پلاتوهنر

پس از سال‌ها دوری از صحنه؛ «دارکوب»ها پرشور بازگشتند

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24

به گزارش پلاتو هنر، گروه موسیقی «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری شب گذشته 5 اسفند ماه 1402 پس از چهار سال دوری از کنسرت، در دو سانس 19 و 22 در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت.

گروه موسیقی «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری و به خوانندگی امیر سامان شیخ کنسرت خود را با اجرای «تندیسی از سراب» آغاز کرد.

این گروه پس از خوشامدگویی همایون نصیری به تماشاگران؛ با آهنگ پر شور شیرازی «ترش رو» که پیش‌تر با صدای علی زندوکیلی توسط گروه شنیده شده بود، به اجرای خود ادامه داد.

در ادامه با همراهی نوازنده کماچه نوبت به اجرای قطعه غم‌انگیز «حیران» رسید.

قطعه ریتمیک «بیا بریم کوه» که پیش‌تر با صدای مهران مدیری شنیده شده بود، چهارمین قطعه‌ای بود که توسط «دارکوب»ها به اجرا درآمد. در ادامه کنسرت هم قطعات «دست براریم»، «کجا بودی» و «بی من تنها» به ترتیب اجرا شدند.

پس از آن قطعات، با حضور ناگهانی روزبه بمانی روی صحنه آهنگ‌های «خون بس» و «بگو بله» توسط این خواننده اجرا شد که با همراهی بی وقفه تماشاگران مواجه شد.

روزبه بمانی پس از اجرای دو قطعه در کنار گروه «دارکوب» ایستاد و گفت: «در کمال احترام و افتخار امشب در کنار رفقای درجه یک خودم؛ «دارکوب» هستم. من این افتخار را داشتم که اولین‌باری که روی صحنه حاضر می‌شدم در کنار همین دوستان بود و بسیار جای مباهات است که امشب در این سالن حضور دارید و به شما افتخار می‌کنم. چون از یک موسیقی درجه یک حمایت می‌کنید و من بیشتر شاعر این گروه هستم تا خواننده اما می‌خواهم بگویم از موسیقی و شعر خوب حمایت کنید. متاسفانه از ده‌های قبل همه چیز به اسم خواننده‌ها زده می‌شود و همه فکر می‌کنند شعر را خواننده می‌گوید و موسیقی را نیز خواننده می‌سازد البته که هستند خوانندگانی که تمام این کارها را نیز خودشان انجام می‌دهند اما خواهش می‌کنم به عواملی که کنار یک خواننده هستند نیز توجه کنید. خوانندگان ما عموما آرتیست نیستند و به هرکسی راحت نگویید؛ آرتیست!»

پس از صحبت‌های روزبه بمانی، در ادامه کنسرت آهنگ‌های «آفرو»، «مجنون»، «سیاه زنگی» و «کعبه دلها» روی صحنه خوانده شد.

سوپرایز «دارکوب»ها

در ادامه اجرا، همایون نصیری از یک سوپرایز خبر داد. در همین جهت ملودی قطعه «معبد ترانه» به یاد حبیب‌الله بدیعی روی صحنه نواخته شد، ناگهان مخاطبان حاضر در صحنه با حضور و صدای علیرضا عصار روی صحنه غافلگیر شدند.

عصار پس از اجرای قطعه «معبد ترانه» ضمن ابراز خوشحالی از حضورش روی صحنه پیش روی مخاطبان گفت: «بالاخره پس از یک‌سال مشکلات من به پایان رسید تا بتوانم روی صحنه بیایم و خوشحال از این اتفاق در کنار شما و گروه «دارکوب» افتاد. من سال‌ها است که با اعضای این گروه همکاری می‌کنم و یکی از دیگری درجه یک‌تر هستند و از اولین بار که همایون نصیری را دیدم تا به امروز؛ هرگز اتفاق نیفتاده که او همراه من روی صحنه نباشد و مانند برادر کوچکتری است که نداشتم و خوشحالم موفقیت روزافزون او را هم به عنوان نوازنده درجه یک سازهای کوبه‌ای و عضو اصلی گروه درجه یک دارکوب می‌بینم»

در نهایت قطعه محبوب «ترش رو» مجددا برای تماشاگران اجرا شد.

مسعود همایونی گیتار الکتریک، علی الواری، مجید برومند گیتار بیس، آرین ملکیان، سینا پرتوی درامز، ساسان هاشمی کیبورد، اشکان موسوی کمانچه، امیرمهدی مقدم عود، حمید اکبری پرکاشن و سیاوش خادم پرکاشن اعضای گروه «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.

گفتنی است سیامک انصاری، امید حاجیلی، اشوان، آرش گوران، آرمان موسی پور، مهرداد احمدزاده، ساناز کاشمری و پدرام شریفی از جمله مهمانان این کنسرت بود.

کنسرت گروه دارکوب به تهیه کنندگی میثم خلفی و به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای پارسیا» برگزار شد.

سمیرا اسدیان

بیشتر بخوانید:

بازگشت «دارکوب»ها به صحنه اجرا

https://didhonar.ir/?p=43910