پلاتوهنر

معرفی 12 نمایشی که در آبان روی صحنه می‌روند

به گزارش پلاتو هنر، در سومین هفته آبان ماه، چندین نمایش در تماشاخانه‌های تهران همراه با موضوعات متنوع در سایر ژانرهای نمایشی در حال اجراست.

در این گزارش به معرفی آثار جدید تماشاخانه‌ها پرداخته‌ایم:

نمایش «کات»

نمایش «کات» به نویسندگی و کارگردانی سید سعید نعمتی و تهیه کنندگی منوچهر هادی تا 30 آبان هر شب ساعت 21:30 به مدت 1 ساعت در پردیس تئاتر شهرزاد، روی صحنه خواهد بود.

سید ‌سعید ‌نعمتی تنها بازیگر این نمایش است.

نمایش «سلمونی»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی غزاله یراقی از 30 مهر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته و تا 20 مهرماه هر شب راس ساعت 18 میزبان مخاطبان خواهد بود.

مسعود ‌خواجه ‌وند و سیاوش ‌معمارزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «سلمونی» آمده: من خیلی سر از این قوانین علمی در نمیارم. ضمنا طرفدار نسبیت عامم. غیر زن، که خاصش خوبه.

نمایش «گوشتخوار»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی عادل عزیزنژاد و تهیه کنندگی محمد بسطامی از 7 تا 30 آبان هر شب ساعت 20:15 دقیقه روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد خواهد بود.

عادل ‌عزیز ‌نژاد، شیرین ‌عطاالهی، مینا ‌هادی ‌زاده، محدثه ‌بالازاده، نسترن باقر زاده، یلدا ‌تحویلدار، پریا مددی، نهال ‌مطیعی، ‌هدیه بختیاری و مینا ولی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «گوشتخوار» آمده: پوست کندن آدم‌ها کار آسونیه، باید دقت کنی پوستو آروم و با حوصله بکنی. باید با لذت بکنی. پوست نباید گوشت و جدا کنه، باید استخون و با خودش بکشه بیرون، من حالم خوبه، دارم لذت می‌برم. پوست کندن آدم‌ها با چاقو کار درستی نیست باید با دست و کمک ناخن باشه. من هروز بچهامو با دستام پوست می‌کنم.

نمایش «اِسفرودِ بی دُم»

این نمایش به نویسندگی پویا ‌سعیدی، کارگردانی فرشید ‌روشنی و تهیه کنندگی جلیل ‌اکبری ‌صحت از 15 آبان تا 10 آذر هر شب ساعت 19:45 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

میثم ‌عبدی، شهروز ‌دل ‌افکار، حامد ‌محمودی، محمد ‌اسلامی، ایرج تدین، هانیه رادمهر و صفورا ‌خوش‌طینت بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «اِسفرودِ بی دُم» آمده: وقتی سوژه‌ی یک مستندساز چموشی می‌کند، زنی نمی‌پذیرد این غریبه‌ی مزاحم شوهرش است، بازجویی نمی‌خواهد توسط همکارش بازجویی شود، نویسنده‌ای نمی‌تواند مرگش را با ماشین تایپش بنویسد و استندآپ کمدینی نمی‌تواند از جا بلند شود،تقابل آغاز می‌شود. بی‌خبر از این که همیشه حریف بزرگ‌تری وجود دارد. کسی به اسمِ «یارو ارّه برقیه».

نمایش «چنگال یا حاج اسمال عتیقه فروش سبزواری»

این نمایش به نویسندگی مصطفی لعلیان و کارگردانی و نویسندگی مرتضی ربیعی از 7 آبان روی صحنه خانه نمایش دا رفته و تا 20 آبان هر شب ساعت 18:45 دقیقه روی صحنه خواهد بود.

سودابه ‌جعفرزاد، امین ‌فارسیجانی، مریم ‌محمدوند، سیدمصطفی ‌ساجدی ‌معین، نوشین ‌رستمی و مرتضی ‌ربیعی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «چنگال یا حاج اسمال عتیقه فروش سبزواری» آمده: در داستان خانواده‌ای است که به صرف شام دورهم جمع شده‌اند؛ عقده‌های فروخورده گذشته این خانواده اتفاقات عجیبی را رقم می‌زند.

نمایش «خودهوشی»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سحر خداداده و تهیه‌کنندگی مهدی کوشکی تا 18 آبان (روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) راس ساعت 17 به مدت 35 دقیقه در خانه نمایش دا روی صحنه خواهد بود.

سحر خداداده تنها بازیگر این نمایش است.

در خلاصه نمایش «خودهوشی» آمده: من فرق دارم من انسانم، هر چی گیرم بیاد با ولع می‌خورم و سیر نمیشم. سطح را می‌خورم همه چیز را می‌خورم من باهوشم…

نمایش «لهجه‌ها»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محیا مهدی‌زاده با تهیه کنندگی مهدی کوشکی تا 20 آبان هر شب ساعت 19 در خانه نمایش دا میزبان مخاطبان می‌شود.

محیا ‌مهدی ‌زاده و سجاد پلنگیان بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «لهجه‌ها» آمده: من یه خوابی دیدم. یه جسمی بود، یه سگی کنارش وایساده بود، نه زن بود نه مرد، معلوم نبود چیه؟ فقط یه صدایی داشت که می‌گفت در عرض سه روز یه تلفن می‌شنوی که تا آخر عمرت فراموشت نمیشه.

نمایش «این دنیا یه کنسرت به من بدهکاره»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سهند خیرآبادی و تهیه‌کنندگی محمد قدس از 9 آبان تا 14 آذر هر شب ساعت 20 در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

امیرمهدی ‌ژوله و الیکا ‌عبدالرزاقی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده: مهران مردی میانسال است که تصمیم گرفته بحران‌های زندگی خود را با مخاطب در میان بگذارد.

نمایش «مامان»

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی الهام سلج محمودی از 8 تا 20 آبان هر شب ساعت 20:30 در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

رویا ناصری، مرجان نامورآزاد، علی ‌باروتی، صبا قدیمی و معصومه آرواز بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده: روایت ناگزیر انتخاب آدم‌ها؛ انتخابی میان مسئولیت‌ها و رویاهای شخصی.

نمایش «یادگار»

این نمایش به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا از 15 آبان تا 15 آذر هر شب ساعت 18:30 در پردیس تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

قابل ذکر است نسیم ادبی تنها بازیگر این نمایش است.

نمایش «معجون السلاطین»

این نمایش به نویسندگی پیام ‌سعیدی و محمود خسروپرست، کارگردانی سعید ‌زارعی و تهیه کنندگی میثم ‌احمدی از 12 آبان تا 18 آذر هر شب ساعت 18:30 در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

صادق ‌برقعی، علی محمودی، نیما ‌سیاری، رشاد ‌معینی، عرفان محمدی، میثم ‌نوروزی، علیرضا ‌حق‌پرست و محمد ‌برهمنی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه نمایش «معجون السلاطین» آمده:پادشاه در آغوش مرگ‌اند و درباریان در جنگ؛ تا چه قسمت باشد و چه کس جانشین شود. سرنوشت این عوام را چه تعیین می‌کند، خون یا خرد؟

نمایش «سیزده بدر»

این نمایش به نویسندگی محمود ‌احدی‌نیا، کارگردانی حسین ‌میرزامحمدی و تهیه کنندگی سعید ‌خانی از 14 آبان تا 18 آذر در تماشاخانه ایرانشهر هرشب ساعت 20:15 روی صحنه خواهد رفت.

خسرو ‌احمدی، صادق ‌برقعی، بنفشه ‌ریاضی، سعید ‌زارعی، بی‌تا ‌عزیز و محمد ‌موحدنیا بازیگران این اثر نمایشی هستند

 

https://didhonar.ir/?p=34440