پلاتوهنر

پیشنهادهای دیدنیِ انیمیشن کوتاه در جهان/ بخش 1

به دنیای انیمیشن کوتاه خوش آمدید…

به گزارش پلاتو هنر، انیمیشن از دیدگاه بسیاری از افراد دنیایی پر از حیوانات، موجودات غول‌پیکر و بامزه در قالب شخصیت‌های قهرمان هستند که با کامپیوتر و به صورت عجیب و غریب به تصویر کشیده می‌شوند اما طرفداران پر و پا قرص، انیمیشن را با ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری نیز به خاطر می‌آورند.

در این گزارش قصد داریم شما را با سه انیمیشن کوتاه «نزدیک غروب» به نویسندگی و کارگردانی لوییس بگنال، «بائو» به نویسندگی و کارگردانی لوییس بگنال و «پاپی» به نویسندگی و کارگردانی گندی تارتاکوفسکی، از بهترین انیمیشن‌های کوتاه سینمای جهان آشنا کنیم که جنبه دیگری از دنیای انیمیشن را نشان می‌دهند.

انیمیشن کوتاه «Late Afternoon»

انیمیشن کوتاه «نزدیک غروب» به نویسندگی و کارگردانی لوییس بگنال و تهیه‌کنندگی نوریا گونزالس بلانکو، روایتی از زندگی زنی پا به سن گذاشته که با اختلال حافظه دست به گریبان است و خاطرات گذشته خود را مرور می‌کند و…

«نزدیک غروب» تاکنون در جشنواره‌‎های مختلف، موفق به دریافت جوایز متعددی شده است و در نودویکمین دوره جوایز اسکار، در بخش بهترین انیمیشن کوتاه، نامزد دریافت جایزه شده است.

این فیلم کوتاه با نگاهی متفاوت و خوش ساخت به بیماری آلزایمر پرداخته است. «نزدیک غروب» با قاب‌های فانتزی رویا و خاطرات دوران مختلف زندگی امیلی را به تصویر می‌کشد و به مخاطب این حس‌ را منتقل می‌کند که ما درون رویا و خاطرات امیلی هستیم. در این فیلم کوتاه، موسیقی نقش مهمی در رویاپردازی شخصیت اصلی ایفا می‌کند. موقع روایت زمان حال هم دوربین با قاب‌های ثابت و بدون تحرک زندگی بدون تحرک و دوران پیری را امیلی را نشان می‌دهد.

فیلم کوتاه «نزدیک غروب» محصول ایرلند ۲۰۱7 با زبان انگلیسی در ژانر خانوادگی، درام و فانتزی است. امتیاز IMDb این فیلم کوتاه ۷.4/۱۰ است.

مدت پخش این فیلم کوتاه 9 دقیقه است.

فیونولا فلانگان، لوسی اوکانل و نیام مویلس ستارگان (صداپیشگان) این فیلم کوتاه هستند.

 

انیمیشن کوتاه «Bao»

انیمیشن کوتاه «بائو» به نویسندگی و کارگردانی دومی شی و تهیه‌کنندگی بکی نیمن کوب، داستان مادری چینی کانادایی، یک بیمار را روایت می‌کند که از یک بیماری افسردگی به نام سندرم آشیانه خالی رنج می‌برد. این بیماری در واقع زمانی رخ می‌دهد که فرزندان خانه پدر و مادر را ترک می‌کنند. با این حال، زمانی که یکی از غذاهای دامپلینگ که توسط او پخته شده زنده می‌شود، زندگی او تغییر می‌کند و…

«بائو» در طول داستان به برخی آسیب‌ها، تنش‌ها و معضلاتی که ممکن است بین روابط بین والدین و فرزندان ایجاد شود، می‌پردازد. در این فیلم کوتاه، کودکان به دانه‌ بائوزای شیرینی و آسیب‌پذیر شبیه هستند. این امر بدیهی است که کودکان به نگهداری و توجه والدین نیاز دارند اما از حد گذشتن این مسئله و وسواس و مراقبت بیش از حد می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شود. در این انیمیشن شاهد این موضوع هستیم که شخصیت بائوزای به دلیل عدم اعتماد زن، او را به گونه‌ای دشمن خود می‌پندارد و در مقابل او جبهه می‌گیرد.

«بائو» در نودویکمین دوره جوایز اسکار، برنده جایزه اسکار بهترین پویانمایی کوتاه شده‌است.

فیلم کوتاه «بائو» محصول کانادا و آمریکا ۲۰۱8 با زبان انگلیسی در ژانر خانوادگی و فانتزی است. امتیاز IMDb این فیلم کوتاه ۷.5/۱۰ است.

مدت پخش این فیلم کوتاه 8 دقیقه است.

سیندی لائو، دانیال کائو لین و شارمین یئو ستارگان (صداپیشگان) این فیلم کوتاه هستند.

 

انیمیشن کوتاه «Bao»
انیمیشن کوتاه «Bao»

انیمیشن کوتاه «Puppy»

انیمیشن کوتاه «پاپی: توله سگ» به نویسندگی و کارگردانی گندی تارتاکوفسکی، داستان دنیس پسر جاناتان و میویس است که صاحب یک سگ غول‌پیکر، عجیب و غریب می‌شود که این سگ برای هتل ترانسیلوانیا دردسرهایی به وجود می‌آورد…

انیمیشن کوتاه «توله سگ» از جلوه‌های بصری مشابه با انیمیشن‌های بلند مجموعه «هتل ترانسیلوانیا» بهره می‌برد. ریتم انیمیشن کمی تند است و به همین دلیل بدون سکانس‌های اضافه بیننده را خسته نمی‌کند و در کمترین دقایق بیشترین خنده را از مخاطب دریافت می‌کند.

آوردن یک سگ غول‌پیکر به هتل، یکی از رفتار‌های غیر منطقی است که در مجموعه «هتل ترانسیلوانیا» و این فیلم کوتاه دیده می‌شود. صداپیشگی قوی، موسیقی ارکسترال و ضرب‌آهنگ‌های ویژه از نقاط قوت انیمیشن کوتاه «پاپی: توله سگ» محسوب می‌شود.

فیلم کوتاه «بائو» محصول آمریکا ۲۰۱7 با زبان انگلیسی در ژانر خانوادگی، کمدی و فانتزی است. امتیاز IMDb این فیلم کوتاه 6.1/۱۰ است.

مدت پخش این فیلم کوتاه 5 دقیقه است.

آدام سندلر، سلنا گومز، اندی سمبرگ و آشر بلینکوف ستارگان (صداپیشگان) این فیلم کوتاه هستند.

 

انیمیشن کوتاه «Puppy»
انیمیشن کوتاه «Puppy»

 

بیشتر بخوانید:

https://didhonar.ir/?p=67721