پلاتوهنر

عاطفه مهدوی در گفت‌وگو با پلاتوهنر؛

من مادر «فانتزی‌نامه» هستم!

نمایش «فانتزی‌نامه» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا چاپاریان از 5 بهمن‌ماه روی صحنه مجموعه حیدری خانه مشق است، این نمایش تا 13 فروردین 1403 روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه‌ها میزبان مخاطبان خواهد بود.

عاطفه مهدوی بازیگر نمایش «فانتزی‌نامه» در گفت‌وگو با پلاتوهنر با اشاره به موضوع آن گفت: «فانتزی‌نامه» یک نمایش ساده، روان و در عین حال تآثیرگذار است که نویسنده و کارگردان این اثر به خوبی توانستند از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی با زبان عامیانه برای مخاطبان خود صحبت و از رئالیسم جادویی پیروی کنند.

مهدوی با اشاره به نحوه استفاده از اشعار شاهنامه فردوسی عنوان کرد: در جامعه امروز ما شاهنامه نادیده گرفته شده و کم رنگ شده است. نمایش «فانتزی‌نامه» می‌تواند اثری عمیق روی مخاطبان بگذارد و آنها را با خود همراه و درگیر خود کند. امروز خلاء پرداختن به شعرای بزرگ و توجه به اشعار آنها به خوبی حس می‌شود و این نمایش تلاش کرده سهم کوچکی در پر کردن این خلاء داشته باشد.

مهدوی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر تعداد بسیار اندکی نمایش وجود دارد که می‌تواند تاثیر عمیقی روی مخاطب بگذارد و آنها را با خود همراه کند اما خوشبختانه «فانتزی‌نامه» به خوبی توانسته این وظیفه را به نحو احسنت انجام دهد و همین هم باعث استقبال خوب آن شده است.

او با بیان اینکه «فانتزی‌نامه» دومین تجربه همکاری او با محمدرضا چاپاریان، کارگردان و نویسنده این اثر است، گفت: نخستین همکاری‌ام با چاپاریان در نمایش «شلمرود و دردسرهای مجازی» بود که مورد استقبال قرار گرفت. همکاری با این کارگردان برایم لذت بخش بود، او در تمام کارها نگاهی نو و پنجره‌ای جدید روی مخاطبان باز می‌کند و همیشه دنبال تأثیرگذاری روی مخاطب است و به نظرم بسیار موفق عمل کرده است.

مهدوی درباره نقش خود در «فانتزی‌نامه» گفت: من مادر «فانتزی‌نامه» هستم، همه می‌دانیم مادرها سروسامان دهنده، ستون منزل و گره‌‎گشای مشکلات هستند نقش من هم از این امر مستثنی نیست در این سال‌ها نقش مادرها، احساسات و زحماتشان نادیده گرفته شده و من عضو کوچکی هستم که حس می‌‌کردم باید رسالت و دینم را در برابر مادران و همینطور شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی ایفا کنم.

او با انتقاد از برخی هنرمندان برای عدم حضور در سالن‌هایی غیر از مراکز شهر گفت: متأسفانه لوکیشن سالن طوری برای برخی اهمیت دارد که به محتوای کار و هنرمندان کمتر توجه می‌کنند و این خیلی بد است.

قابل ذکر است، محمدرضاچاپاریان، آنیتا چاپاریان نویسندگان، محمدرضا چاپاریان کارگردان، سهیلا تیلاوی مجری طرح، اشکان آریانا طراح حرکات، محمد علیزاده و الهام باقری (شاکتی) طراحان لباس و دکور، مونا خدائی و سارا گلچین راوی، وحید مرتضوی کیاسری طراح پوستر و بروشور و ساخت تیزر، انیتا چاپاریان عکاس، بهزاد حبیبی‌راد مدیرصحنه و زهره سعیدی مشاور رسانه‌ای این نمایش هستند.

https://didhonar.ir/?p=44534