پلاتوهنر

یادداشت هادی مرزبان؛

نتوانستم به قولی که به غلامرضا پودینه دادم وفا کنم

به گزارش پلاتوهنر، فاجعه از آنجا شروع شد که غلامرضا پودینه بازیگر زاهدانی تئاتر، سال گذشته در حین اجرای یک نمایش به دلیل تاریکی فضای پشت صحنه، به بخش ماشینری سالن سقوط کرد.

این حادثه که در حین بازی در نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان اتفاق افتاد، باعث شد این بازیگر از ناحیه کمر و گردن دچار حادثه شود. این بازیگر ماه‌ها به خاطر عوارض نخاعی و آسیب‌های وارده به ستون فقرات در بستر بیماری بود که در طول روند درمان با بروز ناگهانی علائم سرطان روبه‌رو شد و از دنیا رفت.

هادی مرزبان با اشتراک گذاشتن یادداشتی به پلاتوهنر درمورد خبر فوت این بازیگر واکنش نشان داد و نوشت:

«چند روز پیش وقتی خبر پرواز غلامرضا پودینه را شنیدم، یادم آمد که همین چند سال پیش وقتی به عنوان داور در زاهدان بودم و او را به عنوان بهترین بازیگر معرفی کردم و به او جایزه دادم از من خواست به عنوان بازیگر در یکی از کارهایم در تهران حتما شرکت کند.

باز به یادم آمد که به یادآوری یکی از بستگانش پذیرفتم او به تهران بیاید و در کارم با من همکاری داشته باشد و خوشحال بود که قرار است در نمایش من بازی کند و یادم افتاد آن شب منحوس که به آن چاله سقوط کرد، من نگران از اینکه چه به سر او آمده بعد از پایان اجرا حدود ساعت 12 شب به بیمارستان رفتم و پزشک کشیک مشغول پانسمان پایش بود. وقتی من را دید اشک از چشمانش سرازیر شد، به او گفتم پودینه گریه نکن مگر درد می‌کشی که گریه می‌کنی؟ به من گفت ناراحتم که دیگر نمی‌توانم دیگر برای شما بازی کنم و در این نمایش حضور داشته باشم.

و باز یادم آمد شبی که از بیمارستان مرخص شد و با ویلچر برای تماشای نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به سالن آمد از او تقدیر کردم و به مخاطبان گفتم که غلامرضا پودینه برای حضور در این نمایش دچار چه حادثه‌ای شده و مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت. در آخرین لحظه‌ای که برای ملاقات با او رفته بودم، دیدم دوباره اشک در چشمانش حلقه زده و از من قول گرفت که دوباره در آینده در کارهای من حضور داشته باشد.

و امروز فهمیدم که چقدر زود دیر می‌شود، چقدر زود غلامرضا پودینه را از دست دادیم و من نتوانستم به قولی که به او داده بودم وفا کنم…»

https://didhonar.ir/?p=42985