پلاتوهنر

نقش‌آفرینی اِی آی در بهترین انیمه‌های سریالی IMDB را دیده‌اید؟

به گزارش پلاتو هنر، بدون شک همه ما حداقل برای یک بار هم که شده، انیمیشنی با حضور هوش مصنوعی و ربات‌های شیطان و دوست‌داشتنی دیده‌ایم و با آن‌ها خاطره داریم؛ ربات‌های خنگ انیمیشنی مانند «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» بارها باعث شده‌اند که از شدت خنده اشک بریزیم و ازخودگذشتگی رباتی مانند «بِیمَکس» در انیمیشن «6 ابر قهرمان» هم چشمان‌مان را از شدت غم پر از اشک کرده‌اند.

هوش مصنوعی و ربات‌ها در دنیای انیمه‌ها هم خودی نشان داده‌اند و در این گزارش قصد داریم 4 انیمه سریالی که از امتیاز داران سایت IMDB هستند را معرفی کنیم.

4_  ارگو پراکسی / Ergo Proxy

سال ساخت: 2006

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 23

IMDB: امتیاز 7.9

انیمه

کارگردان: شوکُو موراسه

نویسنده: دای ساتو

داستان انیمه:

انفجاری اتمی در نیمه دوم قرن 21 رخ می‌دهد و بیشتر انسان‌ها جان خود را از دست می‌دهند اما آن‌هایی که جان سالم به‌در بردند، در شهرهایی درون حباب‌هایی بزرگ زندگی‌کنند. در این شهرها ربات‌هایی نیز وجود دارند که وظیفه آن‌ها افزایش رفاه انسان‌ها است. اما این ربات‌های پس از مدتی آلوده به یک ویروس می‌شوند و دست به قتل دیگران می‌زنند.

3_ آزمایش‌های پیاپی لین/ Serial Experiments Lain

سال ساخت: 1998

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 13

IMDB: امتیاز 8.1

انیمه

کارگردان: ریوتارو ناکامورا

نویسنده: چیاکی جی.کوناکا

داستان انیمه:

لاین ایواکورا، دختری دبیرستانی از طبقه متوسط جامعه است که همراه خانواده خود در حومه ژاپن زندگی می‌کند. لاین یک روز ایمیلی از طرف یکی از هم‌کلاسی‌هایش که به تازگی مرده است، دریافت می‌کند و متوجه می‌شود که او نمرده است بلکه «خود فیزیکی‌اش» را رها کرده و در اعماق یک قلمرو مجازی زندگی می‌کند.

2_ سایکو پَس / Psycho-Pass

سال ساخت: 2012 – 2019

تعداد فصل: 3

تعداد قسمت: مجموعا 41

IMDB: امتیاز 8.1

انیمه

کارگردان: نائویوشی شیوتانی

نویسنده: گن اوروبوچی

داستان انیمه:

داستان این انیمه در آینده اتفاق می‌افتد؛ زمانی که بشریت با کمک فناوری توانسته دستگاهی به نام سایکو پَس بسازد و با قرار دادن آن در بدن تمام شهروندان، متوجه شخصیت،وضعیت روحی و میزان اشتیاق آن‌ها به ارتکاب جرم شود.

1_ ویوی: آهنگِ فلوریت آیز / Vivy: Fluorite Eye’s Song

سال ساخت: 2021

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 13

IMDB: امتیاز 9.0

انیمه

کارگردان: شینپی ازاکی

نویسنده: تاپی ناگاتسوکی

داستان انیمه:

انسان‌ها پس از تلاش‌های پی‌درپی در ساخت ربات‌هایی انسان‌نما و مستقل، بالاخره به این نتیجه می‌رسند که هوش مصنوعی تنها زمانی می‌تواند کارکرد خوبی داشته باشد که تنها برای انجام یک کار طراحی شده باشد. بنابراین، متخصصان دیوا، اولین ربات انسان‌نما و مستقل مبتنی‌بر هوش مصنوعی را می‌سازند که وظیفه دارد آهنگ بخواند و با آهنگ‌هایش دل انسان‌ها را شاد کند. اما این ماموریت دیوا با پیدا شدن سروکله رباتی به نام ماتسوموتو به هم می‌خورد. ماتسوموتو از آینده آمده است تا با کمک دیوا از جنگی که در 100 سال آینده میان انسان‌ها و هوش مصنوعی در می‌گیرد، جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

11 فیلم برتر سایت IMDB با موضوع هوش مصنوعی

سریال‌های امتیازدار IMDB با نقش‌آفرینی اِی آی

https://didhonar.ir/?p=65276