبرداری با وجود لوکیشن‌های متفاوت سخت بود و با حساسیت بالایی انجام می‌شد، چالش آن‌چنانی با کارگردان و عوامل فیلم نداشتم. تمام چالش‌های من با «چرا گریه نمی‌کنی؟» پس از تولید و در زمان اکران بود.

بیشترین حجمه به فیلم از سوی بازیگران بود

این تهیه‌کننده گفت: ما باید برای نظرات هم احترام قائل شویم. من در زمان حضور «چرا گریه نمی‌کنی؟» در جشنواره فیلم فجر تحت فشارهای زیادی قرار گرفتم اما اعتقاد دارم فیلم برای تهیه‌کننده است و کسی نمی‌تواند برای سرنوشت فیلم به جز تهیه‌کننده تصمیم بگیرد. تنها کسانی که باعث شدند این فیلم در آن زمان مورد حجمه قرار بگیرد، کسانی بودند که برای این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

رضا محقق در پایان تاکید کرد: بازیگر هر موقع که دوست دارد به جشنواره می‌آید و هر موقع هم که دوست ندارد شرکت نمی‌کند و خود را عقب می‌کشد. من نمی توانستم به دلیل سلیقه شخصی بازیگران و عدم تمایل آن‌ها برای حضور در جشنواره فیلم فجر فیلم خودم را نگه دارم و به جشنواره نفرستم اما از نظر من از حضور این فیلم در جشنواره و اکران عمومی در سینما زمان بسیاری می‌گذشت و نباید اکران فیلم را تحت تاثیر قرار می‌داد.

علیرضا معتمدی، فرشته حسینی، باران کوثری، هانیه توسلی، علی مصفا، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی و امیرحسین فتحی بازیگران اصلی فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» هستند.

رضا محقق علاوه بر «چرا گریه نمی‌کنی؟» با دو فیلم سینمایی دیگر «شهر خاموش» و «آه سرد» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

 

https://didhonar.ir/?p=61159