پلاتوهنر

هرآنچه باید درباره بلیت فروشی جشنواره فجر 42 بدانید

به گزارش پلاتو هنر، همانطور که پیشتر و در روزهای گذشته اعلام شده بود، سامانه‌های فروش بلیت سینماهای مردمی چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، از ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه، آغاز شد.

در هر دوره از جشنواره فیلم فجر سالن‌های سینما در طول ایام جشنواره در قالب اکران‌های مردمی میزبان مخاطبان می‌شوند و بخشی از ظرفیت خود را برای میزبانی در اختیار مخاطبان می‌گذارد. ظرفیتی که علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از آن باید بلیت تهیه کنند.

یکی از تصاویر خاطره انگیزی که از جشنواره های سال های دور در ذهن مخاطبان نقش بسته است، صف‌های مردمی مقابل سینماها است، درست آن زمانی که بلیت ها در گیشه سینما به فروش می رفت و کسی که زودتر در صف قرار می گرفت، از شانس بالاتری برای دریافت بلیت برخوردار بود. اما چیزی که امروزه وجود دارد این است که با تهیه بلیت به صورت آنلاین دسترسی تهیه بلیت آسان تر شده است.

بخش عمده فرآیند مربوط به پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فجر 42، در حال حاضر با پشتیبانی سامانه‌های فروش بلیت طی می‌شود. بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره فجر 42، امسال چهار سامانه آی‌تیک (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com)، سینماتیکت (cinematicket.org) و گیشه هفت (gisheh7.ir)، عرضه بلیت‌های جشنواره را برعهده خواهند داشت و از همین امروز (ساعت ۱۰) می‌توانید با مراجعه به این سکوها، اقدام به خرید اینترنتی بلیت کنید.

همچنین متقاضیانی که بعد از ۱۲ بهمن به سینماهای مردمی مراجعه کنند، می‌توانند مشروط به وجود ظرفیت باقیمانده از فیلم مورد نظر، بلیت خود را از گیشه سینما به‌صورت فیزیکی تهیه کنند

از طرف دیگر دبیرخانه جشنواره اعلام کرده است که امکان خرید برای هر شماره تلفن همراه، تعداد ۴ قطعه بلیت از هر فیلم خواهد بود بنابراین تماشاگران باید با دقت نظر کافی در زمان خرید، نسبت به انتخاب فیلم، سینما، سالن، روز و سانس نمایش اقدام کنند. نکته مهم و حائز اهمیت این است که بر اساس قواعد و ضوابط جشنواره فیلم فجر «بلیت‌های خریداری شده امکان ابطال یا تعویض» ندارند.

درباره بحث قیمت بلیت های جشنواره فجر 42 نیز باید بیان کرد که نرخ بلیت فیلم‌های جشنواره در سینماهای راگا، شکوفه، تماشا، کیان، کوثر، هنر پیشوا، نسیم ‌شهر، فجر اسلام‌ شهر، مرداس و پرند ۵۰ هزار تومان و سایر سینماهای مردمی ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سینماهای مردمی جشنواره چهل‌ودوم امسال به دلیل تعداد بالای فیلم‌ها، در ۱۱ روز میزبان مخاطبان خواهند بود و جدول اکران آن‌ها هم براساس روزی سه سانس طراحی شده است. براین مبنا، سانس اول سینماهای مردمی به فیلم‌های راه‌یافته به بخش «نگاه نو» اختصاص خواهد یافت و در دو سانس بعدی آثاری از بخش «سودای سیمرغ» روی پرده می‌رود.

در پایان ذکر این مساله خالی از لطف نیست که امسال ۳۱ مجموعه سینمایی شامل سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران مال، پردیس سینمایی تماشا، سینما شکوفه، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی رزمال، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی شهرک، پردیس سینمایی صبا مال، سینما فرهنگ، پردیس سینمایی کوثر، پردیس سینمایی کیان، پردیس سینمایی کوروش، سینما اطلس مال، پردیس سینمایی گالریا، سینما تیراژه ۲، پردیس سینمایی مگامال، پردیس سینمایی لوتوس مال، موزه سینما، پردیس سینمایی مهر شاهد، پردیس سینمایی نارسیس، پردیس سینمایی هدیش، پردیس سینمایی هروی سنتر، پردیس سینمایی شمیران، سینما پرند مال، سینما فجر اسلام شهر، سینما نسیم شهر، سینما هنر پیشوا، فرهنگسرای ارسباران و پردیس سینمایی پرده طلایی، در این دوره جشنواره میزبان مردم خواهند بود.

https://didhonar.ir/?p=41672