پلاتوهنر

هفته‌گردی در گالری‌های تهران

به گزارش پلاتو هنر، با شروع یک هفته دیگر و افتتاح دور جدید نمایشگاه‌های تهران، طبق روال مروری خواهیم داشت بر نمایشگاه‌‌هایی که میزبان آثار هنرمندان هستند.

نمایشگاه انفرادی «بارو»

نمایشگاه آثار علیرضا رسول‌زاده با عنوان «بارو» روز جمعه 25 خرداد افتتاح شده و تا 15 تیر در گالری 2+ واقع در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌ دوم برای بازدید بین ساعات 11 تا 19 دایر خواهد بود.

روزهای تعطیل: شنبه‌ها و یکشنبه‌ها

نمایشگاه گروهی «سال‌های طلایی»

مجموعه آثاری از 12 هنرمند مطرح ایرانی از جمله آثار محمد احصایی، توکل اسماعیلی، نصرالله افجه‌ای، ناصر اویسی، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، عبدالرضا دریابیگی، مهدی سحابی، بهجت صدر، مسعود عربشاهی، رضا مافی، متوچهر یکتایی با عنوان «سال‌های طلایی» روز 25 خرداد برای بازدید عموم افتتاح گردید و تا روز 22 تیر بین ساعات 14 تا 20 در گالری فر واقع در فرشته، خیابان بیدار، پلاک 17 برپا است.

در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است: «این نمایشگاه چشم‌اندازی از دوران طلایی هنرمندان برجسته ایرانی را به نمایش می‌گذارد که از دهه ۱۹۴۰ تا اواخر دهه ۲۰۰۰ را در بر می‌گیرد. این نمایشگاه در سه بخش مجزا تنظیم شده است و به رویکردهای متنوع استادان ایرانی به هنر مدرن می‌پردازد. بخش انتزاعی شامل آثار منوچهر یکتایی، مسعود عربشاهی، بهجت صدر و عبدالرضا دریابیگی است. بخش فیگوراتیو شامل آثار ناصر اویسی، صادق تبریزی، ژازه طباطبایی و مهدی صحابی است. بخش نهایی بر محبوبیت پایدار خطاطی در تاریخ هنر ایرانی تمرکز دارد و نقاشی‌های صادق تبریزی، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای و رضا مافی را به نمایش می گذارد.»

روزهای تعطیل: شنبه‌ها و یکشنبه‌ها

نمایشگاه انفرادی «همه چیز می‌جنبد، می‌لغزد و ناپدید می‌شود»

نمایشگاه «همه چیز می‌جنبد، می‌لغزد و ناپدید می‌شود» شامل مجموعه آثاری از نیلوفر رضایی از 25 خرداد تا 8 تیر همه روزه به جز روزهای شنبه در گالری شریف واقع در میدان قدس ، خیابان شریعتی ،کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ پذیرای مخاطبان هنرهای تجسمی خواهد بود.

در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است: «جهان برای من پدیده‌ای است ناشناخته، که مرا تنگ در بر گرفته. تجربه‌ زندگی‌ام رهاشدگی‌ست در فضایی به‌ ظاهر آشنا و از بن غریب؛ آنگونه که کوچکی انسان در برابر جهان انکارناپذیر می‌نماید؛ آنگونه که حیران در دایره تقدیر سرگردانیم.»

نمایشگاه انفرادی «حصار مینا»

شیلا پیران هنرمند تجسمی، مجموعه آثار خود را با عنوان «حصار مینا» تا 5 تیر سال جاری در گالری طراحان آزاد واقع در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵، به نمایش خواهد گذاشت.

ساعات بازدید: 16 تا 20

روزهای تعطیل: پنجشنبه‌ها

نمایشگاه انفرادی عکس «رقص من با جهان»

نمایشگاه انفرادی رضا شریفی با عنوان «رقص من با جهان» از روز گذشته، 25 خرداد افتتاح گردید و تا 7 تیر در گالری چهارده واقع در خیابان انقلاب، خیابان خارک، پلاک 14 برای بازدید بین ساعات 16 تا 20 برپا خواهد بود.

روزهای تعطیل: پنجشنبه

نمایشگاه انفرادی »دیوآفرید»

نمایشگاه انفرادی «دیو آفرید» شامل مجموعه آثاری از سرور صالحی‌نژاد روز جمعه 25 خرداد افتتاح گردید و تا 8 تیر بین ساعات 13 تا 20 در گالری ژاله واقع در خیابان سمیه، بعداز خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک 4 در معرض تماشا قرار دارد.

در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در مجموعه ی «دیوآفرید» کوشش شده است تا به آفرینش دیوها و موجودات عجیب‌الخلقه‌ای پرداخته شود که از دوران کهن پا به هنر مدرن می‌گذارند و همه حدود و قواعد را با رهایی کامل ذهن هنرمند برهم می‌زنند، چنان که گویی مرز بین انسان و دیو و حیوان، کهنه و نو، خیر و شر، زیبا و زشت، کامل و ناقص، منفور و دوست داشتنی و والا و دون زیرپا گذاشته شده است و چون سرشت هیچ آدمی نه کامل سیاه است و نه کامل سپید، سعی شده ذات این مفاهیم با تظاهر رنگ خاکستری به نمایش گذاشته شود. با شخصیت‌های نو و کالبد‌های تازه‌ای در این آثار روبرو می‌شویم که نشانه‌هایی را برای دریافت‌های گوناگون و خیال پردازی‌های ذهن مخاطب ارائه می‌دهد.»

https://didhonar.ir/?p=54484