پلاتوهنر

پیشنهاداتی برای تماشای تئاتر در شروع سومین ماه تابستان

به گزارش پلاتو هنر، طبق روال هر هفته در این گزارش به معرفی ۶ نمایش روی صحنه خواهیم پرداخت.

نمایش «جوف»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی جواد سحر و دراماتورژی راوی از روز دوشنبه 5 شهریور تا 15 شهریور در تماشاخانه هیلاج روی صحنه می‌رود.

امیر ‌ابراهیمی، نازنین ‌اصلی، امیررضا ‌حسن‌پور، علیرضا ‌علی‌لو، کیوان ‌زارعی، سمیرا ‌عاکف، اردلان ‌کمالی، روشنا ‌مثنوی، سجاد محتملیان، امیر محمدی، پوریا مرتضوی، حسام ‌نادری، فرناز ‌نجفی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «جنگ عده‌ای را می‌سوزاند و عده‌ای را گرم نگه می‌دارد.»

سبک: پست مدرن

نمایش «ریچارد سوم»

این نمایش به نویسندگی مهدی بختیاری و کارگردانی فرشاد نصیری و مهدی بختیاری از 5 شهریور تا 4 مهر در سالن استاد انتظامی روی صحنه خواهد بود.

مصطفی ‌لطیفی‌خواه، سوگل یکتا، سعید ‌جمشیدی‌پور، ملینا ‌مشایخی در این اجرا به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ریچارد برای دست یافتن به پادشاهی، باید برادر و برادرزادگانش که به «شاهزادگان برج» معروفند، از میان بردارد. این نمایش روایتگر سرگذشت ریچارد سوم، آخرین پادشاه عصر قرون وسطا در انگلستان است»

سبک: تاریخی، درام

نمایش «ماجرا»

این نمایش به نویسندگی امیر‌ رضا نجفی و کارگردانی اشکان احمدیان و تهیه‌کنندگی امیر دژاکام از 6 تا 18 شهریور در خانه هنر دیوار روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش  امیر محمدی، مارال ‌سامانی، متین ‌بیات، سینا ‌رجبی‌پور، عاطفه سرلک، حسن ‌بیکدلی نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «مرگ وارد ساختمانی سه طبقه می‌شود و اجازه خروج به کسی نمی‌دهد با ورود مرگ زندگی ساکنین دکرگون می‌شود.»

سبک: سورئال، کمدی، فلسفی

نمایش «بیکران»

این نمایش به نویسندگی محمدرضا پورحکیمی و کارگردانی هانیه واثقی از 5 شهریور تا 5 مهر در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش آویشن ‌صدقی، رها جعفری، یاسمن ‌رستگار، سپیده ‌سلیمانی، شادی آقایی، طهورا مقدسی، نوازش ‌سعیدی، مبینا محمدنژاد، فریبا قلی بَکلو نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ما می‌تونیم با این دستگاهی که به تازگی ساختیم، از هر شخصی یک کپی تو سیستم داشته باشیم. با همون چهره، با همون تفکر، با همه ویژگی‌هایی که داره. می‌تونیم بزرگترین بازیگرهارو وارد سیستم کنیم و ازشون کلی پول در بیاریم. تو این دنیا هر کاری بخوایی می‌تونی بکنی، فقط کافیه عینکتو بزنی..»

سبک: سورئال

نمایش «خالی»

این نمایش به نویسندگی کهبد تاراج، کارگردانی مجید رحمتی و تهیه‌کنندگی حسن جودکی از 4 تا 31 شهریور 1403 در سالن استاد قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

در این نمایش مهرداد ضیایی، ارسطو ‌خوش ‌رزم، امین ‌میری، لبخند ‌بدیعی، مازیار ‌مهرگان به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ما اینجا تماشاگر نمی‌خواییم، بفرمایید. میخوام چارپایه بخونم! بفرمایید. می‌خوام تو یه جای خالی بخونم! خالی. بفرمایین. فردا که ازین دیرِ فنا در گذریم با هفت هزار سالگان سر به سریم/خیام.»

سبک: تلفیقی

https://didhonar.ir/?p=63338