پلاتوهنر

پوستر دومین جشنواره عروسکی خلاق رونمایی شد

به گزارش پلاتو هنر، آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره عروسکی خلاق کاشان به‌صورت همزمان با جشن شب یلدای انجمن نمایشگران عروسکی و تقدیر از هنرمندان فعال این رشته، یکشنبه شب در محل انجمن صنفی نمایشگران عروسکی در خانه تئاتر ایران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه هما جدیکار، رییس انجمن نمایشگران عروسکی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این مراسم از پوپک عظیم‌پور و فریبا دلیری دعوت کرد که روی صحنه بیایند و درمورد شب یلدا و تاریخچه آن صحبت کنند.

اولین شخصی که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت ایرج محمدی بود. ایرج محمدی که یکی از اولین دانش‌آموختگان رشته نمایش عروسکی است روی صحنه آمد و گفت: فریبا جدی‌کار اولین فارغ التحصیل رشته کارشناسی عروسک‌گردانی در ایران است و می‌توان او را مادر عروسک ها دانست. واقعا مسئولان این حوزه با دست خالی این سنگر را حفظ کرده‌اند به همین دلیل از صمیم  قلب از آنها متشکرم.

او ادامه داد: به‌نظرم تنها چیزی که ارزش دارد عشق و دوستی است و باید تا زمانی که زنده هستیم قدر یکدیگر را بدانیم. هنرمندان باید از انرژی احساسی و ذهنی هم بهره ببرند زیرا انرژی احساسی علاقه و عشق به کار را زیاد می‌کند و انرژی ذهنی خلاقیت را افزایش می‌دهد.

در ادامه از فهیمه کیوان پیشکسوت رشته نمایش عروسکی تقدیر شد، او درمورد کار خود گفت: من همیشه قلبم با عروسک ها بوده و هست. ما همیشه از انجمن صنفی نمایشگران عروسکی مطالبه داریم و اگر این مطالبه دو سویه باشد باعث رشد ما می‌شود. حقیقتا اعضای انجمن تجربیاتی دارند که باید در یک جمع آوری شود و در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد.

در ادامه از بنفشه ربیعی و مرضیه سرمشقی نیز تقدیر شد.

همچنین اکبر رضوانیان مدیر مجموعه بوم‌گردی خانه نقلی کاشان به افرادی که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند دو شب اقامت رایگان در این مجموعه را اهدا کرد.

در این مراسم همچنین از پوستر دومین دوره جشنواره تئاتر عروسکی خلاق که قرار است ۱۶ تا ۲۳ در شهر کاشان برگزار شود توسط فرشید قلی‌پور دبیر جشنواره اکبر رضوانیان رییس جشنواره و فریبا جدیکار رونمایی شد.

در این قسمت مراسم نمایشی به کارگردانی آرش صادقیان برای حاضرین روی صحنه رفت و سپس از پوستر دومین جشنواره عروسکی خلاق کاشان رونمایی شد.

پس از رونمایی از پوستر فرشید قلی‌پور دبیر این جشنواره گفت: در تاریخ ادبیات دراماتیک ایران سه متن معتبر عروسکی به قلم بهرام بیضایی وجود دارد، به نام «عروسک ها»، «غروب در دیاری غریب» و «قصه پنهان ماه». 5 دی تولد اوست و باید به این بهانه از او تقدیرکرد.

دبیر دومین جشنواره عروسکی خلاق ادامه داد: این جشنواره نو پا است و نیاز به تداوم و تکرار و استقبال دارد. از آقای اکبر رضوانیان که رئیس آکادمی جشنواره هستند سپاسگذارم که دبیری این جشنواره را به من واگذار کردند.

https://didhonar.ir/?p=38709