پلاتوهنر

کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با پلاتو هنر:

«مونگاتا»؛ روایتی از دریای مدیترانه تا کره ماه

به گزارش پلاتو هنر، چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از 27 مهر آغاز شد و تا اول آبان ماه ادامه دارد. در بخش بین المللی این جشنواره، 28 فیلم کوتاه داستانی از کشورهایی از جمله اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آمریکا و… به نمایش در می‌آیند.

«مونگاتا» از جمله فیلم‌های کوتاه بخش داستانی، به نویسندگی و کارگردانی ماجا کاستا، محصول آلمان است. این فیلم در 16 دقیقه، زندگی دختر کوچکی به نام آلیا را که با پدرش در حال عبور از دریای مدیترانه هستند را روایت می‌کند.

فیلم کوتاه «مونگاتا»

آیو آلوبا در نقش رودو (پدر آلیا)، اَفنان اِهوران در نقش کودکی آلیا و استِفانی فروزِتی در نقش بزرگسالی آلیا، از جمله بازیگران این فیلم هستند.

پلاتو هنر گفتگوی کوتاهی با ماجا کاستا کارگردان «مونگاتا» انجام داده است که در ادامه می‌توانید، بخوانید.

*کمی درباره فیلم‌تان برایمان بگویید.

مرسی از دعوت‌تان. من ماجا کاستا نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «مونگاتا» هستم. این فیلم محصول مشترک آلمان و ایتالیا است. داستان فیلم درباره یک دختر بچه پناهنده آفریقایی است که با پدرش به اروپا می‌آیند و در [هنگام عبور از] دریای مدیترانه، دچار سانحه می‌شوند. دختر بچه نجات پیدا می‌کند ولی پدرش می‌میرد. بعد از 25 سال دختر را می‌بینیم که فضانورد شده است و یک ماموریت مهم در کره ماه را رهبری می‌کند. آنجا اتفاقی میافتد که باعث می‌شود ترومای آن سانحه به سراغش بیاید ولی بر آن غلبه می‌کند.

*چرا ایران را برای نمایش فیلم‌تان انتخاب کردید؟

من قبلا چیزهایی درباره این جشنواره در مدرسه فیلمسازی‌ام شنیده بودم چون آنجا خیلی از شاگردها ایرانی-آلمانی هستند. در آنجا با جشنواره آشنا شدم و زمانی که فیلمم آماده پخش شد، تصمیم گرفتم که در جشنواره فیلم کوتاه تهران شرکت کنم.

در ادامه می‌توانید گزارش ویدیویی این گفتگو را مشاهده کنید:

فاطمه معصومی

 

 

https://didhonar.ir/?p=33937